Gjest lolly Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 jeg er ikke fra sarp selv og har verken vært forlover før eller vært i noe utdrikningslag! jeg vet ikke hva en skal finne på for noe lurt ,tenkte litt på å reise på et aktivitetssenter, men kjenner ikke til noen.. vi har et sted hvor vi skal være på kvelden med litt grillings å sånn! men hva med resten av dagen liksom... har 25 stk som jeg skal be men regner ikke med at alle kommer håper på atdet ihvertfall kommer 15 stk tenkte og samle inn 500 kr fra hver men lenger har jeg ikke kommet, noen ssom har noen forslag... og som kanskje er litt kjent i dette området
Sunshine Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Hva liker bruden å gjøre da? Hva slags type er hun? Det er mange ting man kan planlegge som ikke er stedsbestemt. Å sette opp pris før du vet hva slags aktiviteter og ant som kommer er nok ikke veldig lurt...
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Ting som kan være morsomme/skape god stemning: -spa -bowling -gaveleken (alle tar med seg en gave hver til bruden, som skal symbolisere dem selv eller et minne de har sammen med bruden, el.l., og så skal bruden gjette. Hvis det blir gjettet feil, må hun drikke!). Koselig, og mange historier og minner dukker opp med en slik lek. -Sing star/karaoke -lage god mat med venner ..kommer jo litt an på hennes personlighet, er det lagt opp til en rolig dag med "sunne" aktiviteter, eller skal det festes og drikkes ut. Tror du finner mange tips hvis du søker på "utdrikningslag" inne i dette forumet.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Jeg var i et utdrikningslag, der vi kledde på bruden skaut og forkle, og hentet henne i traktor. (ho giftet seg inn på en gård, og skulle bli bondekone!) Da vi var kommet på torget måtte ho spille en fiolinkonsert for alle i bygda (ho er tonedøv, delux!) og selge hjemmelagde boller for å samle inn litt penger til seinere på dagen. Ho måtte også gjennom noen "duger du som bondekone"-tester. Som å melke kyr og lignende. (litt morsom t siden ho ikke har gjort slikt før =) Etter dette hadde vi litt leker og slikt, før og under grillingen, på en liten øy. Hadde en båt med "tillhenger platning" så alle fikk være med. Det ble en kjempe koselig dag og mange gode minner kom frem. Det va et veldig rimelig budsjett, og ikke noe ville greier. Men noe alle kommer til å huske, siden ingen drakk seg fra sans og samling =)
Rampolina Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Hm.. bor du i Sarpsborg og ikke vet om aktivitetssenter? Vel, du har jo f.eks Quality Hotell og badeland. Der arrangerer de f eks femkamp for grupper. Der er det også en spaavdeling og stort badeland. Ellers er det go-cart ved eventyrfabrikken, langs Glomma, nesten under Sannesundbroa. Kan du ikke skrive litt om hvordan bruden er, da? Hvis hun gikk på rideskole da hun var liten kan dere jo melde henne på en ridetime/må hun ri gjennom sentrum på en heste noen du kanksje kjenner eier? Har hun spilt i korps blir hun sikkert lekker i en gammel uniform. Er hun selvsikker så leste jeg om et utdrikningslag som jeg hadde sansen for: (i grove trekk) hentet hjemme tidlig på morgen, kjørt til frisør. Fikk ordnet hår/make up. Inn i undertøysbutikk og handle litt frekt undertøy. Beskjed om at hun skulle gå catwalk på torvet. NERVER/PANIKK -> bare tull. Fikk bind for øya, ble kjørt og satt av midt ute på et jorde (alle var med). Der var en traktor og en fotograf/hobbyfotograf. Tok masse kule bilder som hun ikke får før på bryllupsdagen. Piknik ved børtevann? Veldig fint der, da. Natursti i skogen der med oppgaver til bruden som hun må utføre. Er jo ikke såååå farlig da kanskje, om det bare er vennene som er der og ikke full utdritning på stortorget, liksom. Nei, du får nesten fortelle litt om venninna di så skal du få lokalhjelp :0)
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 jeg var med i et utdrikkingslag i sarpsborg i fjor sommer. vi gjorde følgende: - møtte opp ute på høysand, der hadde vi pakkeleken. så gikk vi opp til et ridesenter der ute. bruden red på hest, mens vi andre så på! - ellers var vi på piknik i kulås andre ting jeg vet har blitt gjort i området er: - gocart på http://www.activcenter.no/ - quality hotell ved e6 i sarpsborg har jo fått vannvittig mye aktiviteter, feks: badeland, klatrevegg, minigolf, innendørs skøytehall, spaavdeling osv
Gjest lolly Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 bruden er sporty og ikke veldig pysete, hun har spilt i korps og vært litt heste interessert... vågal utkledning er nok ikke aktuelt ... kan godt kle henne ut litt annerledes! tenkt litt på å spille inn cd som også skal spilles i bryllupet men vet ikke om noen sånne steder i sarp. på kvelden blir det singstar , pakker og grilling... hun er ikke noen sånn spa jente egentlig!
Rampolina Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 bruden er sporty og ikke veldig pysete, hun har spilt i korps og vært litt heste interessert... vågal utkledning er nok ikke aktuelt ... kan godt kle henne ut litt annerledes! tenkt litt på å spille inn cd som også skal spilles i bryllupet men vet ikke om noen sånne steder i sarp. på kvelden blir det singstar , pakker og grilling... hun er ikke noen sånn spa jente egentlig! Du må vel til oslo for å spille inn sang. Og det går en god del av dagen til dette, så du får jo vurdere om det er verdt det.. Med reising i tillegg liksom. Hvis dere i det hele tatt skal kle henne ut så er jo ridebukse, støvler og jakke og hjelm et alternativ da eller som jeg skrev tidligere, en korpsuniform. Kanskje hun må spille litt for å tjene penger? Vet for noen år siden at ei tidligere venninne spilte inn en demo på Gressvik i f.stad, men tror kaaanskje det var privat altså. Du får google litt og se hva du finner, men det er hvertfall flere steder i Oslo å gjøre dette.
Amadea Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 Dere kan spille inn sang på Kråkerøy. Er ikke like langt som til Oslo. Kan jo hende det finnes noe i Sarpsborg også. Jeg synes forresten du har fått utrolig mange gode tips!
Gjest særp Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Det er også et lydstudio på folkehøyskolen på greåker (Haugatun?), der har jeg vært på innspilling en gang med et utdrikningslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå