stella K Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 etter flere år som instruktør på elixia, må jeg bare spørre: hvorfor er det ALLTID noen som må gå før timen er ferdig, sånn type 5 min før?
Inx Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 etter flere år som instruktør på elixia, må jeg bare spørre: hvorfor er det ALLTID noen som må gå før timen er ferdig, sånn type 5 min før? Slipper vel kø og mas i garderoben
Chanel.No5 Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 (endret) Husker jeg undret meg over det selv da jeg var instruktør. Ofte er grunnen at de ikke gidd tøye ut/mageøvelser eller det siste "preiket". Jeg brydde meg ikke, men undret litt.. Anbefaler deg å tenke at det skjer på ALLE sine timer og ikke bry deg om det Endret 29. mai 2009 av Lotte27
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jeg er ikke treningsinstruktør, men synes det er så irriterende, særlig på styrketimer. Her ligger man og tøyer og slapper av etter timen, og så er det alltid minst fem stykker som bråker med å legge på plass vektene (som de bærer rett over hodet på deg). Av og til skal de sikkert rekke neste time, men jeg nekter å tro det gjelder alle. Respektløst!
stella K Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2009 ikke missforstå, jeg tar det ikke til meg. vet at det er sånn på alle timer, men er jo bare så vanvittig irriterende! måtte bare høre om dere også synes det er grusomt irriterende,he he?
Inx Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 ikke missforstå, jeg tar det ikke til meg. vet at det er sånn på alle timer, men er jo bare så vanvittig irriterende! måtte bare høre om dere også synes det er grusomt irriterende,he he? Har aldri dristet meg inn på en typisk gruppetime, unntaket var da jeg prøvde en boksetime. Men det var bare tull, ikke fokus på boksing bare på kondisjonstrening/sirkeltrening med noe slag og spark. Dessuten får jentene for fort vondt til at man faktisk kan ta i når man slår og sparker
Sekretæren Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Har aldri dristet meg inn på en typisk gruppetime, unntaket var da jeg prøvde en boksetime. Men det var bare tull, ikke fokus på boksing bare på kondisjonstrening/sirkeltrening med noe slag og spark. Dessuten får jentene for fort vondt til at man faktisk kan ta i når man slår og sparker Haha, nå måtte jeg le, ser for meg Inx på gruppetime i boksing og tror det er fullkontakt Det var jo litt morsomt da
Inx Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Haha, nå måtte jeg le, ser for meg Inx på gruppetime i boksing og tror det er fullkontakt Det var jo litt morsomt da Følte meg rimelig teit der og da, jeg trodde disse jentene var vant til at man kjenner kraften i slaget selv om man altså bokser på pads som "partnern" holder ... Det var ikke helt min greie det der.
Essie_ Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Det irriterer meg kanskje ikke så mye, men jeg har lagt merke til det. På spinning i går var det en som kom for sent på spinningen. Han valgte sykkelen på første rad helt innerst i rommet, selv om det var ca 20 andre ledige sykler. Han følger ikke instruktørens instruksjoner og program, og går plutselig av sykkelen etter 20 min. Og da går han frem og tilbake mellom syklene for å hente papir og sprayflaske, og gjør stort vesen av seg. Dette ble jeg litt oppgitt av. Kunne han ikke satt seg på den sykkelen som står like ved utgangsdøra, og gjort litt mindre ut av seg? Han brukte spinningen som oppvarming til styrketrening, skjønner ikke hvorfor han ikke kunne brukt oppvarming/kondisjonsrommet til dette - hvor det også står flere spinningsykler i tillegg til mye annet. Jeg har inntrykk av at de som går 5 min før timen er ferdig skal direkte i styrkerommet, og ikke gidder å tøye ut. Jeg pleier også å trene styrke etter kondisjonstimer, men jeg holder ut 5 min med tøying først - syns det er godt.
Sekretæren Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 Følte meg rimelig teit der og da, jeg trodde disse jentene var vant til at man kjenner kraften i slaget selv om man altså bokser på pads som "partnern" holder ... Det var ikke helt min greie det der. Haha, ok. Så for meg to mot to jeg da, og ei stakkars lita flis som fløy veggimellom Pads må jo få litt juling
Sekretæren Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Eller en mot en. Haha, lavt blodsukker :gjeiper:
Inx Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Haha, ok. Så for meg to mot to jeg da, og ei stakkars lita flis som fløy veggimellom Pads må jo få litt juling Enig der gitt
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 På mitt senter er det ikke vanlig å gå før timen er ferdig. Sikkert fordi instruktørene sier fra ganske ofte at de foretrekker at folk ikke går før timen er ferdig så alle har "lært det". Det er også en "regel" om at de som MÅ gå tidligere skal si fra til instruktøren før timen begynner. Funker ganske greit. Tror de fleste har tatt signalene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 Hei. Er instruktør selv i tillegg til at jeg går på en del timer selv. Har ikke noe i mot at folk forlater timen før den er over. Når er på spinntime og skal trene selv etterpå i styrkerommet gidder jeg ikke tøye ut først. Bruker å liste meg ut, og stort sett sier jeg i fra til instruktøren først. Det er bare å slutte å irritere deg over det, de fleste liker å tøye å blir igjen uansett.
Fortunatus Skrevet 29. mai 2009 #16 Skrevet 29. mai 2009 Er vanlig at noen forlater timene jeg er på, men har aldri merket noe særlig irritasjon. Tror ikke instruktørene kunne brydd seg særlig, og si ifra?? Skjønner ikke helt hva det skal hjelpe for
stella K Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 29. mai 2009 spinningstimer der du lister deg ut er greit... men jeg snakker egentlig om de timene med for eksempel step og styrketimer... da er det ganske irriterende at noen alltid må trampe over alle andre med vekter og stenger og alt som er,he he,... men kanskje bare meg som har et litt for stprt temperament
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 30. mai 2009 #18 Skrevet 30. mai 2009 Hei. Er instruktør selv i tillegg til at jeg går på en del timer selv. Har ikke noe i mot at folk forlater timen før den er over. Når er på spinntime og skal trene selv etterpå i styrkerommet gidder jeg ikke tøye ut først. Bruker å liste meg ut, og stort sett sier jeg i fra til instruktøren først. Det er bare å slutte å irritere deg over det, de fleste liker å tøye å blir igjen uansett. Vel, når man prøver å skape en rolig atmosfære hvor folk skal senke skuldrene og få en god og rolig avslutning på timen, der det veldig irriterende og forstyrrende både for deltagere og instruktør om folk bråker med å tørke av sykkel osv mens vi prøver å slappe av. Det jeg gjør, er at jeg sier ifra når kondisjonsdelen er ferdig, at dersom noen MÅ gå før timen, må de gjøre det mens vi har 2 min nedtrapping. Skal man på død og liv gå før timen er ferdig, kan man i det minste viste såpass hensyn å gjøre det på et passende tidspunkt. Dette fungerer veldig bra og folk repsekterer det, veldig deilig:-)
mha Skrevet 30. mai 2009 #19 Skrevet 30. mai 2009 På treningsenteret "mitt" er det sjeldent at noen går før timen, men hvis noen gjør det så er de som oftest på sykkel/elipsemaskin e.l. før de går inn i ny time. (ca 15 min mellom hver time) Så de gjør det bare for å ikke miste effekten av høyt tempo over lenger tid.
Pityriasis Skrevet 30. mai 2009 #20 Skrevet 30. mai 2009 Jeg er også instruktør ved Elixia, og kan egentlig ikke se hvorfor du irriterer deg over dette. Er så og si alltid noen som går før tøyningen, og jeg går selv også ofte før tøyningen om jeg er på klasser. Synes det er helt legitimt og OK. En er der jo for å trene, ikke for å blidgjøre instruktøren. Har jeg f.eks planer om en kardioøkt, og går på en klasse som er kardio, men har 5 min magetrening på slutten - så går jeg stille og rolig ut når de andre trener mage. Jeg hadde ikke planer om å trene mage den dagen, og da gidder jeg ikke gjøre det bare fordi instruktøren har lagt det inn. Samme gjelder om jeg skal trene videre etterpå, da gidder jeg ikke være med på tøyningen på klassen uansett. Det en selvsagt kan påpeke er at det er fint om de som går før er stille og rolig når de gjør det, og at de passer på å ikke bære utstyr RETT over hodet på noen andre. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå