Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Da jeg var liten spiste jeg også ristet brød med smør og sukker, veldig godt :fnise:

Ellers vil jeg mye heller ha brunost på ristet brød enn hvitost. Synes hvitost bare blir ekkelt, mens når man har brunost på ristet brød er det omtrent som når man har det på helt nystekt brød :nigo:

Ellers kan også jordbærsyltetøy brukes :)

Skrevet
Da jeg var liten spiste jeg også ristet brød med smør og sukker, veldig godt :fnise:

Ellers vil jeg mye heller ha brunost på ristet brød enn hvitost. Synes hvitost bare blir ekkelt, mens når man har brunost på ristet brød er det omtrent som når man har det på helt nystekt brød :nigo:

Ellers kan også jordbærsyltetøy brukes :)

Det spiser jeg fremdeles. Det er kjempegodt: :spise:

Gjest Marillia
Skrevet

Nå spiser jeg ristet brød kun med smør på, når jeg var liten brukte jeg sukker i tillegg.

Skrevet

Servelat er suuuupergodt! Og brunost. Og nøkkelost! :)

Nå ble jeg sulten...

Skrevet

Det eneste jeg har på ristet brød, er smør og blåbærsyltetøy, jordbærmarmelade (ikke syltetøy!!) eller nypemarmelade.

Er det en toast derimot, går det i ost og skinke med varierende tilbehør.

Skrevet

Ristet brød med leverpostei! Mmmm...

eller bare ristet brød med smør.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes bodsennep er godt på ristet brød.

Skrevet
Synes bodsennep er godt på ristet brød.

Ingenting over eller under?

Gjest Gjest
Skrevet

mange greie svar her, men jeg må si at dere er litt kjipe i matveien..jeg har funnet mange gode kombinasjoner som funker på ristet, ikke ristetbrød og knekkebrød..ikke nøl, bare smak! mange blir faktisk overrasket hvor godt det er!!!!

1: først kremost (naturell, eller gjerne med krydder), så jordbærsyltetøy eller fersken/apprikos-syltetøy( ingen andre syltetøyer er gode på!) og et par brunostskiver på toppen! Nam!

2: kremost og leverpostein, bare klæsj det på, så smør det utover, innihverandre på skiva. med majones og suragurk eller rødbeter åppå!

3:kremost og makrell i tomat med majones-

4: denne var jeg faktisk skeptisk til selv før jeg prøvde, men det er superdigg!

rekkefølge: brød/knekkebrød, kokt egg, tomat, brunot, majones og kaviar!

prøv, og gi meg tilbakemeldinger :o)

Skrevet (endret)
mange greie svar her, men jeg må si at dere er litt kjipe i matveien..jeg har funnet mange gode kombinasjoner som funker på ristet, ikke ristetbrød og knekkebrød..ikke nøl, bare smak! mange blir faktisk overrasket hvor godt det er!!!!

1: først kremost (naturell, eller gjerne med krydder), så jordbærsyltetøy eller fersken/apprikos-syltetøy( ingen andre syltetøyer er gode på!) og et par brunostskiver på toppen! Nam!

2: kremost og leverpostein, bare klæsj det på, så smør det utover, innihverandre på skiva. med majones og suragurk eller rødbeter åppå!

4: denne var jeg faktisk skeptisk til selv før jeg prøvde, men det er superdigg!

I hope no one falls for this. :hoho:

Endret av The Kitten
Skrevet

Nå mistet jeg helt matlysten.. :(

Annonse
Skrevet

Spiser stort sett bare ristet brød, og har alt av vanlig pålegg på, men favoritten er most avokado (tykt lag) med skivet tomat og et dryss sitronpepper. :spise:

Skrevet
Men osten blir jo ikke smeltet, den blir bare svett. Dessuten er det jo rart med _bare_ smeltet ost på brød. Men det er jo min mening :)

Det er jeg enig med deg i.

:hoho:

Jeg bruker salami eller bruost som oftest. Men både makrell i tomat, og HaPå er kjempegodt på!

Selv om jeg aldri bruker smør ellers, må jeg ha det på ristet brød. :ler:

Skrevet

Brelett og gul(hvit)ost! NAM! :) Gjerne også med salami under osten og agurk på toppen :) Morsom diskusjon syns jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...