Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 http://www.klikk.no/helse/kosthold/article463408.ece
cilipili Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Jeg er vegetarianer, og dette var faktisk en av de bedre artiklene om det
Gjest Frosk Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Denne artikkelen er ikke så verst syns jeg, selv om den er i overkant negativ til veganisme Dessuten er dette med aminosyrekombinering (spise kornprodukter og bønner, f.eks, i samme måltid siden "aminosyrene utfyller hverandre") en utdatert holdning, det holder at man spiser variert og flere ulike matvarer i løpet av noen dager eller en uke, man trenger ikke spise komplett protein i samme måltid.
Anglofil Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Nei, jeg er ikke vegetarianer, men interessant artikkel allikevel. Mvh Yvonne
Pingting Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 Er ikke vegetar, men prøver å spise mindre kjøtt, så jeg noterer ivrig oppskrifter De havrekarbonadene så kjempegode ut!
Gjest WendyClear Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Jeg er stolt vegetarianer :D Likte artikkelen, bra at kjøttetere blir mer åpne for å kutte ut kjøtt en og annen gang:) likte også denne delen: "Å spise fisk, men ikke annet dyrekjøtt, regnes ikke som vegetarianisme." Mange artikler som putter inn "pescetarianere" som en vegetarianere "kategori"
Babyrus Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Jeg er absolutt ikke vegetarianer, men er veldig glad i maten :-)
Gjest Frosk Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 ... likte også denne delen: "Å spise fisk, men ikke annet dyrekjøtt, regnes ikke som vegetarianisme." Mange artikler som putter inn "pescetarianere" som en vegetarianere "kategori" Blir like irritert hver gang en eller annen artikkel i aviser / blader (eller her på KG ) skriver om "vegetarianere" som spiser fisk.
stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Blir like irritert hver gang en eller annen artikkel i aviser / blader (eller her på KG ) skriver om "vegetarianere" som spiser fisk. Jeg tror ikke folk flest bryr seg så mye om hva som legges i begrepet. Det er viktig for vegetarianerne/veganerne, men for folk flest er det bare en kategori for "folk som spiser litt annerledes". Jeg er pescetarianer og kaller meg aldri vegetarianer. Men mange folk gjør det. Bryr meg ikke så mye om det. Jeg vet jo hva jeg er, og ovenfor de som bryr seg er det viktig å vite forskjellen, men synes ikke det er noe å irritere seg over. "Forgive them father, for they know not what they do"
Gjest Frosk Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 Grunnen til at jeg syns det er nokså irriterende når aviser / blader / KG / hvasomhelst skriver om fiskespisende veggiser, er at det skaper misforståelser blant "folk flest" - altså, temmelig mange tror jo at vegetarianere spiser fisk, og det er litt kjipt å støtt og stadig bli tilbudt "vegetarfisk" som det eneste alternativet når man er ute og spiser Men sånn bortsett fra det er det helt greit å bli sett på som en "annerledesspiser", hehe.
Gjest WendyClear Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Det som irreterer meg er også det at folk tar det som en selvfølge at du spiser fisk om du er vegetarianer. Når jeg sier at jeg ikke spiser fisk heller er det folk som bare tror jeg er kresen.. ikke at det faktisk er kjøtt det også... Er flere som spør meg om jeg spiser kylling også, det er vel ganske åpenbart at det vegetarianer ikke gjør det? Man kaller jo folk som ikke spiser kjøtt vegetarianere slik at man skal slippe å måtte gjøre det så vanskelig når andre skal vite om ditt kosthold, litt dumt at man blir nødt til å legge til at det også innebærer fugl og fisk..
stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 litt dumt at man blir nødt til å legge til at det også innebærer fugl og fisk.. Joa, men folk flest engassjerer seg ikke. Mye bedre å slenge inn den ekstra setningen i det invitasjonen kommer, så er det ikke noe problem. Jeg som spiser fisk synes også det er pussig når folk spør om jeg spiser kylling. Men de mener jo faktisk ikke noe vondt med det. De er jo bare nysgjerrige. Så da får vi opplyse dem (Helst kortversjonen, så de ikke kjeder seg og fortsetter å invitere til middag )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå