Villpus Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Uff, nå var jeg torsdag gjennom lapraskopi og tittet på livmoren samt eggstokkene torsdag. To snitt fikk jeg og operasjonstiden var 1,5 time! I tillegg ble jeg urolig underveis sa de, så jeg måtte få muskelavslappende og intuberes. Den er nå grei......MEN, det ble sagt at jeg ville kjenne luftsmerter, ømhet og mensmurringer 2-3 dager etterpå. Dette er ikke det jeg kjenner nå hvertfall. Derimot er hele magen svært øm og jeg klarer ikke ta på huden for det gjør så vondt. Den står rett ut og ingenting er lik luftsmerter. Men jeg er kvalm.... Så jeg lurer på om det er fler som har erfraing med dette. Opplevde dere det sånn også? Bor 2t kjøretur unna riksen, så jeg vil ikke dra dit på måfå.....
Villpus Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2009 Har du ringt og snakket med de? Uff, nei. Regner med at jeg får beskjed om å komme innom uansett og nå uten bil blir det veldig vanskelig....
Lassie Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Jeg var krank etter lap'en, men slettes ikke sånn du beskriver. Enten ringer du Riksen, eller så kontakter du den lokale legevakta.
Coriander Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jeg var også overraskende dårlig og hadde veldig vondt av de luftsmertene (som ikke lignet på vanlige luftsmerter) og det så ut som om jeg var gravid i et par dager og smertene varte i 6 dager. Det var ubehagelig å ta på magen og ha på klær, men ikke så vondt som du beskriver det. Jeg ville definitivt tatt en telefon til sykehuset eller legevakta om jeg var deg, bare for å være på den sikre siden Det skader jo aldri å sjekke.
SøsterLiten Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Jeg hadde det akkurat som du beskriver. jeg så ut som jeg var gravid i 6 mnd, smertene i huden var mye værre enn smertene inni meg. jeg hadde vondt i 4 uker etter inngrepet. det som gjorde vondest var der de gikk inn på venstre eggstokkside. Etter at de værste hudsmertene gikk bort var jeg "støl" i musklene på siden de neste 3 ukene... jeg fikk forklart at siden jeg hadde en blødning på venstre side så forklarte det smertene jeg hadde. jeg hadde ringt inn og spurt, men mest antageligvis så sier de at det er normalt og at det kommer til å gå over. Ring og spør så vet du helt sikkert. Men.. man blir helt fin igjen. det tar tid og noen blir mer hovne enn andre. jeg var sikkert veldig uheldig sånn som det virker som at du også har vært! God bedring til deg fra en som vet at det blir bra etterhvert selvom det kanskje ikke føles sånn ut nå!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Dessverre har det seg sånn at viss kirurgiske inngrep som f.eks lap, å fjerne blindtarmen og keisersnitt er veldig bagatelisert. De er jo så enkle og gjøres ofte så derfor skal man visstnok ikke ha vondt etterpå. Når man skjærer hull på hud,muskler og vev og i tillegg blåser inn luft må man nesten ha vondt etterpå. Hvor mye man har vondt er jo varierende. Det er sikkert lurt å ringe å høre om det du opplever er normalt. God bedring!
Gjest Fisk73 Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 Jeg ville ha ringt.. Selv fikk jeg alvorlige infeksjoner etter lap og hysteroskopi. Slet med store smerter etter inngrepet, men avføyde det med at det sikkert var normalt.... Etter 14 dager begynte det å væske ut av operasjonssåret og jeg ble akuttinnlagt og operert på nytt igjen, med da innleggelse i 5 dager.... Ring... Skader ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå