Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med.

Den siste tiden har jeg fått mange ekle meldinger fra en gutt/mann jeg ikke vet hvem er. Han bruker ikke sjult nr, men nr hans er ikke registrert noen plass virker det som (gulesider, 1881 osv). Regner med at han da har hemmelig nr? (noe jeg burde hatt, ikke han..)

Så mitt spørsmål er:

Hvordan kan jeg finne ut hvem denne mannen er??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politianmeld ham?

Gjest Wacmoc
Skrevet

Om du sender sms kommer det jo alltid opp hvem det er fra? Det er jeg rimelig sikker på.. :klø:

Skrevet

Nope, dette nr finner jeg rett og slett ikke hvem er sitt... Hos alle sentraler, 1881 osv sier de bare at nr. ikke er registrert hos dem...

Virker på meldingene som om han muligens vet hvem jeg er, så vil helst unngå å anmelde d, hvertfall til jeg finner ut hvem det er.

Uansett tror jeg politiet er til liten hjelp, har de i det hele tatt "rett" til å fortelle meg hvem denne personen er om han har hemmelig nr? :forvirra:

Gjest Wacmoc
Skrevet

Kan du ikke bare svare på mld og spørre hvem han er? Og si at du politianmelder ham om han ikke slutter og sier hvem han er..

Selv om ikke nr er registrert, kan du vel svare? :)

( missforstod i sta, trodde du mente at det sto "sjult nr" eller noe i den duren på avsender på sms-ene :) )

Skrevet

Ta vare på meldingene og er dem ekle nok så tror jeg nok at politiet går videre med dette og de finner ut hvem han er!

Gjest leanne utlogget
Skrevet

du kan kontakte din opperatør (telenor, netcom eller lignende...) og høre om de kan hjelpe deg...

Jeg fikk tidligere mange telefoner fra en ex, men da visste jeg jo nr og telenor sperret det slik at han ikke kunne ringe til meg..

Vet ikke om de kan hjelpe når du ikke har nr, men er verdt et forsøk..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke du vil få opplyst fra noen, hverken politiet eller telefonoperatør, med mindre det er veldig alvorlige trusler. Jeg har prøvd.

Det som forbauset meg derimot, var at en gang jeg var tom for penger på kontantkortet, måtte jeg svare fra nettet (har 30 gratis sms'er fra nettet hos Telenor). Det nummeret jeg hadde sjekket opp alle steder og ikke fått oppgitt, når jeg sendte fra nettet kom navnet på mottakeren opp etter at jeg hadde sendt :overrasket: . (Mulig jeg gikk inn på sendte dokumenter, det husker jeg ikke. Det kom i hvertfall opp.) Noen som ble avslørt da ja...

Skrevet

Har svart han og truet han med anmeldelse, men han bare fortsetter. Han virker ganske sikker på at jeg ikke finner ut hvem han er.. :frown:

Skal ringe opratøren min imorgen, håper de kan hjelpe meg med å blokke han, evt. skaffe meg hemmelig nr jeg også...

Skrevet
Har svart han og truet han med anmeldelse, men han bare fortsetter. Han virker ganske sikker på at jeg ikke finner ut hvem han er.. :frown:

Skal ringe opratøren min imorgen, håper de kan hjelpe meg med å blokke han, evt. skaffe meg hemmelig nr jeg også...

Så vemmelig da!

Dersom det ikke nytter det første jeg rådet deg til så ikke svar han og/eller skaff deg nytt hemlig nummer?

Skrevet (endret)

Et familiemedlem av meg ble "terrorisert" av en som ringte flere ganger daglig og sendte noen sms, men kunne ALDRI finne ut hvem det var som eide nummeret. H*n sparte på alle meldingene.. ringte også om natten.... sa aldri noe, bare hørte pusten i andre enden, av og til var det spørsmål om h*n var en person ved navn XXXXXX, og da svarte mitt familiemedlem at "Du vet godt hvem jeg er og ikke er , og kan du slutte osv", avtok litt og begynte igjen.

Til slutt røpte h*n seg halvveis, og ble politianmeldt. De snakket med h*n og etter det slutta det... tror h*n er flau.

jeg anbefaler deg å skaffe deg hemmelig nr som du kun gir til nære venner og familie, så fort som mulig!

Endret av Mir
Skrevet

slike historier får meg til å tenke på at jeg kanskje skal ringe netcom å be dem gjøre mr mit hemmelig... det aller verste er at de som holder på slik har adr din on du er reg...

det er mer skremmende enn meldingene syntes jeg da

Skrevet

Hei! Har sendt deg en PM...

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig enkelt å skifte til et hemmelig nummer. Det koster rundt 200 - 300 kr. Da vises det skjult ID når du ringer, men nummeret ditt vil vises dersom du sender en sms eller mms. Hadde gjort det tvert.

Skrevet

jeg kan velge om jeg ringer med skjult nr eller ikke, netcom fjernet også nummeret mitt fra opplysningstjenester etter at jeg ringte og ba om det. betalte ikke noe for det

Gjest padawan
Skrevet

jeg synes TS skal politianmelde personen som gjør dette. Politiet får opplyst hvem det er av operatøren og personen vil å seg en stygg overraskelse når politiet ringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...