Power Skrevet 25. juli 2003 #1 Del Skrevet 25. juli 2003 Har tidligere hatt bilforsikringen gjennom mine foreldre, for da har vi kunnet dra nytte av deres rabatt. Men nå har vi lyst til å overføre forsikringen til oss selv, og da starter vi på scratch med 20% bonus. Holdt på å få sjokk når jeg beregnet forsikringspremien på bilen vår! Det er jo så dyrt! Sjekket hos to av de "store", men innbiller meg at det er store forskjeller ute og går. Noen som har tips om forsikringsselskaper som har gode tilbud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 25. juli 2003 #2 Del Skrevet 25. juli 2003 Ingen tips desverre.. kommer litt ann på hvordan bil du har, og om du er med i noen foreninger, da kan du få ekstra rabatter osv... Si fra om du kommer over noe billig da.. Er ikke gøy å betale 30.000 i forikring i året.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 25. juli 2003 Både jeg og mannen var medlemmer av hver vår fagforening tidligere, men meldte oss ut for vi syntes det var for dyrt. Vet ikke hvor mye det har å si for forsikringspremien, men det kan jo hende det lønner seg å melde seg inn igjen? Skal sondere markedet litt - nekter å betale 30.000 i bilforsikring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. juli 2003 #4 Del Skrevet 25. juli 2003 30.000 høres drøyt ut uansett (Hvis dere ikke er veldig unge evt. har en spesiell bil). Mitt råd er at dere sjekker med forskjellige selskaper. Mange selskaper tilbyr rabatt dersom man er totalkunde, d.v.s samler alle forsikringer evt. inngår avtale om å gjøre det fra første hovedforfall. Norsk Famileøkonomi (http://www.norskfamilie.no/pages/forside/p...keyword=forside) har tilbyr også forsikring gjennom Trygg-Hansa for sine medlemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 25. juli 2003 #5 Del Skrevet 25. juli 2003 Er du ung og har en stor 4 hjuls trekker.... Så koster det flesk å forsikre!!! Tro meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 25. juli 2003 ...og hos Norsk Familieøkonomi må du kunne dokumentere minst 70% bonus for å få forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. juli 2003 #7 Del Skrevet 25. juli 2003 Du gjør det jo litt lettere hvis du kan fortelle hva slags type bil dere har. (Jeg kjenner litt til hvordan de forskjellige selskapene vurderer risiko og hvilke ordninger de har...). Bilforsikring har blitt vesentlig dyrere de siste årene, men det kan være mange tusen å spare på å velge riktig selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 25. juli 2003 Akkurat nå har vi en BMW 3-serie, men vi vurderer å kjøpe ny bil i løpet av høsten. Det blir antageligvis en Volvo stasjonsvogn (V40 eller V70) eller en 4-hjulstrekker (Rav4 eller Subaru Forester). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. juli 2003 #9 Del Skrevet 25. juli 2003 Det er stor forskjell på en 316 og en 328... Skulle det være noe i retning av sistnevnte og dere har ikke har for vane å "kræsje i hytt og gevær" vil jeg anbefale dere å be om tilbud med høy egenandel (F.eks. 20.000). Skulle uhellet være ute før dere har spart opp nok bonus, vil det være billigere å ta opp en kortsiktig lån i banken for å dekke egenandelen enn å betale den ekstra forsikringspremien. Så vidt jeg vet er Gjensidige det selskapet som p.t. gir høyest rabatt for forhøyet egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 25. juli 2003 Takk for tipset, Leo! Skal sjekke hos Gjensidige hvor mye det utgjør med høyere egenandel. Og vi har en 316, forresten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 25. juli 2003 Det utgjorde ganske mye ja! Faktisk over 9000 per år! Fant også ut at det er veldig lurt å være NAF-medlem, for da slipper du egenandelen dersom du ikke har mer enn én kollisjonsskade i året. Og som NAF-medlem trenger du vel strengt talt ikke å ha leiebil inkl. i kaskoen heller, for da har du jo NAF veihjelp! Tror dette skal ordne seg greit. Takk igjen, Leo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. juli 2003 #12 Del Skrevet 25. juli 2003 Bare hyggelig! (Skulle bare mangle. Det er liksom dette jeg lever av.... :blunke: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. juli 2003 #13 Del Skrevet 25. juli 2003 ...og forresten. Hvis dere er absolutt avhengig av bil bør dere spandere de ekstra hundrelappene på leiebil, men vær obs. på at ordningen kun gjelder ved kaskoskade. NAF veihjelp fungerer utmerket! Den har jeg benyttet meg av flere ganger. Mye lurere å ringe NAF og få bilen fraktet til verksted i stedet for å kjøre en bil man ikke riktig vet hva feiler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focus Skrevet 29. juli 2003 #14 Del Skrevet 29. juli 2003 Terra Skadeforsikring har veldig lave bilforsikringspriser. De kommer billigst ut sammenlignet med de fleste forsikringsselskap. Kontakt din lokale sparebank og hør om de tilhører Terra-gruppen. Hvis de gjør det, har de Terra forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
destiny Skrevet 29. juli 2003 #15 Del Skrevet 29. juli 2003 Nå har ikke jeg hatt tid til å lese gjennom alle svarene. Men svarer for det. Vi kjøpte oss ny bil før jul, og før det hadde vi forsikringen hs IF. Og siden vi skulle byttet bil, så ville jeg undersøke priser (har hatt forsikringen der i 15 år). Gikk inn på dinside.no, og fant frem til forsikring der, sendte mine opplysninger som igjen ble sendt til 4-5 forskjellige selskaper. Det var enorm forskjell! IF skulle ha dobbelt så mye som Trygg Hansa. Mens de andre lå midt i mellom eller over IF. Så vi valgte TH, og med en bonus på 75%, så betaler vi litt over 5000 i året for en 2002 modell. Selvfølgelig er prisene annerledes for deg, men gjør som meg så får du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 30. juli 2003 #16 Del Skrevet 30. juli 2003 IF er faktisk billigst på gamle biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 30. juli 2003 #17 Del Skrevet 30. juli 2003 Vi har løst dette slik at bilen er registrert på to personer: en med god og stor bonus, en på scratch. Dermed får man også forsikret i begges navn og nyter godene av "gamlingenes" bonus :-) Når vi så har kjøpt ny bil, har denne stått uten "bonuspersonen", men vi har allikevel fått beholde bonusen. Jeg har totalt styrt forsikringen alene, selv om et annet navn også har stått i systemet. Det bør kanskje sies at både han og jeg har gjort dette (med hver vår bil) og vi har kjørt skadefritt i 12år/10år før "bonuspersonen" ble fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 31. juli 2003 #18 Del Skrevet 31. juli 2003 Terra Skadeforsikring har veldig lave bilforsikringspriser. De kommer billigst ut sammenlignet med de fleste forsikringsselskap. Kontakt din lokale sparebank og hør om de tilhører Terra-gruppen. Hvis de gjør det, har de Terra forsikring. Terra er absolutt ikke billig, når alt kommer til alt. Jeg har heller ikke opplevd maken til uvitenhet blant kundebehandlerne som de greide servere meg da jeg kontaktet dem. En bøddy som har forsikret sin Passat via dem, har heller ikke spesielt mye godt å si om dem, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 31. juli 2003 #19 Del Skrevet 31. juli 2003 Akkurat nå har vi en BMW 3-serie, men vi vurderer å kjøpe ny bil i løpet av høsten. Det blir antageligvis en Volvo stasjonsvogn (V40 eller V70) eller en 4-hjulstrekker (Rav4 eller Subaru Forester). Hvis du kjøper Volvo via merkeforhandler, be om å få et forsikringstilbud fra dem; de tilbyr en slik spesiell merke-forsikring. Nå sier du ikke hvor mye bonus du har, eller hvor i landet du er. Men selv har jeg god erfaring med forsikring av Volvo V70 hos If, både V70 generasjon 1 og 2. De tar spesielt godt vare på oss med store motoralternativer. Anbefaler også at dere hører på prisen om en forsikringspakke med innbo, hus, reise og/eller bil. Slikt bruker bli sammenlagt gunstigere. Og tro meg, det kommer til å bli vesentlig billigere å forsikre en Volvo enn BMW'en dere har idag. Det lønner seg med billige delepriser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå