Gå til innhold

barcelona - bo nær strand eller sentrum?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hei!

Skal til barcelona i juni,men synes det er vanskelig å vite hvor man bør bo. Tenkte å kombinere storbyferie med bading, men vanskelig å vite hvos jeg bør plassere meg..... Er det lange avstander der? Slik at jeg uansett må ta banen for å komme til både by og stranden? Og hvor er det fint å bade?Kysten går jo langs byen, og litt kjedlig hvis hotellet ligger i den andre enden av kysten hvor den fine stranden er.... :sjenert:

Tips? =)

Videoannonse
Annonse
Gjest KajsaLina
Skrevet

Bo ved Plaza Catalunya. Da bor du veldig sentralt samtidig som det er kort vei til stranden. Du kan gå ned Ramblas og bortover langs havnepromenaden og kommer da til stranden. Eller så kan du ta buss. Greit å kjøpe billett på disse turistbussene (Jump on Jump off).

Skrevet

Litt enig med gjest over.

Jeg bodde på dette hotellet da jeg var i Barcelona sist. Kjempesentralt og helt ok standard. El Barri Gotic er så og si rett over gata, dvs. på andre siden av Las Ramblas. Koselig å finne seg en tapasbar om kvelden.

Jeg vil regne med at det er så mye du vil se og oppleve i Barcelona at du ikke vil tilbringe hver eneste dag på stranden. Derfor vil jeg påstå at det er like greit å bo i sentrum og ha tilgang til alt annet, for å si de sånn.

Å bo nær La Plaza Catalunya er også smart. Hotel Principal ligger like nedenfor (5-10 minutter å gå). På Catalunya går både disse turistbussene (som jeg synes er geniale) og andre busser (deriblant flybuss) og det er t.bane der. Du finner også El Corte Ingles på Plaza Catalunya (stor shoppingsenter)

Går du ned til havnen - va 5-10 min - så går det buss derfra (ved Columbus statuen) direkte bort til strendene.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Skal til barcelona i juni,men synes det er vanskelig å vite hvor man bør bo. Tenkte å kombinere storbyferie med bading, men vanskelig å vite hvos jeg bør plassere meg..... Er det lange avstander der? Slik at jeg uansett må ta banen for å komme til både by og stranden? Og hvor er det fint å bade?Kysten går jo langs byen, og litt kjedlig hvis hotellet ligger i den andre enden av kysten hvor den fine stranden er.... :sjenert:

Tips? =)

Hei!

Et godt alternativ er Boria. 10 minutters gange til stranda og havna. Superfine rom i hyggelig nabolag.

Skrevet

Hotel Santa Marta ligger også rimelig sentralt i El Borne området - men med kort vei til stranda.

Jeg mener at vi var på den stranda som heter Bogatel eller Mar Bella Beach. Ihvertfall bortenfor det store lukushotellet.

Det er ganske hyggelig å gå langs Barceloneta og forbi den olympiske parken og videre bort til de ovennevte strendene. Bor du i El Borne området, nederst rundt Ramblas eller Barri Gotic så er det ikke noe problem å gå til stranda.

Skrevet
Hei!

Et godt alternativ er Boria. 10 minutters gange til stranda og havna. Superfine rom i hyggelig nabolag.

Veldig enig. Dette hadde jo perfekt beliggenhet!!

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Tusen hjertelig! Veldig gode tips :) Ser mer på det i kveld =) Det ble visst litt i siste liten den planleggingen her...har vært helt på randen av eksamensstress i det siste.. Håper det blir en avslappende ferie men kjæesten. Tar gjerne i mot flere tipstil spistesteder o.l også hvis noen har lyst.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hei igjen! Trådstarter her.. Tusen takk for gode tips, men alt er visst fullbooket...! Er nok litt vel sent ute. Flere gode tips? Har funnet ut at jeg tror det blir best å bo landgs stranded og heller ta banen opp til sentrum når vi skal dit.....

Gjest Gjest
Skrevet

Da må du nok bare søke på nettet. Men jeg ville bodd i El Borne området. Da har du gangavstand til både stranden og til Barri Gotic og La Ramblas.

"Opp til sentrum" fra stranden blir liksom litt feil å si. Hva mener du er sentrum?

Ramblas? La Sagrada Familie området?

Tenk at du skal ut og spise om kvelden og kose deg. Da er det jo greiere å bo litt mer sentralt enn langt borte ved stranden. Bedre å kunne rusle til et hotell i Borne enn å måtte ta taxi eller t-bane sent på kvelden.

• 10 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler å bo på Hotel Jazz. Det ligger bare 200-300 meter fra Placa Catalunya og ved toppen av La Rambla. Det kan nesten ikke bli mer sentralt.Hotellet er relativt billig beliggenheten tatt i betraktning, værelsene er bra, frokosten god, og på taket er det svømmebasseng og solsenger hvor du kan slappe av etter en travel dag i Barcelonas gater. Det er et perfekt utgangspunkt for å gå til fots til den eldre delen av Barcelona, eller til for eksempel Park Guell via metro. 

https://hotellook.com mener jeg er den beste søkemotoren. Sammenligner priser fra alle de andre sidene og gir bra oppsummering av brukererfaringer.

Endret av tora081
Skrevet
7 minutter siden, tora081 skrev:

Jeg anbefaler å bo på Hotel Jazz. Det ligger bare 200-300 meter fra Placa Catalunya og ved toppen av La Rambla. Det kan nesten ikke bli mer sentralt.Hotellet er relativt billig beliggenheten tatt i betraktning, værelsene er bra, frokosten god, og på taket er det svømmebasseng og solsenger hvor du kan slappe av etter en travel dag i Barcelonas gater. Det er et perfekt utgangspunkt for å gå til fots til den eldre delen av Barcelona, eller til for eksempel Park Guell via metro. Hotel Jazz kan bookes her på booking

Jeg håper ts har vært i Barcelona da tråden er 10 år gammel.

Anonymkode: 8c8c2...3eb

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, tora081 skrev:

Jeg anbefaler å bo på Hotel Jazz. Det ligger bare 200-300 meter fra Placa Catalunya og ved toppen av La Rambla. Det kan nesten ikke bli mer sentralt.Hotellet er relativt billig beliggenheten tatt i betraktning, værelsene er bra, frokosten god, og på taket er det svømmebasseng og solsenger hvor du kan slappe av etter en travel dag i Barcelonas gater. Det er et perfekt utgangspunkt for å gå til fots til den eldre delen av Barcelona, eller til for eksempel Park Guell via metro. Hotel Jazz kan bookes her på booking

Regner med at ts fant et sted å bo. Tråden er fra 2009! 

Anonymkode: c64eb...c17

• Liker 2
Skrevet

Tråden er jo fortsatt relevant.

Vil anbefale å bo langs den gule t-banelinja. Den går ned til stranda for eks.

Anonymkode: e0d85...7b3

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler hotel Rialto. 

Anonymkode: 6b412...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...