Gå til innhold

Bryllupsgave til søsken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye er vanlig å gi i bryllupsgave til søsken?

Vi skal i bryllup til min kjæres bror, og vet ikke hvor mye gaven bør koste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir hva dere føler for å gi, ghi etter lyst og evne.

Selv hadde jeg nok slått veldig på stortromma for jeg har bare en søster, og vi har veldig god kontakt. Tipper det ville blitt noen tusenlapper.

Skrevet

Vanskelig å si noen bestemt pris, kommer jo an på både deres egen økonomi, hvor nært forhold dere har, etc... Jeg og samboer ville nok i allefall gitt en gave på 2000 til min søster eller hans bror når de en eller annen gang gifter seg, men vi har bare ett søsken hver og nært forhold... har dere mange søsken er det gjerne vanskeligere å gi en stor gave også...

Gjest faerytale
Skrevet

Vi fkk vel for ca. 1000-1500 av hver av søsknene til kjære.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal til min kjære bror som jeg setter ufattelig HØYT. Tenker hvertfall 5000.

Skrevet

Ehh. Vi gav for 900 kr til min kjæres bror (er ikke helt sikker fordi vi gav videre enn presang fra jobben). Vi er ikke gjerrige :ler: (men er studenter), men de har ikke god kontakt, og ønsker heller ikke det.

Til min kjære søster vill jeg gitt ca. 3000 kr, alt etter hva det jeg ville kjøpe koster. Har ingen grense, egentlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Husker ikke helt, men tror vi ga opp imot 2000 da min bror og konen giftet seg. Jeg er student og syns 1500 var det jeg kunne avse og samboeren min spyttet i 500. Jeg sang i tillegg i bryllupet, jeg tror den gaven betydde mye mer for min bror enn noe penger kan kjøpe. Det er bare oss to søsken.

Summen er ikke viktig, men et sted mellom 1500-3000 er vel vanlig avhengig av livssituasjon og antall søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...