Gjest lurerveldig Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Lurer veldig på hvor mange av dere har lyktes med prøverør, på hvilket forsøk og hvilket sykehus hjalp dere. Tusen takk til alle som svarer
Gjest Blush Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Vi har ett "prøverørsbarn" etter behandling, på Haugesund sykehus. Utrolig fornøyd med de. Vi lyktes på første forsøk
Lassie Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Vi har et ICSI-mirakel, han kom til etter behandling og hjelp fra Riksen. Vi lyktes på vårt første forsøk.
Lillie Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Har et ivf-barn i magen nå, termin om to uker. Fikk klaff etter andre forsøk. Brukte UNN (Tromsø), veldig fornøyde med de.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har ICSI tvillinger. De ble til på tredje forsøk i Porsgrunn.
FireFairy Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har ICSI tvillinger. De ble til på tredje forsøk i Porsgrunn. Er ikke så veldig inne på disse begrepene og hvordan det fungerer, så jeg har noen spørsmål jeg håper dere kan svare på. Hva er ICSI? Er det noe annet enn vanlig prøverør? Kan man "bestille" tvillinger? (mulig et innmari tåpelig spørsmål, men det får bare stå sin prøve )
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Er ikke så veldig inne på disse begrepene og hvordan det fungerer, så jeg har noen spørsmål jeg håper dere kan svare på. Hva er ICSI? Er det noe annet enn vanlig prøverør? Kan man "bestille" tvillinger? (mulig et innmari tåpelig spørsmål, men det får bare stå sin prøve ) IVF er vanlig prøverør, ICSI er når man sprøyter en sædcelle inn i egget. Gjøres hvis man har dårlig sædkvlitet eller når sædcellene har poblemer med å berfrukte egget. Det settes stort sett inn kun ett egg under IVF/ICSI, fordi de skal ha ned tvillingsvangerskapene. Men noen får inn to egg, gjerne fordi det er dårlig kvalitet på dem, noen hadde kanskje bare to egg, det er siste forsøket eller man er over 35 år. Selv om man setter inn to egg så er det ikke dermed sagt at man får tvillinger, bare ett eller ingen av eggene fester seg kanskje ikke. Ikke så lett å bestille tvillinger, men sjansene øker jo mye da når man setter inn to egg.
Kvist Skrevet 30. mai 2009 #8 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har et prøverørsbarn i magen. Var vårt første IVF forsøk, men vi hadde forsøkt med AIH noen runder først. Alt sammen ved Rikshospitalet. Vi fikk satt inn to egg, selv om jeg "bare" var 27 år, fordi de var langt fra topp i kvaliteten. Det ene festet seg og nå er det under to måneder til termin
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Internationale studier viser, at å sette inn to eller flere egg gir noe redusert sannsynlighet for at minst et levende barn blir født. Dette pga komlikasjoner ved multiple graviditeter. Norge er kommet i gang med å redusere mengden egg som setes i, men ligger ennå langt bak fra de ledende nasjoner innen fertilitets behandling.
mimifin72 Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Riksen setter sjeldent mer enn 1 egg. Jeg fikk satt inn 2, fordi jeg er over 35, og det var mitt siste forsøk der. Nå er jeg snart 19 uker på vei med 1 foster. Det andre egget ble antakelig borte helt fra begynnelsen.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #11 Skrevet 16. juni 2009 Det har hjulpet mye å kun sette inn 1 egg med tanke på tvillinggraviditeter etter IVF. Mange andre land setter inn langt flere enn to, hvis mange fester seg så skraper de ut en del av de og lar 1 eller 2 bli igjen. Dette handler mye om etikk og er selvfølgelig ikke lov i Norge. I Norge er det ikke lov å sette inn flere enn 2 egg, men det er opp til klinikken og kvinnen om det skal settes inn 1 eller 2 egg.
Kylling Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Jeg ble gravid på 3. innsetting i Porsgrunn. Jenta ligger og smiler på armen min nå. :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå