Gå til innhold

Jeg vil så gjerne hjelpe.....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er samboende der vi begge har barn fra tidligere forhold. Mitt problem er min samboer og behandlingen han gir sin sønn på snart 8 år. Gutten er under utredning for ADHD, der skole og BUP er involvert. Siden gutten ble født har han så og si fått så kalte frie tøyler, denne oppdragelsen blandet med ADHD problemet holder på og ødelegge vårt forhold. Jeg prøver og hjelpe og støtte både far og sønn i denne situasjonen men kommer ikke til. Jeg prøver og forklare far at forandringer må skje i hjemmet også, ikke bare forvente at skole og BUP skal hjelpe gutten.

I tillegg har guttens mor et nerve/pille problem, der hun for eksempel kan ta med seg sønnen ut å kjøre bil i tablett rus, besvime foran gutten slik at han må ringe til besteforeldre etter hjelp o.l. Alt dette har selvfølgelig innvirkning på guttens liv og helse, og jeg prøver og forklare dette til far, men han avventer og avventer, vi kan jo se an det litt.

Hva skal jeg gjøre?

Alt dette gjør til at jeg føler meg fullstendig avvist. På den ene siden vil jeg at far skal få opp øynene og hjelpe gutten, på den andre side kan jeg ikke sitte å se på at gutten sliter og blir ødelagt. Barnevernet har vært koblet inn hos mor og barn flere ganger men ingenting er blitt gjort. Skal jeg ta affære selv og forklare barnevernet hvordan situasjonen er eller bare trekke meg ut av forholdet? Vil jo så gjerne at vårt forhold skal fortsette også, men da må store forandringer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Dette var ikke småsaker. Vet rett og slett ikke, men ønsker deg lykke og hell med dette. Håper du får svar fra noen som har litt peiling. Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...