Mona32 Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Ja, emnetittelen sier seg selv. Ønsker gode ideer til hva jeg kan bruke kyllingfilè til, foruten å steke den på "vanlig" måte.... :
venus_ Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Jeg synes det er kjempegodt med chicken tandoori, og bruker det ofte som helgemat. Jeg bruker å kjøpe ferdig saus på butikken, men du finner sikkert en oppskrift om du googler. Disse sidene kan kanske gi deg noen tips: http://tine.no/page?id=181&cat=701 http://www.frukt.no/avansertsok.aspx?mnu1i...sgrad=&tid= http://www.mat.no/kokeboka_resultat.aspx?t...amp;mnu1id=1223 http://www.mineoppskrifter.no/recipes.php?...ategory=kylling
Gjest Marlo Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Kyllingfilèt som lördagskos, da blir det ofte noe i denne stilen. Steker kyllingfilèt raskt, legger de i en ildfastform i ovnen på ca 200grader i 5-6 minutter, legger oppi creme fraiche og lar det stå 5-6 minutter til. Serverer salat og ris til Salaten: Ruccola Vet ikke navnet på de forskjellige salatene, men blander i litt forskjellig Rödlök i halvringer Fetaost Lime Ellers er det veldig godt med brie inni filèten, steker det i panna og har det i ovnen i 10 minutter etterpå Server med hva du vil, jeg pleier å ha artisjokk, asparges, rödlök, chili, hvitlök samt litt appelsin ved siden av.
Anglofil Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Personlig liker jeg best å lage kyllingfilét med pasta i form; Ingredienser (2-3 personer): 500 gram pastapenner Reven ost til å strø over. 1 Dolmio-glass med Pasta al Forno-saus 2 kyllingfiléter Første koker jeg opp vann, heller oppi 500g pastapenner, lar det godgjøre seg til de er ferdige. Samtidig som vannet koker skjærer jeg opp to kyllingfiléter i strimler, stekter disse i stekepanne på middels høy varme. Når pastaen er ferdig, heller jeg av vannet, heller så halvparten av pastapennene i en avlang ildfast form, tar deretter kyllingen og sprer disse godt ut i formen, og deretter heller jeg over resten av pennene. Når dette var gjort tar jeg og heller over et glass Dolmio Pasta al Forno-glass (fantastisk god saus til kylling og pasta), blander sausen godt inn sammen med kyllingen og pastapennene. Til slutt strør jeg en god dæsj ost på toppen. Vel bekomme! Mvh Yvonne
Mona32 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2009 Tusen takk for forslagene! Endte opp med å lage en variant med pasta ja... sammen med bacon, sopp, løk, parmesan og matfløte. Ok mat, men trur det hadde gjort seg med brød til, f.eks foccacia... Kom gjerne med flere forslag! Er så dårlig på å variere, så jeg trenger gode ideer
Nelly Pelly Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Hei Mariner kyllingfileten med hvitløk, olje, sitron eller noe i den duren. Kutt litt under "flappen" og fyll i med basilikum og mozarellaost. legg flappen over og surr inn kyllingen med serrano- eller parmaskine. Strø over parmesan. Stek i ovnen på 225grader til den er ferdig(2025min ca)... Server med salat og risotto med sopp. Evt påmm fri og aioli...
mocci Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Personlig liker jeg best å lage kyllingfilét med pasta i form; Ingredienser (2-3 personer): 500 gram pastapenner Reven ost til å strø over. 1 Dolmio-glass med Pasta al Forno-saus 2 kyllingfiléter Første koker jeg opp vann, heller oppi 500g pastapenner, lar det godgjøre seg til de er ferdige. Samtidig som vannet koker skjærer jeg opp to kyllingfiléter i strimler, stekter disse i stekepanne på middels høy varme. Når pastaen er ferdig, heller jeg av vannet, heller så halvparten av pastapennene i en avlang ildfast form, tar deretter kyllingen og sprer disse godt ut i formen, og deretter heller jeg over resten av pennene. Når dette var gjort tar jeg og heller over et glass Dolmio Pasta al Forno-glass (fantastisk god saus til kylling og pasta), blander sausen godt inn sammen med kyllingen og pastapennene. Til slutt strør jeg en god dæsj ost på toppen. Vel bekomme! Mvh Yvonne Hei Yvonne, Skal denne retten gratineres i ovn, i såfall hvor lenge og til hvilken temperatur?
Gjest Raggy Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Del kyllingen i biter, stek den og ta i en pose fajitakrydder. Stek pitabrød. Fyll pitabrødet med kylling, ost, løk, salat og dressing eller hva du måtte ha/like. En favoritt her!
Gjest Marlo Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Lagde en annen vri med kyllingfilet i dag og det ble kjempegodt. Blandet revet ost, knust saltet potetgull, pepper og litt annet krydder (piffi, grillkrydderblanding) Penslet filetene med smör og vendte de godt i blandingen. Dryppet litt smör over. La de i en ildfast form, midt i ovnen, 200 grader i ca 30 minutter. tilbehör kan väre hva som helst - ta noe som er godt Ellers kan man også lage diverse krydderblandinger/kryddersmör-blandinger. Banke filetene flate og legge på blandingen for så å rulle filetene sammen. For en ekstra piff kan man jo surre rundt en baconstrimmel
Gjest vinnilinn Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 coq au vin er veldig godt! finn oppskrift sjæl.
Babyrus Skrevet 21. juli 2009 #12 Skrevet 21. juli 2009 Sitronmarinert, grillet kyllingfilèt med ris og salat. Naaaam
Minttu Skrevet 21. juli 2009 #13 Skrevet 21. juli 2009 Sånn Crispy Chicken! Det er så sinnsykt godt Bare å kjøpe en pakke på butikken, sammen med f.eks ost, rømme og salat
tineline Skrevet 22. juli 2009 #14 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Tom kha gai eller hva det nå heter, fritt fra hjernen: (Kylling- og kokossuppe) 2 pors: Løk chili 1-2 cm fersk ingefær (avh av tykkelse) 1-2 Kyllingfilet i terninger vann i ønsket mengde en pakke risnudler 1 boks kokosmelk 1 hønsebuljongterning 1 paprika sukkererter frisk koriander til servering 1 lime. Rørestek løk, ingefær og chili blankt, tilsett kyllingen og stek den raskt så kjøttet lukker seg. Ha i kanskje 5-7 dl vann (korriger siden dersom suppen blir for tykk) og buljongterning, samt risnudler. La suppen koke opp. når risnudlene er møre, tilsetter du paprika og sukkererter i strimler, og kokosmelk. Etter at kokosmelken er tilsatt, bør ikke suppen koke - da kan den skille seg. Når grønnsakene er møre og alt gjennomvarmt er retten ferdig. Dryss over frisk koriander og server med en limebåt. Endret 22. juli 2009 av tineline
Chiquita Skrevet 22. juli 2009 #15 Skrevet 22. juli 2009 kyllingfilet på potet- og løkseng (stekes i ovn) kyllinggryte: strimlet kylling, finhakket løk (og ev hvitløk) og bacon surres i gryte til kyllingen er så godt som gjennomstekt. Tilsett en boks creme fresh og litt matfløte. La det koke opp. Tilsett litt sukker, og la det småkoke i ca 5 minutter. Serveres sammen med pasta og baguetter
Anglofil Skrevet 24. juli 2009 #16 Skrevet 24. juli 2009 Hei Yvonne, Skal denne retten gratineres i ovn, i såfall hvor lenge og til hvilken temperatur? Det skal den, la den staa i ca. 10 min paa 200 grader, til osten har smeltet. Mvh Yvonne
*CHOUCHOU* Skrevet 25. juli 2009 #17 Skrevet 25. juli 2009 kyllingfilet på potet- og løkseng (stekes i ovn) kyllinggryte: strimlet kylling, finhakket løk (og ev hvitløk) og bacon surres i gryte til kyllingen er så godt som gjennomstekt. Tilsett en boks creme fresh og litt matfløte. La det koke opp. Tilsett litt sukker, og la det småkoke i ca 5 minutter. Serveres sammen med pasta og baguetter Hmm..hvor kommer poteten inn chiquita?
*CHOUCHOU* Skrevet 25. juli 2009 #18 Skrevet 25. juli 2009 Hmm..hvor kommer poteten inn chiquita? Ah!..det er selvfölgelig to forskjellige retter! solly!
Bolligator Skrevet 26. juli 2009 #19 Skrevet 26. juli 2009 Pleier å lage "kyllingpakker" i aluminiumsfolie som jeg hiver i ovnen. Eksempel: Riv av et godt stykke aluminiumsfolie. Lag en haug midt på folien med 1 kyllingfilet skåret i store strimler, store paprikastrimler, champignonskiver, minimais, rødløk i båter, bambusskudd og sukkererter. Bland sammen marinade av olivenolje, hvitløk, grovmalt pepper, salt og basilikum. Så en dæsj soyasaus over det hele. Ei pakke til hver. Som tilbehør pleier jeg å lage en stor aluminiumsfolie-pakke med pestomarinerte poteter. Mandelpoteter blir best. Ris går også ann selvfølgelig. Hives inn i ovnen samtidig på omlag 200 grader, og det er ferdig når det er ferdig. Kan også med fordel tilberedes på stormkjøkken på campingtur! Koteletter i samme stil er også kjempegodt!
Gjest Gjest_arne_* Skrevet 27. juli 2009 #20 Skrevet 27. juli 2009 Pleier å lage "kyllingpakker" i aluminiumsfolie som jeg hiver i ovnen. Eksempel: Riv av et godt stykke aluminiumsfolie. Lag en haug midt på folien med 1 kyllingfilet skåret i store strimler, store paprikastrimler, champignonskiver, minimais, rødløk i båter, bambusskudd og sukkererter. Bland sammen marinade av olivenolje, hvitløk, grovmalt pepper, salt og basilikum. Så en dæsj soyasaus over det hele. Ei pakke til hver. Som tilbehør pleier jeg å lage en stor aluminiumsfolie-pakke med pestomarinerte poteter. Mandelpoteter blir best. Ris går også ann selvfølgelig. Hives inn i ovnen samtidig på omlag 200 grader, og det er ferdig når det er ferdig. Kan også med fordel tilberedes på stormkjøkken på campingtur! Koteletter i samme stil er også kjempegodt! Heller du marinaden over? Lar du det ligge noe i det før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå