Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Hvor lang tid tar det før kaker blir dårlige når de står i kjøleskap? Snakker her om marsipankake og sjokoladekake. Og ostekake, når jeg tenker meg om.
Gjest emmeline Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg aner egentlig ikke, men vil tro at det kommer an på innpakningen/oppbevaringen..?
Gjest imli Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 hvis de står med lokk på i kjøleskap, holder de sikkert en uke i alle fall. Dessuten er det bare å smake litt på kremen før du spiser Du merker fort om den er spiselig eller ikke...
Appelsinpiken Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Hm, sjokoladekaken jeg lager kan godt stå noen dager, den er faktisk best to-tre dager etter den er laget, somehow! Kan se for meg at Bløtkaker også kan stå noen dager, oppmot en uke, regner jeg med? bløtkake kan du jo evt. fryse ned.. Som imli sier; man merker det fort om kremen er sur..
skrue Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Hvor lang tid tar det før kaker blir dårlige når de står i kjøleskap? Snakker her om marsipankake og sjokoladekake. Og ostekake, når jeg tenker meg om. Vil anta ca en uke slik andre sier. Bløtkaker/marsipankaker blir gjerne så bløte før den tid at det begrenser seg hvor lengen man gidder å ha dem stående. Mange sjokoladekaker som har godt av å stå litt før man spiser dem. Det samme gjelder endel ostekaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå