Gjest Wolfmoon Skrevet 6. juni 2009 #41 Skrevet 6. juni 2009 Da jeg var liten spiste jeg også ristet brød med smør og sukker, veldig godt Ellers vil jeg mye heller ha brunost på ristet brød enn hvitost. Synes hvitost bare blir ekkelt, mens når man har brunost på ristet brød er det omtrent som når man har det på helt nystekt brød Ellers kan også jordbærsyltetøy brukes
The Kitten Skrevet 7. juni 2009 #42 Skrevet 7. juni 2009 Da jeg var liten spiste jeg også ristet brød med smør og sukker, veldig godt Ellers vil jeg mye heller ha brunost på ristet brød enn hvitost. Synes hvitost bare blir ekkelt, mens når man har brunost på ristet brød er det omtrent som når man har det på helt nystekt brød Ellers kan også jordbærsyltetøy brukes Det spiser jeg fremdeles. Det er kjempegodt:
Gjest Marillia Skrevet 8. juni 2009 #43 Skrevet 8. juni 2009 Nå spiser jeg ristet brød kun med smør på, når jeg var liten brukte jeg sukker i tillegg.
Fun Light Skrevet 12. juni 2009 #45 Skrevet 12. juni 2009 Servelat er suuuupergodt! Og brunost. Og nøkkelost! Nå ble jeg sulten...
Gjest Gaby Skrevet 12. juni 2009 #46 Skrevet 12. juni 2009 Det eneste jeg har på ristet brød, er smør og blåbærsyltetøy, jordbærmarmelade (ikke syltetøy!!) eller nypemarmelade. Er det en toast derimot, går det i ost og skinke med varierende tilbehør.
ejoty Skrevet 12. juni 2009 #49 Skrevet 12. juni 2009 Ristet brød med leverpostei! Mmmm... eller bare ristet brød med smør.
Juso Skrevet 12. juni 2009 #51 Skrevet 12. juni 2009 Synes bodsennep er godt på ristet brød. Ingenting over eller under?
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #52 Skrevet 12. juni 2009 mange greie svar her, men jeg må si at dere er litt kjipe i matveien..jeg har funnet mange gode kombinasjoner som funker på ristet, ikke ristetbrød og knekkebrød..ikke nøl, bare smak! mange blir faktisk overrasket hvor godt det er!!!! 1: først kremost (naturell, eller gjerne med krydder), så jordbærsyltetøy eller fersken/apprikos-syltetøy( ingen andre syltetøyer er gode på!) og et par brunostskiver på toppen! Nam! 2: kremost og leverpostein, bare klæsj det på, så smør det utover, innihverandre på skiva. med majones og suragurk eller rødbeter åppå! 3:kremost og makrell i tomat med majones- 4: denne var jeg faktisk skeptisk til selv før jeg prøvde, men det er superdigg! rekkefølge: brød/knekkebrød, kokt egg, tomat, brunot, majones og kaviar! prøv, og gi meg tilbakemeldinger :o)
The Kitten Skrevet 13. juni 2009 #54 Skrevet 13. juni 2009 (endret) mange greie svar her, men jeg må si at dere er litt kjipe i matveien..jeg har funnet mange gode kombinasjoner som funker på ristet, ikke ristetbrød og knekkebrød..ikke nøl, bare smak! mange blir faktisk overrasket hvor godt det er!!!! 1: først kremost (naturell, eller gjerne med krydder), så jordbærsyltetøy eller fersken/apprikos-syltetøy( ingen andre syltetøyer er gode på!) og et par brunostskiver på toppen! Nam! 2: kremost og leverpostein, bare klæsj det på, så smør det utover, innihverandre på skiva. med majones og suragurk eller rødbeter åppå! 3:kremost og makrell i tomat med majones- 4: denne var jeg faktisk skeptisk til selv før jeg prøvde, men det er superdigg! rekkefølge: brød/knekkebrød, kokt egg, tomat, brunot, majones og kaviar! prøv, og gi meg tilbakemeldinger :o) I hope no one falls for this. Endret 13. juni 2009 av The Kitten
Lilith Skrevet 13. juni 2009 #56 Skrevet 13. juni 2009 Spiser stort sett bare ristet brød, og har alt av vanlig pålegg på, men favoritten er most avokado (tykt lag) med skivet tomat og et dryss sitronpepper.
loffen Skrevet 13. juni 2009 #57 Skrevet 13. juni 2009 Men osten blir jo ikke smeltet, den blir bare svett. Dessuten er det jo rart med _bare_ smeltet ost på brød. Men det er jo min mening Det er jeg enig med deg i. mange greie svar her, men jeg må si at dere er litt kjipe i matveien..jeg har funnet mange gode kombinasjoner som funker på ristet, ikke ristetbrød og knekkebrød..ikke nøl, bare smak! mange blir faktisk overrasket hvor godt det er!!!! 1: først kremost (naturell, eller gjerne med krydder), så jordbærsyltetøy eller fersken/apprikos-syltetøy( ingen andre syltetøyer er gode på!) og et par brunostskiver på toppen! Nam! 2: kremost og leverpostein, bare klæsj det på, så smør det utover, innihverandre på skiva. med majones og suragurk eller rødbeter åppå! 3:kremost og makrell i tomat med majones- 4: denne var jeg faktisk skeptisk til selv før jeg prøvde, men det er superdigg! rekkefølge: brød/knekkebrød, kokt egg, tomat, brunot, majones og kaviar! prøv, og gi meg tilbakemeldinger :o) Jeg bruker salami eller bruost som oftest. Men både makrell i tomat, og HaPå er kjempegodt på! Selv om jeg aldri bruker smør ellers, må jeg ha det på ristet brød.
Linenor Skrevet 13. juni 2009 #58 Skrevet 13. juni 2009 Brelett og gul(hvit)ost! NAM! Gjerne også med salami under osten og agurk på toppen Morsom diskusjon syns jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå