Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Thea28
Skrevet

I mitt forrige samboerforhold fikk jeg ofte Ihvertfall til jul og bursdag og en gang innimellom)smykker, ringer, ørepynt ++ i gull og annet stas.

Jeg ble kjempeglad for dette, var jo supergla' i ex-sambo!

Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette med gaver i dag var at jeg nettopp fikk en støvsuger hos min nåværende samboer, og jeg ble skikkelig glad! Den er batteridrevet/oppladbar, og en håndstøvsuger kan hektes fra den litt større,- og jeg er litt over middels opptatt av støvsuging,- så for meg var denne midt i blinken! Tidligere har jeg fått en vekkerklokke som sier (hans stemme): "God morgen, Thea,- nå er det på tide å stå opp,- elsker deg". og andre finurlige ting, mindre av sånne typiske romantiske gaver. Jeg trives med gavene jeg får nå, like mye som de jeg fikk i mitt tidligere forhold.

Hva får/foretrekker dere av type gaver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir glad for alle gavene jeg får av min kjære jeg, for jeg vet han legger mye tid og sjel i å finne og plukke dem ut til meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hvittgull og diamanter, jeg samler. :sjarmor:

Skrevet

Han kjenner meg utrolig godt, og han vet hva jeg vil ha.

Det går mye i datautstyr, bøker, tegneserier og spill av ymse slag, men også kjøkkenutstyr siden jeg elsker å lage mat.

Også har han for vane å dra med seg ting som "fikk han til å tenke på meg". Noen gange er det praktiske ting, andre ganger er det skikkelig sære ting.

Jeg blir like glad hver gang, og dette er romantisk for meg. Han kjenner meg.

Nå for et par dager siden så kjøpte han ny skjerm til meg fordi han syns det virket som den gamle begynte å slite på meg.

Til bursdagen min i mai så fikk jeg en pakke med mine favorittspill igjennom tidene. Det var veldig fint, ettersom det var en del spill der som garantert ikke var særlig lett å få tak i.

Sånne ting gir meg skikkelig nyforelskafølelser.

Skrevet

Jeg har virkelig fått alt mulig, fra smykker til sportsutstyr. Og jeg liker alt sammen. Han kjenner meg godt, og finner alltid noe jeg blir glad for. Han er dessuten super på å kjøpe smykker og klær til meg, noe som er litt utrolig egentlig, siden jeg er veldig bestemt på hva jeg liker og ikke liker. Uten at jeg har gitt noen hint, pakker jeg opp ting jeg kunne kjøpt selv.

Skrevet

Jeg skal få en katt. Det er forrige års bursdags- og julegave og antagelig årets også. Vi har ikke særlig god råd.

Men kan ikke tenke meg noen bedre gave enn en katt. Og den "varer" jo i mange år også!

Snille kjæresten :D

Skrevet

Han er av den pratiske typen, noe gavene bærer preg av. Vi gir ikke hverandre julegaver, men bursdagsgaver er jo stas. De tre siste årene har jeg fått så romantiske gaver som nye sykkelbremser, jegerprøven og tilskudd til hagle. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Her i huset går det også lite i de typiske romantiske gavene. Vi gir hverandre mer bøker, filmer, spill etc. Dette er noe som vi begge er veldig interessert i, og det finnes alltid noe nytt der ute som vi ønsker oss. Da kommer de klassisk søte gavene lenger ned på "ønskelista".

Jeg må innrømme at jeg av og til tenker det kan være litt for enkelt å kjøpe smykker. Ok, en skal kjenne mottakeren for å vite hva de liker, men likevel... det er da ganske lite kreativt. Tenker nå jeg.

Skrevet

Tja, må si at kjærstn er veldig flink, og ettersom jeg er noe kresen har han virkelig imponert. Har blant annet fått litt hverdagsgaver som støvsuger, digitalt speilreflekskamera og yndlingssjokoladen min smash + blomster. Til bursdag og jul(bare vært sammen lenge nok til å oppleve en av hver) klokke og den fineste mobiltlf ever + verdens fineste forlovelsesring(som han plukket ut helt selv og som var helt annerledes enn de jeg hadde vist han).. :) Verdens beste :) Han er av den praktiske typen, så ser ikke for meg mye smykker i fremtiden.. Selv om jeg er en sucker etter diamanter.. Men det gjør ikke noe... Jeg synes det viktigste er at gavene er gjennomtenkte :)

Gjest Gjest
Skrevet

Min mann elsker å skjemme meg bort.. men han er dårlig på å velge ut gaver. Han har funnet et par flotte diamantringer da - så det skal han ha :)

Men jeg får gaver veldig ofte - dvs han tar meg med ut og lar meg få velge ting jeg har lyst på. Litt kjedelig til jul og bursdager å vite hva man får selvsagt - men det er nå tross alt bedre enn å få noe jeg ikke liker. Jeg er kjempeglad i å shoppe så jeg koser meg jeg da.

Har fått en huslig gave for mange år siden - et vaffeljern. Jeg ble glad jeg altså - men han har ikke gjentatt huslige gaver merkelig nok.

Gjest Gjest
Skrevet

Gjest over her. Må bare legge til at i begynnelsen av vårt forhold så var det nå ikke sånn. Er noe med at man får bedre økonomi når man har noen år på baken og dermed kan kjøpe mere og kose seg. Vi hadde perioder der vi måtte spare vi også og det var smågaver. Er vel ofte sånn når man er yngre og nyetablert.

Skrevet (endret)

Jeg setter pris på alle gaver, men samboeren min er veldig flink å finne på flotte gaver som jeg alltid har blitt kjempeglad for! :)

F.eks; speilrefleks, 2 (!) pc-skjermer, stasjonærpc, flere bærbare, høyttalersett til pc'n, WoW-account, langstilkede dyprøde fløyelsroser, smykke, favorittvinen min. Alt er midt i blinken for meg! Og vår nye 52" flatskjerm til stua, men den var jo egentlig til begge to, da. :)

Endret av Zaphireh
Gjest *smak*
Skrevet

Gutten min var på kurs i Oslo i en knapp uke. Tror han savnet meg fordi han kom hjem med ny veske, yngling parfymen min og scrappe-utstyr. Snille gutten!! :)

Gjest Gjest_Fatima_*
Skrevet

Min mann er fra Midt-Østen, det er ikke vanlig å gi gaver til voksenbursdag. De har en helt annen kultur enn den norske. Bl.a at mann og kvinnesamfunnet er veldig adskilt. Vi har vært gift endel år nå, men han holder jammen stilen!

Det beste er at han handler nesten all mat! Det er så mye mer inspirerende å lage spennende mat, når den kommer inn døra uten at jeg må gå i butikkene å tenke... Ellers så har han skjønt at norske menn gir blomster, så det dukker opp av og til. Selv om vi er muslimer, kjøper han julegaver fordi vi har norsk familie. Sist fikk jeg en lommebok i fargen jeg liker og parfyme. Han kjøper ofte klær til meg. Han kjøper også nesten alt av gaver til alle vi gir til (baby/barne/voksenklær og voksen/barne DVD). Han har er godt hjerte!

Jeg og familien min gir ham gjerne penger/gavekort, siden han er uføretrygdet. Til bursdagen hans i år betalte jeg restskatten hans på 2500. Sammen gir vi penger til familien i hjemlandet hans som er fattige.

Fatima

• 2 måneder senere...
Skrevet

Å så koselig tråd! Starter opp denne igjen jeg:)

Kjæresten min er også verdens beste til å plukke ut gaver og elsker å skjemme meg bort. Føler meg som en prinsesse og som verdens heldigste. Vi er fortsatt nyforelska, så det kan ha noe med saken å gjøre;)

Han har gitt med smykker, koselig innrammet bilde av oss to, velskrevne kort, parfyme, klær, undertøy, hudpleieprodukter osv. Alle tingene jeg har fått av han, kunne jeg ha funnet selv, og jeg er kresen. Han kjenner meg så godt som bare det, og bruker mye tid på å plukke ut gaver:) Det skal sies at vi har kjent hverandre i 6 år da!

