Gå til innhold

Hvor lenge kan kakerestene stå?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lang tid tar det før kaker blir dårlige når de står i kjøleskap? Snakker her om marsipankake og sjokoladekake. Og ostekake, når jeg tenker meg om.

Videoannonse
Annonse
Gjest emmeline
Skrevet

Jeg aner egentlig ikke, men vil tro at det kommer an på innpakningen/oppbevaringen..?

Skrevet

hvis de står med lokk på i kjøleskap, holder de sikkert en uke i alle fall. Dessuten er det bare å smake litt på kremen før du spiser ;) Du merker fort om den er spiselig eller ikke...

Skrevet

Hm, sjokoladekaken jeg lager kan godt stå noen dager, den er faktisk best to-tre dager etter den er laget, somehow! Kan se for meg at Bløtkaker også kan stå noen dager, oppmot en uke, regner jeg med? bløtkake kan du jo evt. fryse ned.. Som imli sier; man merker det fort om kremen er sur.. :P

Skrevet
Hvor lang tid tar det før kaker blir dårlige når de står i kjøleskap? Snakker her om marsipankake og sjokoladekake. Og ostekake, når jeg tenker meg om.

Vil anta ca en uke slik andre sier. Bløtkaker/marsipankaker blir gjerne så bløte før den tid at det begrenser seg hvor lengen man gidder å ha dem stående.

Mange sjokoladekaker som har godt av å stå litt før man spiser dem. Det samme gjelder endel ostekaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...