Gå til innhold

Skal sminke meg selv, ordne håret hos frisøren; når gjøre hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går ut fra at jeg bør ta på brudekjolen før de ordner håret? I hvilken rekkefølge bør jeg da sminke meg? Tenker at faren for søl er ekstremt stor om jeg skal stå og kløne med sminken når jeg har på kjolen!

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sminke først, så hår, så brudekjole :)

Ha noe annet over hodet når du drar over kjolen så du ikke får sminke på kjolen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville sagt hår, sminke, kjole.

Da kan du evnetuelt vaske håret uten at sminken renner. Håret skal vel mest sannsynlig settes opp og da er det borte fra ansiktet og ikke i veien for sminken. Kjolen til sist for ikke å bli tilsølt eller skrukket. Bare husk å ha på skjorte med knapper og ikke genser som må over hodet etter at frisyren er på plass. Kjolen går du vel "oppi", ikke trer over hodet?

Skrevet
Jeg ville sagt hår, sminke, kjole.

Da kan du evnetuelt vaske håret uten at sminken renner. Håret skal vel mest sannsynlig settes opp og da er det borte fra ansiktet og ikke i veien for sminken. Kjolen til sist for ikke å bli tilsølt eller skrukket. Bare husk å ha på skjorte med knapper og ikke genser som må over hodet etter at frisyren er på plass. Kjolen går du vel "oppi", ikke trer over hodet?

Man vasker vel ikke håret rett før man setter det opp?

Når det gjelder hår eller sminke først, kommer det an på hvilken hårfrisyre man har. Som hudpleier har jeg lært at sminken skal på først om håret skal settes skikkelig opp sånn at man kan komme godt til med sminken uten at frisyren blir ødelagt.

Gjest Gjest
Skrevet
Man vasker vel ikke håret rett før man setter det opp?

Når det gjelder hår eller sminke først, kommer det an på hvilken hårfrisyre man har. Som hudpleier har jeg lært at sminken skal på først om håret skal settes skikkelig opp sånn at man kan komme godt til med sminken uten at frisyren blir ødelagt.

Da bøyer jeg meg for ekspertisen... :gjeiper: Men det viktigste mener jeg er at kjolen skal på sist.

Skrevet
Da bøyer jeg meg for ekspertisen... :gjeiper: Men det viktigste mener jeg er at kjolen skal på sist.

:fnise:

Jepp, kjole sist.

Sminke/hår kommer an på frisyre :jepp: Har du håret helt bort fra ansiktet hadde jeg valgt sminke etter hår :nigo:

Skrevet

Du får nok ikke tid etter du har vært hos frisøren, ihvertfall. Så jeg ville enten sminket meg før, eller evt. mens det var litt dødtid hos frisøren (spør frisøren om det blir anledning til sminking innimellom). F.eks. mens hårrullene står i en stund.

Du skal ikke vaske håret samme dag som det settes opp, for da vil ikke oppsettet holde seg like godt.

Kjolen tar du på deg helt på slutten - bena først!

Skrevet
Kjolen tar du på deg helt på slutten - bena først!

Aha! Når jeg har prøvd kjolen har jeg stått og basket med å få den over hodet, så jeg skjønte ikke helt poenget med å ødelegge en 2000-kroners-frisyre i den prosessen? Men å tre nedi kjolen var veldig mye mer logisk ja!

Jeg skal sette opp alt håret, i en knute i nakken. Skal tvinne håret bakover mot knuten, og kanskje la et par tuster stå igjen for å bla skjule mine store ører :fnise:

Når oppsettet blir såpass mykt, dvs at det kanskje dekker panna bittelitt, så blir det kanskje best å legge sminken først?

Og ja, jeg har fått med meg at håret ikke skal vaskes samme dag, men kan det vaskes kvelden før? Håret mitt blir fort fett, men samtidig er det også så glatt at mitt nyvaskede hår ikke holder på gummistrikk engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...