Gå til innhold

Hva skjer hvis man ikke benytter retur billetten (fly)?

mimimi

Anbefalte innlegg

Enveis billetter er så dyre! Så tanken er jo å kjøpe tur/retur billett, men hva skjer hvis man ikke benytter retur billetten? Enveis billetten koster 10 ganger mer enn tur/retur billetten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Candyfloss_*

Det skjer vel ingenting...?

Det er ingen som kommer og tvinger deg til å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enveis billetter er så dyre! Så tanken er jo å kjøpe tur/retur billett, men hva skjer hvis man ikke benytter retur billetten? Enveis billetten koster 10 ganger mer enn tur/retur billetten!

Hva mener du skulle skje da? Du har jo betalt for plassen og kan selvsagt velge å ikke møte opp.

Dersom dette gjelder returen er det ingen problemer, men dersom det er turen du ikke vil møte til, så vær oppmerksom på at noen typer billetter selges som tur/retur, slik at returen kanselleres dersom du ikke har møtt opp til turen. Sjekk med selskapet i så fall!

Og husk å få tilbake avgiftene for den delen av reisen du ikke bruker, dette har selskapene plikt til å tilbakebetale deg på forespørsel dersom du ikke har benyttet billetten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er returen du ikke møter opp på så skjer det ingenting! :)

Men vet at både klm og lufthansa kansellerer returen din hvis du ikke møter opp på turen! Dette er det en "robot" som sitter å styrer så det er ikke noe man kan gjøre for å forhindre det, annet enn å reise på billetten! :)

Men velger du å ikke bruke returen vet jeg at flyselskapet setter pris på at du gir beskjed, fortsatt skjer det ingenting annet enn at de da kan frigjøre et sete! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så lenge det er returen du ikke møter opp på så skjer det ingenting! :)

Men vet at både klm og lufthansa kansellerer returen din hvis du ikke møter opp på turen! Dette er det en "robot" som sitter å styrer så det er ikke noe man kan gjøre for å forhindre det, annet enn å reise på billetten! :)

Nåvel, umulig er det ikke. Jeg har gjort tilsvarende både med SAS og KLM. I utgangspunktet skulle returbilletten min blitt kansellert, men jeg har meldt ifra, og har da fått reise på returen uten problem.

Men velger du å ikke bruke returen vet jeg at flyselskapet setter pris på at du gir beskjed, fortsatt skjer det ingenting annet enn at de da kan frigjøre et sete! :)

Selskapene overbooker jo uansett. Du har betalt for billetten, og det eneste du gjør dem er jo en kommersiell tjeneste så de kan overbooke enda mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det skjer ingenting :-) Men det er alltid greitt å gi beskjed om dette på forhånd synes jeg. Jeg har også hoppet over deler av en reise og det kan være litt mer risky men da snakket jeg med flyselskapet på forhånd og de skulle legge dette inn i systemet så ikke jeg ble kansellert fra hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...