Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 29. mai 2009 #1 Del Skrevet 29. mai 2009 http://www.watchtower.org/n/lmn/article_10.htm Her står det ganske mye interessant ang. 1914, og hendelsene som hendte dette året. Som kjent så var 1914 året hvor 1. verdenskrig begynte, og denne artikkelen tar for seg veldig mange interessante aspekter ved dette. Jeg siterer: Bibelens profetier viser at denne fastsatte tid kom i 1914 e.Kr. Nå vil sikkert noen bemerke at 1914 var det året da verdens tiltagende veer begynte, og at det var noe helt annet enn at det ble opprettet en fullkommen regjering. Men det er nettopp det som er poenget! Som vi nå skal se, er det nøye sammenheng mellom Guds rikes komme og de senere års katastrofeartede begivenheter. I cirka 35 år før 1914 hadde Vakttårnet (som nå er det mest utbredte religiøse blad i verden) pekt på at 1914 skulle være et merkeår ifølge Bibelens profetier. Disse profetiene begynte å få en bemerkelsesverdig oppfyllelse i 1914.(sitat slutt) Og litt om USA i Bibelens profetier: http://www.mensviventer.no/mvv30/usa.htm Litt mer: http://www.mensviventer.no/mvv11/amerika.htm Som dere skjønner, er USA, 1914 og tiden utover, samt dagens situasjon, alle ting som peker mot en ting: Endetiden er sannsyneligvis i gang, Bibelens profetier går i oppfyllelse. Hva tenker dere andre om artiklene, og emnet som sådan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 29. mai 2009 #2 Del Skrevet 29. mai 2009 Bibelens profetier viser at denne fastsatte tid kom i 1914 e.Kr. Nå vil sikkert noen bemerke at 1914 var det året da verdens tiltagende veer begynte, og at det var noe helt annet enn at det ble opprettet en fullkommen regjering. Men det er nettopp det som er poenget! Som vi nå skal se, er det nøye sammenheng mellom Guds rikes komme og de senere års katastrofeartede begivenheter. I cirka 35 år før 1914 hadde Vakttårnet (som nå er det mest utbredte religiøse blad i verden) pekt på at 1914 skulle være et merkeår ifølge Bibelens profetier. Disse profetiene begynte å få en bemerkelsesverdig oppfyllelse i 1914.(sitat slutt) Hvor står dette ? år 1914 er IKKE 1914 år etter kristus (med tanke på når jesus påståelig skal ha levd) Døde jesus i år 0 ? Endetiden er sannsyneligvis i gang, Bibelens profetier går i oppfyllelse. Hva tenker dere andre om artiklene, og emnet som sådan? Endetiden har vært spådd en drøss av ganger at du komme med enda en føyer seg bare inn i rekken Emnet som sådann er bare oppdiktet vrøvl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_leser_* Skrevet 31. mai 2009 #3 Del Skrevet 31. mai 2009 http://www.watchtower.org/n/lmn/article_10.htm Her står det ganske mye interessant ang. 1914, og hendelsene som hendte dette året. Som kjent så var 1914 året hvor 1. verdenskrig begynte, og denne artikkelen tar for seg veldig mange interessante aspekter ved dette. Jeg siterer: Bibelens profetier viser at denne fastsatte tid kom i 1914 e.Kr. Nå vil sikkert noen bemerke at 1914 var det året da verdens tiltagende veer begynte, og at det var noe helt annet enn at det ble opprettet en fullkommen regjering. Men det er nettopp det som er poenget! Som vi nå skal se, er det nøye sammenheng mellom Guds rikes komme og de senere års katastrofeartede begivenheter. I cirka 35 år før 1914 hadde Vakttårnet (som nå er det mest utbredte religiøse blad i verden) pekt på at 1914 skulle være et merkeår ifølge Bibelens profetier. Disse profetiene begynte å få en bemerkelsesverdig oppfyllelse i 1914.(sitat slutt) Vel, for det første hadde Vakttårnet i carka 35 år før 1914 pekt på at Harmageddon skulle være overstått i løpet av 1914, ikke at det bare skulle være et merkeår. For det andre er det bare en påstand at dette var i samsvar med Bibelens profetier. Det henvises ikke til hva i Bibelen som skal ha pekt fram mot 1914. Faktisk fikk de ikke dagens "bibelske" forståelse av 1914 før mange år senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. mai 2009 #4 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg ser på det som ren svada og skremselspropaganda, intet mer og intet mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpionen Skrevet 31. mai 2009 #5 Del Skrevet 31. mai 2009 Først og fremst trådstarter Gjest Hans... er du: 1) Jehovas Vitne? Dersom så, skal jeg komme med en del materiale som kan være av interesse for deg vedrøende statistikk vitenskap og bruken av tallamteriale i statisikker, samt Jehovas Vitners nye forståelse av årstallet 1914 samt grunnpillaren tallet er bygget på i et historisk perspektiv. 