Gå til innhold

Jenter forelsker seg,mens gutta lever livet!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Stemmer dette? For meg viser jo dette overalt!

Hvorfor faller jenter raskere for gutter, enn gutter gjør for jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever ikke dette som sant, men så tror jeg også folk er forskjellige. Noen liker å dra på byen hver helg og feste, andre ikke osv. Smaken er som baken. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest_Leyla_*
Skrevet

Jeg er helt enig med deg om det du sier, klart er folka forskjellige, men likevel kan vi ikke nekte at jentene er mere ute etter å ha en å forelske seg i, mens gutter er ute kun etter sitt behag.

Grunnen til dette er at kvinnfolk har sine egenskaper som er annerledes i forhold til menn. Vi er mere seriøse, og liker å være i et seriøst forhold, nettopp fordi vi er romantiske, følelsesmessige, omtenksomme, vi bruker mye følelser oppi alt, mens gutter er feige, tør ikke å være i seriøse forhold, ønsker å være frie, ansvarsløse og single, så de kan fly den ene dama til den andre.

Helt enig med deg ja...

Gjest hogwash
Skrevet
Grunnen til dette er at kvinnfolk har sine egenskaper som er annerledes i forhold til menn. Vi er mere seriøse, og liker å være i et seriøst forhold, nettopp fordi vi er romantiske, følelsesmessige, omtenksomme, vi bruker mye følelser oppi alt, mens gutter er feige, tør ikke å være i seriøse forhold, ønsker å være frie, ansvarsløse og single, så de kan fly den ene dama til den andre.

Helt enig med deg ja...

Regner selvfølgelig at du har noen fine seriøse kilder når du uttaler deg så bastant, for du dummer vel deg ikke ut ved å anta at fordi du har en oppfatning så er verden sånn?

Skrevet

Hva ER det med folk som må generalisere sånn? :roll:

Folk er forskjellige, lev med det.

Skrevet

Hah, du har helt rett. Det er definisjonen på alle gutter jeg møter! Så etter alle mine erfaringer jeg har, stemmer det du sier.

Gir opp gutter i starten av 20 årene jeg, er jo DE som er sånn!!

Ingen som er ute etter noe mer enn sex, ONS, fylla med kamerater. Som nevnt over her, å kunne leve livet uten forpliktelser for andre.

Lurer på når jeg finner en gutt som er klar for å "binde" seg jeg (og da mener jeg ikke forlovelse og barn etter 2 uker)

Forvirrende!

Gjest hogwash
Skrevet

Til alle dere generaliserende kvinner så langt; det kan ikke være noe med DERE som gjør at dere tiltrekker dere feil gutter da?

Skrevet (endret)
Jeg er helt enig med deg om det du sier, klart er folka forskjellige, men likevel kan vi ikke nekte at jentene er mere ute etter å ha en å forelske seg i, mens gutter er ute kun etter sitt behag.

Helt enig med deg ja...

Da lurer jeg egentlig på hva slags gutter/menn man går etter, når man sitter igjen med et slikt inntrykk. Personlig har jeg ikke inntrykk av dette, og jeg vet ihvertfall at det ikke stemmer for min egen kjæreste.

Til alle dere generaliserende kvinner så langt; det kan ikke være noe med DERE som gjør at dere tiltrekker dere feil gutter da?

I grunn et meget godt poeng du kommer med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Kan bare svare for min eigen del....men er og uening med mange som skreiv ovenfor.

Blir meget lett forelsket/betatt. Men aldri skikkelig forelsket lenger. Er fryktelig leit for ein mann/gutt å bli forelsket i ei jente/dame som statistisk sett vil/kan avvise deg. So eg held litt tilbake mine følelser, før eg er trygg på den andre personen.

ONS har aldri vært min greie. Alltid håpet å finne den rette. Lever livet ja men ikke med fyll og slikt så mye bare avogtil. Tilbringer tid med kompiser men også mye aleine.

Men må si eg blir frustrert på jenter som,,som sier de er forelsket i den og den. Og aldri gjør noe og drømmer om å bli oppdaget. + at dei kjenner ikke personen dei er forelsket i ein gang, det er eit glans bilete (dette gjelder ikke alle ofc men har 2 venninder som er sånn)

Eg blir ikke avstands forelsket pga av at ei jente er pen og søt. Mulig jenter blir det pga av at ein mann ser barsk ut og er omsværmet og populær. Eg er ikke sånn, ser heller på det som eit problem at ei jente er populær og sosialt aktiv. Ser på det som eit teikn hun er ikke ferdig med å rase fra seg so det er lite håp.

Trur dere finn feil menn eg gitt. Sjølv om eg liker da å være fri. Men hadde funnet noen da eg var 20 eg var villig til barn og giftemål. Uten problemer hun ville bare ikke ha meg. Hun er fortsatt singel hører eg og bare fester å herjer ennå med masse leger og sykepleiere.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Hva ER det med folk som må generalisere sånn? :roll:

Folk er forskjellige, lev med det.

Generaliseringer er ofte nødvendig for å spissbelyse.

Da ligger det implisitt i generaliseringens natur at man er inneforstått med at ikke alle er slik alltid.

Hva er det med folk som aldri forstår generaliseringenes nyttefunksjon? (*"himler så veldig med øynene asså").

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig med deg ja...

Feige? For meg fremstår jetner generelt som veike og pinglete i nesten en hver situasjon i forhold til menn. Det er jo også kvinner som altid gnåler om at de trenger enn mann med styrke og selvtillitt som kan gjøre at de selv føler seg trygge.

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg har sett av forskning rundt forelskelse hevder at når gutter blir forelsket skjer det raskere enn hos jenter. Samtidig er jo mange gutter ute etter sex i situasjoner hvor kvinner er ute etter mer og da får du en situasjon som ligner litt på det du beskriver.

Denne situasjonen må også sees i sammenheng at i vennskap mellom gutter og jetner er det ensten altid gutten (the nice guy) som forelsker seg. Anndelen kjærlighetssorg er nok derfor ganske likt fordelt mellom kjønnene.

Gjest Cipheria
Skrevet
Jenter forelsker seg, mens gutta lever livet

Er dette ein motsetning? Går det ikkje an å "leve livet" (kva det nå enn er) dersom ein er forelska?

Skrevet

Hmm, ikke helt enig. Tror det er veldig individuelt, og vet om mange "forhold" som ikke har blitt til pga jenta ikke har hatt de riktige følelsene..Men at mange gutter kun er ute etter en ting, og når de får det så direkte går videre, det er jo sant..Og jenter er kanskje litt mer sånn at de gjerne vil at det skal bli mer ut av det, noenganger i alle fall...

Skrevet
Hah, du har helt rett. Det er definisjonen på alle gutter jeg møter! Så etter alle mine erfaringer jeg har, stemmer det du sier.

Ingen som er ute etter noe mer enn sex, ONS, fylla med kamerater. Som nevnt over her, å kunne leve livet uten forpliktelser for andre.

Lurer på når jeg finner en gutt som er klar for å "binde" seg jeg (og da mener jeg ikke forlovelse og barn etter 2 uker)

Forvirrende!

Du faller for de kjekke storsjarmørene sikkert, den vanlige gutten som ikke gjør så mye ut av seg (men som er mer interessert i noe fast) han ser du sikkert ikke to ganger på, så er jo din egen feil.

Skrevet
Generaliseringer er ofte nødvendig for å spissbelyse.

Da ligger det implisitt i generaliseringens natur at man er inneforstått med at ikke alle er slik alltid.

Hva er det med folk som aldri forstår generaliseringenes nyttefunksjon? (*"himler så veldig med øynene asså").

I en oppegående debatt ville jeg vært enig med deg. Men mener du alvolig talt at du får intrykk av at det ligger noe som helst implisitt eller bevisst utelatt i utsagn som disse? Og om det faktisk var tilfellet, hvorfor består denne "diskusjonen" stort sett av drittslenging og vås og veldig lite innhold?

Gjest heartbroken
Skrevet

Jenter gir sex for å FÅ kjærlighet.

Gutter gir kjærlighet for å få sex.

dermed basta.

Skrevet
Du faller for de kjekke storsjarmørene sikkert, den vanlige gutten som ikke gjør så mye ut av seg (men som er mer interessert i noe fast) han ser du sikkert ikke to ganger på, så er jo din egen feil.

Hmm, gjør ikke det heller. Prøver å holde meg innenfor det jeg anser som min "standard"- hadde ikke engang turt å prøve meg på en såkalt storsjarmør.

Liker egentlig ikke gutter som er så kjekke. Sånne metroseksuelle :P hehe, æsj. Nettopp det jeg liker er helt vanlige gutter, noen som har den lille sære sjarmen.. Litt sånn nerd.

Men de er kanskje litt sjenerte? En jeg holder litt på med er en man kan definere som helt vanlig. (viste bilde av han til en venninne, og svaret jeg fikk var: nei, herregud du kan da finne en bedre enn det der)

Men han tar aldri initiativ til å møtes, svarer på meldinger dagen etter osv. Hender jo han skriver til meg også men.. Trodde det skulle bli lettere med han.

Er de litt mer vanlige guttene mer redde for å ta kontakt? Kanskje jeg er litt uklar på at jeg er interessert når jeg bare tør kontakte han når jeg har drukket :S uff, blir sånn når jeg føler null interesse fra han..

Skrevet
Hmm, gjør ikke det heller. Prøver å holde meg innenfor det jeg anser som min "standard"- hadde ikke engang turt å prøve meg på en såkalt storsjarmør.

Liker egentlig ikke gutter som er så kjekke. Sånne metroseksuelle :P hehe, æsj. Nettopp det jeg liker er helt vanlige gutter, noen som har den lille sære sjarmen.. Litt sånn nerd.

Men de er kanskje litt sjenerte? En jeg holder litt på med er en man kan definere som helt vanlig. (viste bilde av han til en venninne, og svaret jeg fikk var: nei, herregud du kan da finne en bedre enn det der)

Men han tar aldri initiativ til å møtes, svarer på meldinger dagen etter osv. Hender jo han skriver til meg også men.. Trodde det skulle bli lettere med han.

Er de litt mer vanlige guttene mer redde for å ta kontakt? Kanskje jeg er litt uklar på at jeg er interessert når jeg bare tør kontakte han når jeg har drukket :S uff, blir sånn når jeg føler null interesse fra han..

Oki, da har du kanskje bare hatt veldig uflax da..Men ja, de guttene som kanskje er litt mer forsiktige/ sjenerte, kan sikkert være mer usikre på å ta initiativ, og redd for å mase/tror ikke han har sjangs på deg...Sikkert veldig greit om du sender en SMS en gang du ikke er full også hehe :) Mulig han lettere skjønner at du er litt interessert da..Men også forsiktige gutter tar jo initiativ til å møtes da, og venter ikke med å svare til dagen etter..så kan jo hende han bare ikke er interessert...

Skrevet

Enig med Kristian...litt leit venninda di synes han ikke såg bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...