Gjest Gjest_Madonna_* Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Hei! Dere med erfaring fra behandling på Riksen - kan dere svare på dette? Gynekologen sendte for noen uker siden inn søknad for oss til assistert befruktning. Fikk i dag brev med innkalling til time - men såvidt jeg forstod det gjalt det bare meg og ikke oss. Har lest litt på sidene her om ivf, og jeg trodde vi ville bli kalt inn til en forsamtale - men jeg fikk time på gynekologisk poliklinikk og ikke noen innkalling til seksjon for assistert befruktning. Noen som har fått det samme? Og dro dere alene eller sammen med mannen?
mimifin72 Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 det var over 2 år siden jeg fikk det første brevet fra Riksen, men så vidt jeg husker var det både til meg og gubben, og vi var begge på forsamtale.
Villpus Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Hei! Dere med erfaring fra behandling på Riksen - kan dere svare på dette? Gynekologen sendte for noen uker siden inn søknad for oss til assistert befruktning. Fikk i dag brev med innkalling til time - men såvidt jeg forstod det gjalt det bare meg og ikke oss. Har lest litt på sidene her om ivf, og jeg trodde vi ville bli kalt inn til en forsamtale - men jeg fikk time på gynekologisk poliklinikk og ikke noen innkalling til seksjon for assistert befruktning. Noen som har fått det samme? Og dro dere alene eller sammen med mannen? Hei. Jeg har gått til riksen nå i 1,5 år og har vært gjennom det samme. Først skal du utredes nøye via gyn. poliklinikk. Etter at du har vært gjennom diverse utredninger der, vil siste skritt være å bli overført til ivf-seksjonen. Jeg er nettopp overført dit selv, og det er egentlig først da mannen blir involvert.
Gjest Gjest_Madonna_* Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Synes ikke jeg har gjort annet enn å bli utredet hos gynekolog jeg da.. Men man må vel igjennom det nok en gang.. Kjipt at alt skal ta så lang tid, det er en utfordring å være tålmodig.. Men kan det virkelig ta 1,5 år før man kommer videre til assistert befruktning?? Det er jo fryktelig lenge....
Lassie Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jeg/vi ble utredet før vi ble henvist til Riksen, vi. Så da gynekologen sendte henvisningen til KK Riksen, fikk vi etter noen uker brev med innkallelse til forsamtale. Og forsamtalen gjaldt oss begge to. Men da hadde jeg vært gjennom lap på lokalsykehuset, og masse blodprøver + underlivsundersøkelse hos gynekologen først, og mannen hadde levert prøve 2 el 3 ganger. Og da visste vi jo hva som var problemet vårt. Det fikk vi vite via gynekologen siden han hadde alle testresultatene. Kanskje ikke alle gynekologer tar alle undersøkelser? Gynekologen jeg brukte er spesialist i ufrivillig barnløshet også, så det var kanskje derfor?
Gjest Gjest_Madonna_* Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har også tatt ørten blodprøver av alt mulig og hatt flere undersøkelser hos gynekologen min, og det hele bunner i at jeg ikke har eggløsning - mannens "varer" er det ikke noe galt med - kan jo håpe på at Riksen bare vil få bekreftet at det er dette som er diagnosen og at vi raskt kan komme videre på en eller annen behandling..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Hvis du har manglende eggløsning blir du nok satt på hormoner, da kan det løse seg bare med det. Trenger ikke å komme på ivf klinikken for det.
Gjest Gjest_Madonna_* Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Takk for svar, gjest-gjest - nå ble jeg glad.. Jeg håper også at det er det som skal til.. At jeg kan få sprøyter med hormoner (siden pergo ikke hjalp) og at det gjør susen - vil jo ikke styre med uttak etc hvis det ikke er nødvendig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå