Gjest Vanndråpa Skrevet 28. mai 2009 #1 Del Skrevet 28. mai 2009 Hjelp! Jeg trenger svar så fort som mulig. Blir kjempeglad for alle svar! Jeg er 16 år og har en deltidsjobb, eller dvs. jobber en gang i uken i helgene, ca 3 ganger i måneden, ellers i alle ferier og fridager på skolen. Jeg trives ikke på jobben og ønsker å slutte. Jeg har trålet gjennom de fleste sidene om dette emnet, men finner ikke noe svar... For et år siden 2.juni begynte jeg å jobbe på stedet. - Hvor lenge er oppsigelsesfristen da? - Er den kortere siden jeg ikke er a) under 18 år? b) jobber deltid? c) siden jeg ikke har jobbet der et helt år? Jeg er nesten "desperat" nå.. Håper noen kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #2 Del Skrevet 28. mai 2009 Det kommer vel an på ansettelsesavtalen ......... Jeg jobber i Helsevesent og der er det vanlige 3 mnd oppsigelse etter prøvetiden. Andre yrker kan ha kortere oppsigelsestid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 28. mai 2009 #3 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvis ikke annet er skrevet i kontrakten din, har du en måneds oppsigelse fra den 1. i påfølgende måned. Dette er gitt fra Arbeidsmiljøloven. Det spiller ingen rolle at du er under 18 eller jobber deltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 28. mai 2009 #4 Del Skrevet 28. mai 2009 Hva står det i arbeidskontrakten din? Det med oppsigelse fra den 1. hver måned er det ikke alle som bryr seg om når man er ansatt for så lite. I og med at du er ekstrahjelp, så er det ikke sikkert at du har noe særlig oppsigelsesfrist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå