Gå til innhold

Trenger hjelp med strikkeoppskrift!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Strikker noe greier, men lurer litt på noe mot slutten. Det står: "Gå over til å strikke 1 r og 1 vr. Beg p med 1 r. Ta de 2 siste m på p sm til 1 vr m. Str 4 p 1 r 1 vr. 5. p strikkes 2 og 2 m sm. 6. p str 2 og 2 m sm."

Jeg lurer på om 5. og 6. "rad" også skal strikkes annenhver rett og vrang? Og skal ikke de to strikkes likens? Hvorfor står det ikke da bare "5. og 6. p ......."? :klø:

Er ganske nybegynner på dette, så slike oppskrifter er kryptiske.

Endret av Wind
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vanskelig å komme fram til noe annet enn det du selv har kommet fram til når vi ikke ser bilde av det ferdige produktet eller oppskriften! :)

Skrevet (endret)

Altså, det ser ut som at det skal strikkes annenhver rett og vrang, men det er helt håpløst å se, egentlig. Har bare et dårlig bilde, liksom.

Hvordan oppskriften ser ut? Vel, den delen jeg er usikker på står slik jeg har skrevet.

Dette er tøfler, da. Og ærlig talt tror jeg ikke det har så mye å si hvordan det strikkes, fordi det er heeelt fremst på tåa der de skal syes sammen. Kanskje jeg bare skal prøve meg fram.

Der fikk jeg snakket med min mor som har strikket disse flere ganger, og det var visst ikke så nøye, men at jeg gjerne måtte strikke rett og vrang. Jeg får prøve. :fnise:

Endret av Wind
Skrevet

Jeg ville strikket 5. og 6. rad likt, 2 og 2 masker rett sammen. Altså halveres maskene to ganger etterhverandre. Regner med dette er for å få en avrundet tå.

Skrevet

Altså alle rette? Ikke annenhver rett og vrang, 2 og 2 sammen? Har gjort ferdig den ene tøffelen, og strikket 2 og 2 masker sammen, men annenhver rett og vrang. Ble ikke seendes så ille ut. :)

Skrevet

Jeg tror ikke det er så nøye hvordan det blir gjort, bare det felles. Jeg er litt petimeter, så trekkes mellom å ville følge mønsteret å fortsette med en rett og en vrang og å følge mønsteret slavisk (når det ikke står definert om det skal være rett eller vrang pleier det i utgangspunktet være rett). :fnise:

Bare du gjør likt på begge så blir det nok bra! :jepp:

Skrevet

Jeg gjør mitt beste. Føles helt feil å sitte i strålende solskinn og strikke ulltøfler, men. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...