2) En utstøtt eller en som har trukket deg fra Jehovas Vitner? Da kan jeg ikke snakke med deg eller utveksle tanker med deg, ettersom Jehovas Vitner ikke skal omgås utstøtte og slike som har trukket seg. 3) En som bare skal sette igang en debatt som ender med usakligheter og skittkasting? Da er jeg uinteressert i å dele min interesse og kunnskap i denne tråden. Venter spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpionen Skrevet 31. mai 2009 #6 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Bare ironiserte litt over. Slik jeg kan huske så er Jehovas Vitner en av de sektene som påstår at de ikke holder seg til noe konkret årstall, men allikevel bruker dem flittig, og når årene kommer og går, så bruker de flere strategier for å vri seg unna de harde fakta og holde på mengden i gruppen Man hevder at det bare er Gud som vet tiden og at dette nok igjen var en prøve på om troen var sterk nok hos den enkelte. Man kan påstå at det ikke var ment et konkret årstall men en epoke. Når epoken går over i en ny, så utvider man forståelser og gir dem nytt liv ved at man bruker begrepet "nytt lys". Enkelte Jehovas Vitner har oppdaget den fåfengte strategien det er å forkynne fra dør til dør derfor bruker de ofte forum og diskusjonssider for å oppfylle kravet om forkynnelse og et par timer i uka blir noen timer i rapporten, etter det jeg har hørt. Slik kan man misjonere uten å drive med dør til dør arbeid og allikevel følge reglene. I den kristne endetiden som har vart underkant av 2000 år har man kvaklet seg fra det ene tegnet til det andre, og brukt ene tolkningen før og den andre etter, frem til Jehovas vitners grunnlegger C T Russel gav seg i kast med å blande ideer fra adventismen, pyramidologi og egyptologi siste halvdel av 1800tallet. Tenker på da Jehovas vitner lærte sine tilhengere at FN er dyrets bilde i Åpenbaringen. Videre at all annen religion enn Jehovas vitner selv var Sjøgen den skarlagenkledte kvinnen i JOhannes Åpenbaring, som red på dette dyrets bilde sin far Dyret som man mente var alle verdens regjeringer. Man mente at bildet var en skildring av hor mellom all falsk reiligon(alle utenom Jehovas vitner) og politikk(alle regjeringer)... og at dyret skulle angripe og drepe sjøgenved dyrets bilde, alså ødelegge alle kirkene men ikke Jehovas Vitner. Deretter når FN i spissen for alle verdens regjeringer(Dyret) så at Jehovas Vitner hadde sannheten skulle de prøve å drepe alle Jehovas Vitnene og så skulle den barmhjertige Guden Jehova redde dem ved å drepe alle som ikke er Jehovas Vitner i en krig som kalles Harmageddon. Denne ideen med bakgrunn i håp om 1914 som utgangspunkt, overskridelsen av 144000 Jehovas Vitner og Et styrende råd på først 13 så i dag 9 gamle menn som tror de hører Guds røst i egenskap den tro og kloke tjener(som de kaller seg i litteraturen for å hevde sin autoritet) gjennom hans Hellige ånd og skriver ned alt som kommer fra Gud i bladet Vakttårnet. Alt dette for å frelse mange sannhetssøkende mennesker. Ja"millioner av nålevende mennesker sla aldri dø!"(sitat fra tale før første verdenskrig.) hevdet Jehovas Vitner for nesten 100 år siden og hevder det fremdeles. Som sagt tidligere så er det bare å slenge litt nytt lys på her og der ettersom tiden skrider frem. Håpet står klart: En ny renset jord, det vil si en jord med bare Jehovas Vitner i et parkanlegg med ville snille dyr og barn som leker med dem. En eprfekt regjering av 144000 ånder som tidligere var Jehovas Vitner som ruler med Jesus i først en prøveperiode på 1000 år. Prøveparadiset og så skal freden senke seg for all tid etter at satan og de som måtte tørre å still spørsmpl ved jehovas vitners lære som er kommunisert dem direkte fra gud gjennom den tro og kloke slave som i dag er menn over pensjonsalder. Tiden er kort! Priceless! Endret 31. mai 2009 av Scorpionen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 6. juni 2009 #7 Del Skrevet 6. juni 2009 Først og fremst trådstarter Gjest Hans... er du: 1) Jehovas Vitne? Dersom så, skal jeg komme med en del materiale som kan være av interesse for deg vedrøende statistikk vitenskap og bruken av tallamteriale i statisikker, samt Jehovas Vitners nye forståelse av årstallet 1914 samt grunnpillaren tallet er bygget på i et historisk perspektiv. 2) En utstøtt eller en som har trukket deg fra Jehovas Vitner? Da kan jeg ikke snakke med deg eller utveksle tanker med deg, ettersom Jehovas Vitner ikke skal omgås utstøtte og slike som har trukket seg. 3) En som bare skal sette igang en debatt som ender med usakligheter og skittkasting? Da er jeg uinteressert i å dele min interesse og kunnskap i denne tråden. Venter spent. Ja, - vi er vel flere som venter med spenning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå