Gå til innhold

Si opp kundeforhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og bytter bank i disse dager. Hvordan sier man opp kontoene i den gamle banken? Holder det å skrive et brev eller må man møte personlig? Hva skriver man i et evt brev?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er å gi din nye bank en fullmakt til å overføre pengene fra din gamle bank og avslutte kontoene. I enkelte banker finner du et slikt fullmaktsskjema i nettbanken. Du kan også gå innom bankkontoret eller ringe kundeservice og be de om å sende et slikt skjema til deg. Husk at kontomateriell som bankkort og nettbankbrikke må leveres inn sammen med fullmaktsskjemaet.

Det er også mulig å si opp kontoene ved å skrive et brev. Ha med kontonummerne du vil avslutte og kontonummeret på kontoen(e) du vil ha pengene overført til. Deretter signerer du brevet. Husk kontomateriell som nevnt tidligere i innlegget.

Ønsker du det kan kontoene avsluttes ved personlig fremmøte i banken.

Skrevet

Det har holdt med brev når jeg har vært borti det i alle fall, men det er mulig det er ulike regler fra bank til bank. Si at du vil si opp kontoen med umiddelbar virkning, og at gjenstående saldo kan overføres til kontonummer xx.

Skrevet

Vil det være et problem at jeg har klippet kredittkortene i biter og kastet dem.. :sjenert: (siden alt måtte leveres inn..)

Skrevet
Vil det være et problem at jeg har klippet kredittkortene i biter og kastet dem.. :sjenert: (siden alt måtte leveres inn..)

Du kan legge ved en skriftlig beskjed om dette. Det er også mulig å ringe sperretjenesten for å sperre kortet. Da må du huske å si fra at det ikke skal bestilles nytt kort.

Skrevet

Okei, takker for svar :) Tror jeg bare stikker innom, virker enklest og jeg bor rett i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...