Skrevet

Får ting til jul bursdag, selv om vi ofte kjøper ting til oss til jul liksom.

Pleide få bamser, små ting og tang og slikt av han før, men det har han heilt slutta med av ein eller annen grunn :( :( :(

Får som oftest det eg ønsker meg, men då har lagd ei liste til han.

Skrevet

Eksen min var romantisk, men la kanskje ikke alltid så mye tanker i hva han ga meg... Han ga meg f.eks. gjerne røde roser og konfekt - han fikk aldri med seg at roser langt i fra er min yndlingsblomst (jeg foretrekker liljer, orkidéer o.l.) og konfekten spiste han alltid over halvparten av selv (han klarte aldri å la godteri ligge - selv om det var en gave til meg...). Han ga meg noen fine smykker som jeg ble veldig glad for.

Han jeg er sammen med nå er mye mer oppmerksom på hva jeg liker og får det med seg når jeg ser lenge på noe i en butikk eller hvis jeg sier at jeg liker noe. Vi har bedre råd siden vi er eldre og begge jobber heltid, så gavene er litt flottere også. Men man har alltid råd til å legge en tanke bak gaven. :yvonne: Jeg har bl.a. fått smykker, iPod, gavekort på massasje og tilskudd til å ta lappen + teoriboka (som jeg snart skal begynne på...kremt).

Jeg tror ikke jeg har fått noen praktiske gaver av ham, det ønsker vi oss gjerne av familien og får til bursdag og jul. Da får vi flere deler til bestikk eller servise som vi har plukket ut eller noe annet som vi har ønsket oss.

Skrevet

Jeg får lite smykker osv., men det er fordi jeg er så kresen og stakkars mannen kan jo ikke se forskjell på det jeg synes er nydelig og det jeg synes er harry :fnise: Han har prøvd seg noen ganger, med varierende hell, hehe. Så når jeg vet om noe jeg ønsker meg, pleier jeg å si tydelig fra, så vet han om det til en eller annen anledning. Han er veldig flink til å gi masse andre fine gaver da, og har i det siste overrasket meg med både kamera, ski og kunst til jul/bursdag :) Og så har han skjønt hvor viktig det er med et fint kort :rødme:

Skrevet

jeg har fått dvd-spiller, 2 mobiler, diamant armbånd, øredobber og kjede, dykkelappen og dykkeutstyr (med kort der det sto jeg håper vi kan gjøre dette sammen jenta mi...smelt) craft-robo (som er en maskin til scrapbooking), klær, sportstøy, pulsklokke, sykkel osv! men det aller koseligste var en lille julaften jeg var iriitert på han, jeg hadde spurt hele desember om jeg skulle ordne gave til faren hans, men neida, det skulle han ordne selv... så lille julaften før jeg skulle på kveldsvakt spurte han om ikke jeg kunne fikse til svigerfar også... jeg ergret meg grønn men dro nå innom handlesenteret og handlet....så sier jeg; du får møte meg der og der da jeg er ferdig på jobb for å få gaven (feiret ikke julaften sammen, og jeg skulle jobbe dagen på julaften) prøver å ringe han da jeg er ferdig på jobb, men han tar ikke tlf... står på avtalt sted i 5 min før jeg mektig iritert begynner å kjøre ut mot der han bor.... når jeg er bare noen min unna ringer han meg.... "oi.. jeg er ute med en kamerart jeg.. måtte ordne noe...."

kjente jeg ble irritert, for dette var ikke første gangen akkurat.... hehe. så når jeg treffer han får jeg en liten smykkeeske (og jeg hadde jo fått julegavene mine tidligere på dagen) da har søtebesteste kjærsten (som nå er xn) vært hos en smykkekunstner å laget smykke til meg.... :yvonne: *ble blid igjen med en gang....hahahaha*

Gjest Gjest_Serina_*
Skrevet

Min italienske: parfyme, kjoler, smykker og reiser

Min svenske: det samme

Min norske: ikke noe, bortsett fra billige middager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...