Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SV lovte jo varm mat til våres barn i skolen ved forige valg.

Det ble visst for dyrt å holde den lovnaden.

Løftebrudd!

Se for dere at dette kan bli en virkelighet. Det har ikke vært satset på heimkunnskap de siste 20 årene.....å det gjenspeiler seg i den oppveksende slekt. De blir tykkere og tykkere.

Norge og Arbeiderpartiet velger å betale for skadene etter at de har oppstått, istedet for å betale for å unngå at de oppstår.

Det er foreldrenes ansvar å lære barna sine dette,- mener de. Men nå må de vokne disse politikerne våres. Foreldrene jobber ræva av seg....heimkunnskap i fysisk lære er det siste de orker å tenke på.

Sats på kokker i skolen.

Sats på varm mat i skolen.

Det kunne skapes en modell i skolen der barna går i turnus på kjøkkenet med skolekokkene.

Noen i potet/ grønnsakskrellen, noen i skrubben, noen i stekingen osv...akkurat slik det er på et restaurantkjøkken.....og når "opprykkene" kommer vokser barnet på tillit og kunnskap...det skal jeg love deg.

Vi har alle vært barn å vet det!

Deler du mine tanker? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
SV lovte jo varm mat til våres barn i skolen ved forige valg.

Det ble visst for dyrt å holde den lovnaden.

Løftebrudd!

Se for dere at dette kan bli en virkelighet. Det har ikke vært satset på heimkunnskap de siste 20 årene.....å det gjenspeiler seg i den oppveksende slekt. De blir tykkere og tykkere.

Norge og Arbeiderpartiet velger å betale for skadene etter at de har oppstått, istedet for å betale for å unngå at de oppstår.

Det er foreldrenes ansvar å lære barna sine dette,- mener de. Men nå må de vokne disse politikerne våres. Foreldrene jobber ræva av seg....heimkunnskap i fysisk lære er det siste de orker å tenke på.

Sats på kokker i skolen.

Sats på varm mat i skolen.

Det kunne skapes en modell i skolen der barna går i turnus på kjøkkenet med skolekokkene.

Noen i potet/ grønnsakskrellen, noen i skrubben, noen i stekingen osv...akkurat slik det er på et restaurantkjøkken.....og når "opprykkene" kommer vokser barnet på tillit og kunnskap...det skal jeg love deg.

Vi har alle vært barn å vet det!

Deler du mine tanker? ;)

Nei, jeg deler ikke dine tanker. Jeg tror "fedmebølgen" skyldes 2 ting, større tilgang på næringsrik mat og ikke minst snop. Og nedgang i fysisk aktivitet blant barn og unge.

Jeg tviler på at gratis/felles skolemat kommer til å ha noen innvirkning.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi jobber ræva av oss, men det betyr ikke at vi skriver ansvaret for barna våre over på staten. Får man unger bør man være forberedt på å lære dem riktig kosthold, smøre matpakker, lage ordentlige middager, følge dem på treninger og lære dem friluftsliv. DET er min mening! :) Hvis man ikke har tid til dette så har man heller ikke tid til å få unger. Det er snakk om prioriteringer. Jeg blir rett FORBANNET når jeg hører foreldre som legger foreldreansvaret over på skolene og staten!

Skrevet

Tror ihvertfall ikke at varmmat i seg selv er noen mirakelløsning. Bare dra til en skolekafeteria i England eller USA og se hva slags varmmat de serverer der. Problemet er nemlig at skolene ikke har veldig mye penger å bruke på mat, så derfor blir det som oftest til at de serverer noe billing junkfood. Er redd for at dette lett kan skje i Norge også hvis varm lunsj blir innført i skolen. Derfor syns jeg det er bedre at barna har med seg matpakke hjemmefra, så kan foreldrene selv ta ansvar for hva barna spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...