Gå til innhold

Utdrikningslaget mitt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Om to helger til så skal jeg drikkes ut, og min forlover kontaktet meg idag og kunne fortelle at det skal være 60talls party på kvelden og at jeg må ut å kjøpe klær til denne anledninger, viss det var noe spesielt jeg ville drikke måtte jeg ta med meg dette også.

Når jeg har stelt i stand utdrikningslag for mine venninner har vi altid spandert på bruden alt av utstyr og drikkevarer.

Ei anna venninne av meg som skal være med i utdrikningslager ble litt irritert når hun fikk høre at forloveren min hadde tatt kontakt med meg for jeg skulle ikke vite tidspunkt eller hva det skulle gå ut på.

Har dere andre bruder betalt noe selv å kjøpt klærne dere skal bli "kledd ut i" til utdrikningslaget seres?

Skrevet

Dette synes jeg hørtes veldig merkelig ut. Nå har ikke jeg hatt mitt utdrikningslag ennå, men da jeg holdt utrdrikningslag den gang jeg var forlover, så betalte ikke bruden for noen ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste jeg betalte var drosjeturen hjem. Har aldri hørt om at bruden vet noe på forhånd eller må betale selv.

Jeg hadde dessuten nektet å skaffe meg "kostyme" på egenhånd da jeg har vokst fra den slags. (selv om jeg nok hadde tatt på meg det forloveren evt. kom med).

Gjest KateW
Skrevet

Jeg hadde reagert, ja! Bruden skal ikke vite om, det skal være luring og sånn,og betale? Jebus....

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

Trodde normen var at den som drikkes ut ikke skal betale noe ja... Jeg synes det høres litt rart ut...

Skrevet

Dette høres merkelig ut.

Jeg har vært borti tilfeller hvor bruden rent praktisk var nødt til å vite på forhånd når utdrikningslaget skulle være, men at bruden må ta med drikke selv har jeg aldri hørt om.

At bruden samme dag som utdrikningslaget får beskjed om å ta med seg spesifikke klær eller utstyr som forlover vet at bruden har er helt greit, men å kommandere bruden ut for å kjøpe utkledningsklær høres merkelig ut.

Som brud hadde jeg blitt ganske skuffet, og som annen gjest i utdrikningslaget hadde jeg blitt forbanna på forlover over måten hun legger opp løpet.

Vi får krysse fingrene for at dette er en del av forloveren sin plan om å lure deg...

Gjest Gjest
Skrevet
Dette høres merkelig ut.

Jeg har vært borti tilfeller hvor bruden rent praktisk var nødt til å vite på forhånd når utdrikningslaget skulle være, men at bruden må ta med drikke selv har jeg aldri hørt om.

At bruden samme dag som utdrikningslaget får beskjed om å ta med seg spesifikke klær eller utstyr som forlover vet at bruden har er helt greit, men å kommandere bruden ut for å kjøpe utkledningsklær høres merkelig ut.

Som brud hadde jeg blitt ganske skuffet, og som annen gjest i utdrikningslaget hadde jeg blitt forbanna på forlover over måten hun legger opp løpet.

Vi får krysse fingrene for at dette er en del av forloveren sin plan om å lure deg...

Jeg har tenkt tanken at dette sikker bare er lureri fra henne, men samtidig så vet hun av ulike grunner at jeg ikke har mulighet til å springe ut å handle klær.

Gjest D-shol
Skrevet

Det er jo mulig at dette er en avledningsmanøver, men da er det jo dumt å sende bruden ut for faktisk å kjøpe klær hun da ikke vil få bruk for.

Hørtes ut som et ganske utradisjonelt opplegg, jeg synes utdrikningslag skal være overraskende jeg. Og såpass billig at bruden skal slippe å sørge for seg selv

Skrevet

Dette hørtes merkelig ut, ja.... Håper ikke jeg må handle klær og drikke til mitt utdrikningslag.. hehe.

Jeg er med å arrangerer et utdrinkingslag nå og da spleiser alle på drikke og aktiviteter til bruden. Arrangerer man et såpass dyrt utdrikningslag at man ikke har råd til å spleise på drikke og klær til bruden, så får man kutte ned på andre ting!

Skrevet

Jeg er helt enig med de andre her. Jeg er selv en brud som skal drikkes ut, og jeg vet at jeg må betale min andel selv. Forloveren min har ikke så mye peiling på dette, og da hun spurte om hun skulle dele regninga på alle som skulle være med, følte jeg ikke at jeg kunne si "nånei, jeg skal ikke betale!"

Men så blir vi bare 4 stykker og da, så det hadde jo blitt veldig dyrt for de andre som er med. Ikke at jeg vet hva som skal foregå, men jeg aner noe om spa, sminkekurs, action-ting osv. Så da gjenstår det å se om vi får råd til bryllupsbilder! :sukk:

Skrevet
Jeg er helt enig med de andre her. Jeg er selv en brud som skal drikkes ut, og jeg vet at jeg må betale min andel selv. Forloveren min har ikke så mye peiling på dette, og da hun spurte om hun skulle dele regninga på alle som skulle være med, følte jeg ikke at jeg kunne si "nånei, jeg skal ikke betale!"

Men så blir vi bare 4 stykker og da, så det hadde jo blitt veldig dyrt for de andre som er med. Ikke at jeg vet hva som skal foregå, men jeg aner noe om spa, sminkekurs, action-ting osv. Så da gjenstår det å se om vi får råd til bryllupsbilder! :sukk:

Uff da... Håper jeg får påspandert utdrikningslag og ikke bare får en regning i fanget når jeg faktisk ikke har bestemt noen ting...

Ja, som brud har man nok utgifter fra før av! Om utdrikningslaget blir for dyrt til at gjestene skal betale, så kan de kutte ned på kostnadene! Et utdrikningslag trenger faktisk ikke koste masse penger!

Skrevet

Det er ikke vanlig at bruden skal betale noe. Et utdrikningslag bør ikke koste mer enn hva deltakerne har råd til å betale (inkludert skyss, alkohol, mat og evt. utkledningsklær for bruden).

Jeg kan forstå litt at bruden selv skal kjøpe klær til denne anledningen. Alle skal kle seg ut, og på denne måten, så får bruden selv bestemme hva hun skal ha på seg, istedet for noe tull som de andre har kjøpt, og som ikke passer engang. Man kan jo sammenligne det med at hun ellers ville hatt på seg penklær som hun har i skapet, og som hun en gang har betalt for.

Gjest MissBella
Skrevet

Merkelig! Det er jo det som skal være spennende for bruden, å ikke vite når utrdrikningslaget er og hva som skjer. Jeg hadde også reagert. Bruden skal jo ha en hyggelig kveld uten å måtte tenke på noen ting av penger og utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...