Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I den siste tiden har jeg lest flere tråder om slanking og slankepiller..! Jeg er både nysgjerrig og skeptisk på en og samme tid. Fant en tråd om tablettene reductol og den er meget gammel, og en annen om legemiddelet reductil. Det jeg lurer på er om noen har prøvd urtemiddelet reductol og hatt virkning av det? Evt om du la inn trening/endring i kosthold for å redusere vekten?

Teksten på pakken lyder "Reductol KAN dempe appetitten, virke stabiliserende på blodsukkernivået og balansere omsetningen av fett."

Jeg vil gjerne høre om erfaringene folk har hatt med slankepiller, spesielt i de tilfeller det har fungert.

Fortsatt ingen som har prøvd disse pillene?

Har i allefall brukt disse i snart 3 uker, og jeg merker at de virker. Anbefaller andre å prøve disse også. (merker at muffinstoppen på buksa mi er blitt mindre :D)

Spurte på helsekosten om hun visste noe mer om dette, og hun kunne ikke svare (var bare en ung lørdagshjelp), spurte om salg av dette - og hun kunne fortelle at de solgte en del av denne pillen.

Endret av Cashpink
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

....?

Endret av Cashpink
  • 2 uker senere...
Skrevet

....Er det virkelig ingen som har prøvd dette? :S hmmmm....

Skrevet
....Er det virkelig ingen som har prøvd dette? :S hmmmm....

hvor fikk du tak i dem? har bare hørt om reducil og den er reseptbelagt.

Skrevet
hvor fikk du tak i dem? har bare hørt om reducil og den er reseptbelagt.

Hei!

Jeg kjøpte de i vanlig helsekostbutikk. Har også sett at de selger det på Vita.

Den første pakken jeg kjøpte bestilte jeg via www.urtesenteret.no og de leverte til meg bare noen dager etterpå (men de var noe trege på andre bestillingen)

Skrevet
Hei!

Jeg kjøpte de i vanlig helsekostbutikk. Har også sett at de selger det på Vita.

Den første pakken jeg kjøpte bestilte jeg via www.urtesenteret.no og de leverte til meg bare noen dager etterpå (men de var noe trege på andre bestillingen)

hvor mye koster det for reductol da?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ute og springer nå og da, fungerer kjempebra, har synlig redusert fettprosenten min.

Hvorfor betale masse penger for noen piller som det er ingen garanti for at virker og som kan gi kjipe bieffekter.

Jeg skulle i grunn ønske at jeg hadde oppfunnet et slankemiddel, fordi jeg er sikker på at det er mange slankemiddelprodusenter som sitter og gnir seg i hendene av all latskapen til folk.

Skrevet
hvor mye koster det for reductol da?

Rundt 300 kr pr 30 piller.

Skrevet
Jeg er ute og springer nå og da, fungerer kjempebra, har synlig redusert fettprosenten min.

Hvorfor betale masse penger for noen piller som det er ingen garanti for at virker og som kan gi kjipe bieffekter.

Jeg skulle i grunn ønske at jeg hadde oppfunnet et slankemiddel, fordi jeg er sikker på at det er mange slankemiddelprodusenter som sitter og gnir seg i hendene av all latskapen til folk.

Haha... jaja! Må si at jeg er aktiv selv. Er ute å går/løper hver dag fordi jeg har bikkje. ;)

Men liker spørsmålet ditt om hvorfor betale masse penger for dette. Og som jeg skrev innledningsvis (1. innlegg) er at jeg er både skeptisk og nysgjerrig. Men det er også opp til enhver å ville bruke penger på det. De som ikke vil, de kan la være og de som vil kan gjøre det;)

Jeg er av de som mener at sunt og variert kosthold i balanse med aktivitet er en riktig løsning.

Som jeg også allerede har nevnt er at søtbehovet, som hos meg har vært sterkt, er så og si borte.

Dette er noe jeg skal prøve i sommermnd, dette er ikke et varig alternativ for meg. Jeg er som sagt bare nysgjerrig og er villig til å teste det ut på meg selv. :)

Jeg merker ingen bieffekter av det.

Gjest Gjest
Skrevet
Haha... jaja! Må si at jeg er aktiv selv. Er ute å går/løper hver dag fordi jeg har bikkje. ;)

Men liker spørsmålet ditt om hvorfor betale masse penger for dette. Og som jeg skrev innledningsvis (1. innlegg) er at jeg er både skeptisk og nysgjerrig. Men det er også opp til enhver å ville bruke penger på det. De som ikke vil, de kan la være og de som vil kan gjøre det;)

Jeg er av de som mener at sunt og variert kosthold i balanse med aktivitet er en riktig løsning.

Som jeg også allerede har nevnt er at søtbehovet, som hos meg har vært sterkt, er så og si borte.

Dette er noe jeg skal prøve i sommermnd, dette er ikke et varig alternativ for meg. Jeg er som sagt bare nysgjerrig og er villig til å teste det ut på meg selv. :)

Jeg merker ingen bieffekter av det.

Hehe, jeg liker å sette ting litt på spissen.

Jeg er helt enig! For i de fleste tilfeller så er dette alt som trengs! Så derfor spør jeg deg igjen, hvorfor bruke penger på en pille som trolig ikke kan gi samme resultater som det riktig og en viss mengde ekstra trening kan gi deg. Forskjellen er at treningen krever mer innsats, men hvor mye har man ikke igjen for å legge ned den ekstra innsatsen? Det er bare positive bieffekter ved trening, hvis man ikke trener på seg skader da :)

Reductil virker ved at den reduserer appetitten. Jeg mener nå at dette i bunn og grunn handler om selvkontroll og selvdisiplin.

Fedme er et økende problem, jeg synes at piller er en lettvint og ikke optimal løsning på dette problemet. Har man først lagt på seg så så mange ekstra kilo at man er overvektig så er jo dette i 99% av tilfellene et livsstilsproblem. Da synes jeg at man må ta et oppgjør med seg selv og ikke ty til kirurgiske inngrep eller satse på at noen piller skal gjøre all jobben (dette var ikke ment til deg, men en generell betraktning).

Og til slutt så synes jeg ikke at det å gå tur med bikkja er synonymt med å være aktiv. Hender det for eksempel du at du tar løpeturer med hunden der du løper kontinuerlig i 40min+ med en puls på 60-75% av maxpuls?

Skrevet
Hehe, jeg liker å sette ting litt på spissen.

Jeg er helt enig! For i de fleste tilfeller så er dette alt som trengs! Så derfor spør jeg deg igjen, hvorfor bruke penger på en pille som trolig ikke kan gi samme resultater som det riktig og en viss mengde ekstra trening kan gi deg. Forskjellen er at treningen krever mer innsats, men hvor mye har man ikke igjen for å legge ned den ekstra innsatsen? Det er bare positive bieffekter ved trening, hvis man ikke trener på seg skader da :)

Reductil virker ved at den reduserer appetitten. Jeg mener nå at dette i bunn og grunn handler om selvkontroll og selvdisiplin.

Fedme er et økende problem, jeg synes at piller er en lettvint og ikke optimal løsning på dette problemet. Har man først lagt på seg så så mange ekstra kilo at man er overvektig så er jo dette i 99% av tilfellene et livsstilsproblem. Da synes jeg at man må ta et oppgjør med seg selv og ikke ty til kirurgiske inngrep eller satse på at noen piller skal gjøre all jobben (dette var ikke ment til deg, men en generell betraktning).

Og til slutt så synes jeg ikke at det å gå tur med bikkja er synonymt med å være aktiv. Hender det for eksempel du at du tar løpeturer med hunden der du løper kontinuerlig i 40min+ med en puls på 60-75% av maxpuls?

Altså, jeg vil gjerne teste dette på min egen kropp. Leste den tråden om 30 days og om hvor mange som prøvde dette og mye annen slanking. Så jeg ville prøve reductol-pillen. Rett og slett. Kan ikke gi deg noe bedre svar på akkurat det. At det koster penger får man på en måtte ikke gjort noe med;) :P

Vet jo ikke åssen bilde du dannet deg av meg, men jeg er nok en normal person med noe ekstra rundt midjen som jeg skal prøve å få bort nå ved å teste ut reductol (altså urtemiddel man kjøper hos helsekosten og ikke reseptbelagte legemiddelet reductil.)

Jeg har veldig lite greie på dette med puls og slik, jeg bare bruker kroppen:P Bruker musikk når jeg går turer og har høy hastighet. Skal nevne her at jeg ikke kjører bil, så fremkomst til hvor enn jeg skulle må skje enten ved at jeg går eller sykler (tar heller ikke buss) Har en jobb hvor jeg er i bevegelse hele dagen. Så jeg vil kunne påstå at dagen min er aktiv.

Men det kan være øyet som ser i forhold til definisjon av ordet aktiv. Vi kan kanskje eniges om at jeg ikke er en sofasliter;)

Her er jeg veldig enig med deg. Jeg har begynt å plukke i kosholdet å gjør endringer der jeg ser at det går ann. Har etterhvert nå begynt å finne kostholdsvaner som jeg faktisk kan leve med. (men tror ikke jeg ville begynt å tenkte på det om jeg ikke hadde begynt med "slankepillene")

Setter forresten veldig pris på dine innspill. Liker å få kritiske -og- litt satt på spissen tilbakemeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...