Gå til innhold

Immigrasjonen er på hvilken side av atlanteren?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skal til USA, via London. Turen går heldigvis direkte, så jeg slipper mellomlandinger.

Men, immigrasjonen, kommer den til å være i England eller i selve USA?

Jeg er totalt blank her, så beklager om spørsmålet er mer eller mindre idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Immigrasjonskontrollen til USA er i USA.

Men det er selvsagt full sikkerhetssjekk, sjekk av gyldig pass/visum etc. også før du kommer ombord på flyet i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som Glitnir sier så er selve immigrasjonskontrollen i USA. Ettersom UK ikke er i Schengen må du vel vise pass på utreise og i London må du kanskje gjennom passkontroll, sikkerhetskontroll etc...det spørs litt om du må bytte terminal f.eks. Men immigrasjon og toll kommer i USA når du lander der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk :)

Da begynner jeg å få oversikt her.

Reiser med direktefly fra Heathrow til RDU, så håper og tror det skal være rlimelig lite komplisert. Skal fra Gatwick til Heatrow, så går ut fra at det er full rulle med pass og sikkerhetskontroll når jeg kommer til Heatrow. Men jeg har god tid på meg, spesielt med tanke på at jeg kun har håndbagasje.

Visum satser jeg på å få ordnet med på mandag via nettsiden til ESTA. Mener det ikke tar så mange dager normalt sett?

Utover det tror jeg at jeg begynner få ting under kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på ferie eller ha et lengre opphold i USA? Dersom du bare skal på ferie trenger du ikke visum dersom du har maskinlesbart pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, mer informasjon om skjemaet her

http://norway.usembassy.gov/aug_01_2008.html

De anbefaler faktisk alle som har planer om å reise til USA å gjøre det, siden det er gyldig i to år. Lurt i grunn, kanskje jeg også fyller det ut. Skjønt, man vet jo aldri hvor lang tid det tar før de finner på noe nytt man må gjøre isteden :)

Hvor god tid har du beregnet deg i London? Du bør ha noen timer hvis du skal bytte flyplass fra Gatwick til Heathrow. Det blir passkontroll og evt toll ved ankomst Gatwick, og ny passkontroll og sikkerhetskontroll ved Heathrow. Mulig du må sjekke inn bagasjen på nytt også, det vet jeg ikke. I tillegg til selve transporten mellom flyplassene, så jeg ville beregnet meg goood tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så først nå at du kun skal ha håndbagasje, det er i hvert fall ett problem mindre :)

Men jeg ville beregnet meg minimum 3-4 timer i London ved flyplassbytte, tror jeg. Brukte 2,5 timer fra London sentrum til Stansted en gang. Velg for all del tog og ikke buss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så først nå at du kun skal ha håndbagasje, det er i hvert fall ett problem mindre :)

Men jeg ville beregnet meg minimum 3-4 timer i London ved flyplassbytte, tror jeg. Brukte 2,5 timer fra London sentrum til Stansted en gang. Velg for all del tog og ikke buss :)

Ja, reiser med stort sett kun laptopen, og et par klær. Tidsmessig har jeg i overkant av 15 timer ;) (første gang på flytur, og jeg hadde velget mellom enten lang tid, kort tid, flere mellomlandinger eller dyrt. Så da endte det med dette)

Takk for tipset om tog, var faktisk ikke klar over at det gikk annet enn buss. Hvorfor er tog et bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...