Gå til innhold

Hvilket pålegg bruker du på ristet brød?

toyses

Anbefalte innlegg

det eneste jeg har på ristet brød er smør med et lite dryss av krydder som jeg kjøpte i Syden for mange år siden. Hver gang jeg er i Syden kjøper jeg en ny krukke av det krydderet (smaker innmari godt på ostesmørbrød også).

Ellers synes jeg både brunost og gulost er helt ok pålegg, men hvis jeg skal ha de, MÅ jeg ha de på knekkebrød, ikke toast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både gulost og brunost funker helt fint. Alt etter hva humøret ønsker.

Eventuelt et salatblad og servelat m/masjones

Jubelsalami m/masjones

Nugatti

Taffelost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syltetøy på. Jeg har gjerne skinke og ost på ristet brød, og varmer det i mikroen. Litt sånn jukseerstatning for ostesmørbrød i stekeovnen (selv om det ikke er på langt nær så godt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister så og si aldri brød, men favoritten i barndommen var smør og sukker :). Ellers synes jeg faktisk at både brunost og gulost passer på ristet brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Har på akkurat det jeg föler for, uansett om det er ristet eller ikke.

Nå rister jeg nesten alltid brödet siden jeg fryser ned ferdigskivet bröd og tar bare ut det jeg trenger der og da.

Geitost, gulost, syltetöy, skinke, smöreoster, reddiker, agurk m.m. Hva enn jeg måtte få lyst på der og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt jeg har på ferskt brød... Bortsett fra sjokoladepålegg, det blir ekkelt på rista brød. Men alt annet funker ;)

Enig i den. Min personlige favoritt er imidlertid smør og appelsinmarmelade, og jeg tror ikke jeg ville valgt spekepølse selv om jeg ikke har noen alvorlige motforestillinger mot det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dora Flanica

Most avokado med salt og pepper på. Nammm! Fins ikke noe bedre. Avogtil legger jeg en chorizoskive oppå avokadoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy eller Nugatti.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid masssssse smør under. Appelsinmarmelade på ristet loff er uslåelig! Gulost er klart det jeg bruker mest. brunost med appelsinmarmelade/honning er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærsyltetøy er det beste på ristet brød. Ellers ser jeg ikke noe rart i å ha verken gulost eller brunost eller noe annet pålegg for den sakens skyld på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lag margarin og ingenting annet er min favoritt.

Det er litt merkelig, egentlig, for jeg spiser aldri margarin eller smør på brødet ellers, og synes heller ikke noe om smeltet smør til fisk, smørøye i grøten eller noe annet der smeltet smør inngår.

haha, akkurat sånn har jeg det også! synes smør generellt er ganske ekkelt, men på rista brød er det Himmelsk! Alt pålegg man tar oppå det bare ødelegger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker ristet brød med lett majones underst, en skive kokt skinke/hamburgerrygg (eventuelt et annet kjøtt-pålegg) og agurk på toppen :)

Ellers elsker jeg også nugatti:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ristet brød, skal det være noe søtt. Syltetøy, nugatti eller sukker passer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye forskjellig gitt :) Det var ikke mange som delte kjæresten og min mening om hvitost og brunost på ristet brød :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten bare smør (Soft Flora, ingen over ingen ved siden!) eller appelsinmarmelade. Bruker aldri noe mer enn dette på ristet loff. (Rister aldri brød..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sulten!

Men sånn for å svare skikkelig; peanøttsmør/smøreost/brunost/hvitost, ikke syltetøy, med mindre det er bringerbærsyltetøy oppå peanøttsmøret.

men smøreost er favoritten.

Skal jeg spise brød må det enten være ferskt(kjøpt samme dag), eller ristet. Men spiser heller knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...