Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg bruker til vanlig en mobil med telenor kontantkort. Kan jeg bruke denne i USA? Jeg har sett på telenor sine sider, men der finner jeg kun informajon om abbonoment. Det er meget mulig jeg ser rett på et eller annet, men siden er så utrolig treg at jeg klarer ikke helt finne ut av det.
Solbærsaft Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg bruker til vanlig en mobil med telenor kontantkort. Kan jeg bruke denne i USA? Jeg har sett på telenor sine sider, men der finner jeg kun informajon om abbonoment. Det er meget mulig jeg ser rett på et eller annet, men siden er så utrolig treg at jeg klarer ikke helt finne ut av det. Tittet på nettsidene nå, og jeg fant ingen priser for kontantkort jeg heller, kun abonnement. Hva med å ringe telenor og spørre?
shine86 Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Før var det sånn at man hele tiden måtte ha over 500 kr på kontantkortet for og kunne bruke det i utlandet. Søsteren min hadde mobil med kontantkort i Usa mens hun bodde der, men ble rådet til å kjøpe seg et amerikansk simkort(fordi det ble billigere). Det avhenger selvsagt av om du skal ringe til andre i Usa eller til Norge.
shine86 Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 http://www.telenor.no/privat/mobil/priser/...kontantkort.jsp Her kan du se priser på hvor mye det koster med kontantkort i Usa. Man trenger ikke å ha noe minimumsbeløp som jeg skrev tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Men virker i det hele tatt en norsk mobil i USA? Da vi var der for 5 år siden tok vi ikke med telefonen fordi vi fikk høre at de ikke virket. Det er noe med "triband" e.l. (ikke spør meg jeg er blond når det gjelder slikt ) Men mye kan jo forandre seg på 5 år...
shine86 Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Men virker i det hele tatt en norsk mobil i USA? Da vi var der for 5 år siden tok vi ikke med telefonen fordi vi fikk høre at de ikke virket. Det er noe med "triband" e.l. (ikke spør meg jeg er blond når det gjelder slikt ) Men mye kan jo forandre seg på 5 år... Ja, det står jo på telenor sine sider at det skal fungere, så de har nok kommet lengre enn for 5 år siden. Ta med deg det norsk simkortet og skulle det av en eller annen grunn ikke fungere, så er det ikke verre enn å kjøpe et amerikansk simkort :-)
Jesse Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Det med triband kommer helt an på mobiltelefonen, ikke på abonnementet. Jeg hadde med telefonen min til N.Y i høst, og fant ut der nede (til stor ergrelse) at jeg bare hadde Dualband på tlf og ikke triband. Men simkortet funket (prøvde simkortet i tlf til hun jeg reiste med)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå