toyses Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Ja, et litt rart spørsmål. Men jeg og kjæresten min hadde en diskusjon om hva som er naturlig å ha på ristet brød. Han bruker hvitost, jeg bruker brunost. Jeg synes det er unaturlig med hvitost og omvendt. Så, hva bruker dere? Er det eventuelt noe annet pålegg dere bruker?
Glynis Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Ja, et litt rart spørsmål. Men jeg og kjæresten min hadde en diskusjon om hva som er naturlig å ha på ristet brød. Han bruker hvitost, jeg bruker brunost. Jeg synes det er unaturlig med hvitost og omvendt. Så, hva bruker dere? Er det eventuelt noe annet pålegg dere bruker? Jeg forstår at du er vant med brunost, men i og med at gulost i sånn 80 % av tilfeller brukes til å smeltes (pizza, pasta, toast) så kan du vel ikke seriøst påstå at det er unaturlig å ha det på et varmt stykke brød? Jeg spiser ingen av delene, men synes det gir totalt mening med gulost.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Alt jeg har på ferskt brød... Bortsett fra sjokoladepålegg, det blir ekkelt på rista brød. Men alt annet funker
Gjest antigartner Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Et lag margarin og ingenting annet er min favoritt. Det er litt merkelig, egentlig, for jeg spiser aldri margarin eller smør på brødet ellers, og synes heller ikke noe om smeltet smør til fisk, smørøye i grøten eller noe annet der smeltet smør inngår.
Elbereth Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Smør og brunost, aprikossyltetøy, rabarbrasyltetøy eller honning.
toyses Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2009 Jeg forstår at du er vant med brunost, men i og med at gulost i sånn 80 % av tilfeller brukes til å smeltes (pizza, pasta, toast) så kan du vel ikke seriøst påstå at det er unaturlig å ha det på et varmt stykke brød? Jeg spiser ingen av delene, men synes det gir totalt mening med gulost. Men osten blir jo ikke smeltet, den blir bare svett. Dessuten er det jo rart med _bare_ smeltet ost på brød. Men det er jo min mening
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Alt jeg har på ferskt brød... Bortsett fra sjokoladepålegg, det blir ekkelt på rista brød. Men alt annet funker He he, jeg synes sjokoladepålegg er det beste å ha på rista brød.
Lumsk Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Sjokoladepålegg er nok førstevalget. Før var det brunost med jordbærsyltetøy:)
Gjest Wind Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 Litt smør og honning, litt smør og hvitost, eller brunost med jordbærsyltetøy er det som går igjen hos meg.
Gjest Javi Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Brunost med kringebær syltetøy, eller ovnsbakt leverpostei (da med kald kakao til) mmmmmmm Er også godt med tomat skiver og salt&pepper på
tøydokka Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 Uforsvarlig mye smør.. hva som helst funker oppå der igjen :-) nydelig med ridderost og salami, eller brunost og appelsinmarmelade..
Gjest Javi Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 Brunost med kringebær syltetøy Bringebær ikke kringebær :gjeiper:
TittTitt Skrevet 29. mai 2009 #16 Skrevet 29. mai 2009 Bringebær ikke kringebær :gjeiper: Hahaha, jeg trodde det vr et nytt syltetøy jeg ikke hadde greie på. Tenkte "åh kringebær syltetøy må jeg prøve" Jeg liker nesten alt som har med syltetøy å gjøre
Gjest Invicta Skrevet 29. mai 2009 #18 Skrevet 29. mai 2009 Jordbærsyltetøy! Tror jammen jeg skal riste noen skiver i dag
Totten Skrevet 29. mai 2009 #19 Skrevet 29. mai 2009 Nå er det ikke så ofte jeg lager toast, men når jeg gjør det har jeg helst på hvitost eller syltetøy, helst en litt bitter appelsinmarmelade.
GodsChild Skrevet 29. mai 2009 #20 Skrevet 29. mai 2009 Alt jeg har paa uristet broed. Spiser nesten bare ristet broed jeg (bortsett fra naar det er helt ferskt og varmt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå