Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Det er en hårfin grense mellom å være sunt skeptisk og å være paranoid. Det er og en hårfin grense mellom å være sunt godtroende og å være naiv. Jeg sliter litt med å holde meg på riktig spor når det gjelder dette. Jeg liker å tro det beste om folk, men har begynt å innse at jeg at noen ganger er for godtroende... Mens andre ganger fortjener kanskje folk min tillitt, men jeg holder meg unna pga. skepsis. Noen ganger finner jeg meg i for mye negativt fra andre, mens andre ganger får jeg ikke til å ta imot mye positivt... Kan gi noen eksempel hvis dere vil det. Men er det noen som forstår hva jeg mener og har råd til hvordan jeg kan være mer fornuftig? Ikke bikke over verken hit eller dit, men være passe godtroende og passe skeptisk?
Queen B Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 (endret) Hei, det finnes ingen eksakt vitenskap om hvordan å knekke koden mellom menn/kvinner og/eller mennesker generelt. Hvordan du reagerer -eller overreagerer- er basert på personlige erfaringer, arv, kultur og hvordan man har blitt behandlet av det motsatte kjønn opp gjennom livet. Noen har utelukkende gode erfaringer, andre ikke. Dermed fargelegges livet og svarene våre på KG ut fra det vi selv oppfatter som vår virkelighet. Vi er alle forskjellige, dermed finner du aldri en "one-size-fits-all"-svar på ditt spørsmål....eller på spørsmålene forøvrig her i forumet! Det er nettopp derfor vi alle -inkludert meg selv- skriver på KG Endret 29. mai 2009 av Queen B
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Jeg sliter med det samm, men problemet mitt er at jeg alltid er skeptisk. Alltid. Ikke har jeg noen dårlige erfaringer eller noe heller, jeg bare er sånn.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har aldri fått meg en smekk for det, sikkert derfor jeg er slik: Jeg prøver å følge magefølelsen og blir gjerne med delvis fremmede på det ene og det andre. Har hatt sykt mange bra opplevelser pga jeg kaster meg utti ting! Blir lett kjent med folk når man er åpen for nye ting og og legger igjen paranoiaen hjemme! Forferdelige ting kan skje, men folk flest er chille... De fleste ulykker skjer faktisk i hjemmet, derfor kan man kan ikke bli sittende der og frykte alt som kan skje ute. Hehe... Er veldig fan av alt som er nytt og ukjent. Være seg folk, mat, ekstremsport, språk, steder osv. Det gjelder å utstråle selvsikkerhet og å kunne snakke godt for seg. Da vil ikke folk messe med deg!
Andrelinoge Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 Sleit med å forstå dette. Men... Prøver å holde same humør og instilling heile tida. Personer som vingler føler eg er falske. Klart mange lager ein påtatt personlighet, og kan holde maska lenge. Observer åssen personer behandler deg + andre. Sånn den personen snakker om andre og behandler andre er åssen han/ho kan behandle deg. Sjølv om han/ho gjør ikke akkurat det no. Er folk som utnytter andre fordi dei er snille og naive. Folk gjør det med meg. Bryr meg ikke so mye det får være deira problem. Er ikke dum selv om noen oppfører seg mot meg på den måten. Behandler folk som eg vil at dei skal behandle meg. Klart ein blir overkjørt ein del ganger, og ein overkjører andre. Men det er bare to forskjellige personligheter som møtes med forskjellige syn. Er eit utrykk som heter "hold din beste venn over ein vulkan så vil du se hans sanne natur" Er ei jente som har vært dødsforelsket i meg veldig lenge...hun er grei med meg men ikke grei mot mange andre. Liker ikke personligheten og vinglinga hennes. Hennes søster hadde eg gjerne blitt sammen med, like i kroppen men personligheten er som natt og dag. (søsteren hennes har typs so det er sagt) Er ikke so skeptisk til folk eigentlig, har funne ut at folk eg ikke kjente. Etter at eg blei kjent med dei, fann eg ut at dei er fryktelig greie. Har liksom godt rundt å trudd den og den var ei bølle i 10år. Og funnet ut at dei er greie å speler data spel på fritida og liker å kose seg med noen fantasy bøker i gostolen. Mens eg trudde dei bare slest og såg på fotball. Folk overrasker heile tida. Skepsis er sunt for å unngå å bli lurt. Men ikke la deg styre. På byen er ein heilt anna sak. Folk vil jo fremstille seg best mulig for ja,,få seg partner for kvelden eller livet. Da bør ein være skeptisk til alt som skjer. Mange players... Det er ille å ta imot for mye negativt uten å reagere. For da kan den andre personen bli vandt til å hakke. Er mange som har nok hakket på meg, når dei går husvarme. Og noen få som vet at det er tempramang under det gode lynnet og smilet. Men det ligger dypt inne. Eg deler ut ros hele tiden, er kanskje noen som trur det er baktanker med det og har vanskelig å ta det til seg. Føler ikke so mange deler ut ros rundt meg. Bare regler og sånn er det. Tar godt til meg ros når det dukker opp, Fleiper med det og kan snakke om det i 3dje person og inkludere flere. Litt flåsete til tider. Det gjelder å utstråle selvsikkerhet og å kunne snakke godt for seg. Da vil ikke folk messe med deg! Folk vil alltid messe med folk, noen sparker oppover og noen sparker nedover. Vil sikkert redusere faren da ville eg tru. Det går faktisk folk rundt å trur eg er sånn og sånn. Men når eg tar av meg på kroppen er eg tatovert, lite fett, senesterk som fy. Har dreve med ninjitsu og er var god med sverd. Og er lidenskaplig opptatt av filmer, tv serier, teikneserier osv osv. Skinnet kan alltid bedra. Folk trur sikkert til vanlig eg er ein tøffel, nerd (er ikke det er ein geek) for snill og tafatt, og er svak. Og utnytter det, det for være opptil dei. Uff uff eg liker å "critte" med "wall of text" beklager :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå