Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har i flere år regnet på kalorier, spist lite og ofte. Ikke supersunt, men sunt. Jeg sliter med spiseforstyrrelser, så i perioder spiser jeg MASSE som jeg ikke kaster opp. Legger på meg. Det er rett og slett en evig runddans.

Det som er: når jeg spiser lite og ofte blir jeg aldri mett føler jeg. Selv om jeg ikke gjør det, kunne jeg spist hele dagen. Nå i det siste har jeg hatt en overspisingstrang, men vil virkelig ikke legge på meg igjen før sommeren. Så jeg forsøkte dette: 2 store "måltider", og that's it. Først spiste jeg en hel pizza ristorante. Så en del timer senere en boks is (400 g). Tilsammen 1600 kalorier ca, et greit dagsinntak. Og gjett hva? Jeg var mett. Hele dagen. Dette er jo bare raske karbohydrater og strider mot alt! Hva skjer? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med ett slikt uregelmessig inntak er det ikke så rart tenker jeg..

Vil anbefale deg å spise regelmessige måltider, kanskje ikke for store, men få litt sult og metthetsfølelse igjen i kroppen din.. :sjenert:

Skrevet

Men jeg har jo sult og metthetsfølelse. Jeg skriver jo det. Men når jeg spiser lite og ofte blir jeg aldri mett. Og når jeg spise få store måltider, karbohydratrike, blir jeg mett lenge. Dette går jo i mot alle kostholdregler. Lurer på hvorfor jeg er sånn?

Skrevet

Ta deg en tur til lfagperson, er litt vanskelig å svare på det her inne siden du har slitt med problemer med mat en stund, vi er kanskje ikke riktig fora å kontakte.

Skrevet (endret)

Uanasett så er vel ikke IS noe å anbefale som et av to måltider.

Selv spiser jeg alt fra tre til fem måltider om dagen. Det varierer.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Jeg vil anbefale deg, som nevnt over, å ta dette opp med legen, siden man aldri vet her inne hvorvidt man er kompetent til å svare eller ei. Også pga det fatum at hver kropp er unik..

Det første jeg tenker på da jeg leste det du skrev var at mengden av det du har spist, rommer jo litt; altså fyller opp magesekken. Samt at det er temmelig tungt fordøyelig?

Vet ikke om du også tenker at det kan være noe i det? :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Kjære gjest.

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

Bolledeig-mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...