Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg irriterer meg grønn på huden min...

I ett øyeblikk er den fin, og i neste øyeblikk har jeg byller som stikker ut! (byller som er hudfarget, ikke de store røde..)

Har nå investert i en veeeldig god ansikts-maske som jeg fant på en Vita. (Sånn leir-maske). Har den nå på for andre dag på rad, og jeg merker at huden blir bedre. (De sorte prikkene har hvertfall blitt redusert!!)

Vurderer å bruke ansiktsmaske hver dag istedenfor å rense huden på vanlig måte før jeg legger meg, og smøre godt lagt med fuktighetskrem over ansiktet før jeg sovner. (renser som vanlig om morgenen)

Så mitt spørsmål...

Sliter det veldig på huden å bruke ansiktsmaske hver dag?

Mvh Clea :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

obs...denne var meningen skulle havne på "velvære"

Clea

Flyttet den for deg jeg.

Lea (moderator)

Skrevet

Hei Clea!

Det høres ut som om du bruker masken uten å rense huden først. Det er vel ikke særlig lurt? Ifølge det jeg vet om hudpleie skal huden renses før man legger på masken. Den blir mest effektiv på ren nyrenset hud.

Ellers så vet jeg ikke helt om det er ok å bruke maske hver dag.

Forhåpentligvis leser mer kyndige personer enn meg dette og svarer deg på det!

Skrevet

Nei, du skal ikke bruke masken hver dag. Sælig ikke en leirmaske... Bruke den ett par ganger i uka - etter rens og før fuktighetskrem. Pass på at fuktighetskremen din ikke inneholder mineralolje eller lanolin. Bruk gjerne en fuktighetskrem som gir FUKT og ikke FETT. En maske som gjør det samme en gang i uken er også en god ide! :wink: Snakk med en hudpleier som kan veilede deg...

Lykke til!

Ann-Karin

Skrevet

Leirmasker skal ikke brukes hver dag.

Da vil mest sannsynlig huden din reagere med å produsere mer fett, fordi du hele tiden tørker den ut med leirmaska :wink:

Ville heller anbefalt deg å rense huden hver dag, og bruke peeling og maske EN gang i uken.

Masker som kan brukes ofte er fuktighetsmasker, da de som regel ikke skal gjøre annet enn å tilføre huden fuktighet.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det finnes ikke "veeeeeldig gode" ansiktsmasker på Vita. Du pleier huden din på helt feil måte og det straffer seg.

Minnie

Skrevet

Må nok si meg enig med Minnie her, har litt vanskelig for å tro at du finner veldig gode masker på Vita. Prøv Lancome sin leirmaske (husker desverre ikke hva den heter i farten), den er kjempegod! Synes jeg, ihvertfall...

Tror heller ikke at du bør bruke ansiktsmasker hver dag - og iallefall ikke uten å rense huden først. Jeg bruker maske en gang i uken, det holder for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...