Gå til innhold

bordkort og borddekorasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til bordkort og borddekorasjoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

vi skal ha hvitt silkebånd med sølvkant, som knytes rundt stetten på ett av glassene - hvor jeg har skrevet navnet med vanlig kulepenn..

Skrevet

Vi skal ha vanlige stearinlys i glassholdere som jeg har kjøpt perle/silke bånd på nille rundt og feste bordkort med navnene på.

Så får alle gjestene hvert sitt lys som brenner :) har ikke sett det før, men tror det blir nydelig og koselig, elsker masse lys ;)

Skrevet

henger meg paa denne traaden! Jeg trenger ogsaa inspirasjon! Fint med flere forslag! :)

Gjest *forlover*
Skrevet

Jeg skal lage bordkort til min venninnes bryllup, der skal være rødehjerter av papp som henger over servietten med et organsabånd. Serviettene skal stå..

Gjest Brud 08
Skrevet

Vi hadde små roser i sølv som jeg fant på kremmerhuset, og limte på blått silkebånd som jeg skrev navnene på med sølv. Så hadde vi trekantede lys i blått hvit og sølv fra løiten lys.

Ellers har jeg vært i flere bryllup der navnene står fremme på sangen. Eller bare utklippede hjerter med navn som er festet på glasset med små "klesklyper".

Skrevet

Jeg så dette tipset i en blogg ang borddekorasjoner og bordkort i en konfirmasjon. Kan helt fint brukes i et bryllup!

Inspirasjon

Bordkortene er små sinkhjerter pyntet med brudeslør, og med et hjertespyd som bordkortholder. Utover bordet er det flere større sinkhjerter med blomster etter ønske - her er det vel brukt brudeslør, roser og orkideer tror jeg...

Skrevet

Vi hadde små esker med hjertedrops (hadde hjerte som tema) og liten sløyfe på lokket og navnet skrevet med kalligrafi tusj. Ble lagt mye merke til, og ekstra kjekt for barna som fikk litt snop også ;-) Fått mange kommentarer, dessuten tok de ikke så lang tid å lage til heller :)

Skrevet

Vi skal ha små, hvite favour boxes fylt med små, innpakkede sjokoladebiter. Hver gjest får sin boks som vi plasserer bak tallerkenen, og navnet skriver vi oppå lokket :)

Skrevet
Vi hadde små esker med hjertedrops (hadde hjerte som tema) og liten sløyfe på lokket og navnet skrevet med kalligrafi tusj. Ble lagt mye merke til, og ekstra kjekt for barna som fikk litt snop også ;-) Fått mange kommentarer, dessuten tok de ikke så lang tid å lage til heller :)

Hehe, artig at vi skal ha det samme og postet nesten likt ;)

Skrevet

Vi skal ha blomsteroppsatser av hvite og rosa roser, rosa roseblader strødd utover bordet og "vanlige" hvite, doble bordkort med sølvkant. For å gjøre disse litt mer orginale har jeg limt på et hjerte av rosa kartong oppe i høyre hjørne på hvert av kortene.

Ellers skal vi bare ha hvite tøyservietter og hvite lys....

Skrevet

Vi hadde egentlig tenkt til å ta vanlige stetteglass og male navn på... altså.. var ei som driver med det profesjonelt som skulle male da, men siden vi skulle ha det på et hotell så hadde de jo like greit alt der og ble litt rart med noen glass som ikke passet med de andre... men det var jo en god ide synes jeg... det er jo noe gjesten kan ta med hjem som et minne også ;)

Når det gjelder bordpynt har vi tenkt til å lage dette selv. Vi har rett og slett 10 hvite boller/skåler vi skal lage istand noen enkle og pene oppsatser med roser og litt forskjellige inni mellom... tar eføy som er lange og setter i hver enda som sprer seg bort over bordet.....

altså... jeg er ikke den som er så flink til å forklare men :lol:

Skal elles drysse gull hjerter eller stjerner litt rundt ved borddekorasjonene. Vi har gullhjerter som tema i tillegg til rødt/rosa og hvit/beige som farger :)

Men finnes mye tips på google som sagt, så det var ei lengre oppe her som hadde skrevet det ;)

Lykke til i alle fall

Gjest Gjest
Skrevet

Her er våre bordkort! :) Vi lager dem i samme type kartong som invitasjoner og festptogramomslag (kremfarget kartong med gullskimmer i), skriver navnet med sort tynn tusj og henger dem på servietten med gulltråd.

Ellers skal vi dekke bordene med hvite damaskduker, kremhvite Dunilin-servietter, blomsterdekorasjoner (avlange oppsatser i oasis), kremhvite kubbelys med perler surret rundt, under lysene skal ha vi cd-plater som jeg skal spraye med gullmaling. Vi skal også ha små tynne greiner som vi surrer perler på tråd rundt, og vi skal strø med små gullfargede og rød-kobberfargede blomster og muligens høstløv hvis vi får tak i det. På gavebord og kakebord skal vi også ha hvit damask, små blomster, vaser med blomster, og lys.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Vi har laget søte menyer, mini av invitasjonene vi skal sende ut, skrevet navn utenpå, så det blir bordkort og meny i ett. Vi skal ha en stor blomsterdekorasjon på hver bordutstikker og masse lys i forskjellige høyder. Blomsterdekorasjonen skal ikke stå i midten på utstikkerene, men litt nærmere enden. Tror det blir nydelig. og har servietter i samme fargetema, inni de hvite serviettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...