Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg har begynt å løpe, og etter lange løpeturer (som i går) sitter jeg igjen med vondt i knærene. Joggeskoene mine er terrengjoggesko jeg kjøpte fordi de var på tilbud, og jeg tror ikke det er noe særelig demping i dem. Jeg bor i en by, så det er mulig å løpe i skog, men da må jeg løpe et stykke på asfalt for å komme meg til skog, og det er litt kjedelig å løpe samme rute hele tiden, så det blir mye løping på asfalt.

Sprøsmålet er da, hvor mye penger burde jeg legge i nye joggesko, da jeg tror sko med bedre demping kunne hjulpet meg. For å legge til er jeg student, uten noe særlig eksta penger, så vil gjerne ha billigst mulig sko, men tror at sko med god demping kan være en investering for knærene mine.. Hvor mye penger ville du brukt på nye joggesko i en sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det har seg sånn at jeg har begynt å løpe, og etter lange løpeturer (som i går) sitter jeg igjen med vondt i knærene. Joggeskoene mine er terrengjoggesko jeg kjøpte fordi de var på tilbud, og jeg tror ikke det er noe særelig demping i dem. Jeg bor i en by, så det er mulig å løpe i skog, men da må jeg løpe et stykke på asfalt for å komme meg til skog, og det er litt kjedelig å løpe samme rute hele tiden, så det blir mye løping på asfalt.

Sprøsmålet er da, hvor mye penger burde jeg legge i nye joggesko, da jeg tror sko med bedre demping kunne hjulpet meg. For å legge til er jeg student, uten noe særlig eksta penger, så vil gjerne ha billigst mulig sko, men tror at sko med god demping kan være en investering for knærene mine.. Hvor mye penger ville du brukt på nye joggesko i en sånn situasjon?

Jeg ville vært villig til å bruke mye penger i en sånn situasjon. Om du skulle være så uheldig å løpe på deg en slitasjeskade pga. skoene så vil utgiftene for skoene uansett bli veldig veldig små.

Nå er det ikke sikkert at nye og bedre sko kan løse problemet med knærne, kanskje en undersøkelse av knærne først? :)

Skrevet
Jeg ville vært villig til å bruke mye penger i en sånn situasjon. Om du skulle være så uheldig å løpe på deg en slitasjeskade pga. skoene så vil utgiftene for skoene uansett bli veldig veldig små.

Nå er det ikke sikkert at nye og bedre sko kan løse problemet med knærne, kanskje en undersøkelse av knærne først? :)

Men hvor mye er det? Har ikke noe peiling på sko, og ser for meg at jeg kommer på en sportsbutikk hvor en aller annen tennåring som ikke har noen anelse på sko og føtter og sånt.. Snakker om vi 1000, 2000 3000 eller mer.. Kunne ønske jeg var hjemme i Norge for da hadde jeg dratt på Løplabbet, der tror jeg de har peiling, evt. god opplæring. Vet ikke om noe tilsvarende her jeg bor nå :(

Skrevet
Men hvor mye er det? Har ikke noe peiling på sko, og ser for meg at jeg kommer på en sportsbutikk hvor en aller annen tennåring som ikke har noen anelse på sko og føtter og sånt.. Snakker om vi 1000, 2000 3000 eller mer.. Kunne ønske jeg var hjemme i Norge for da hadde jeg dratt på Løplabbet, der tror jeg de har peiling, evt. god opplæring. Vet ikke om noe tilsvarende her jeg bor nå :(

Jeg hadde vært villig til å bruke oppmot 2000 kr for løpesko, hvis og dersom disse sparte knærne mine. Men da måtte jeg "vite" det. :)

Skulle egentlig til å foreslå löplabbet, men det burde jo finnes noe lignende der du bor nå? Så sant det er en by med litt størrelse.

Skrevet

Ville lagt meg på ihvertfall 1200-1500 kr. Du får så mye mer igjen for det i form av god trening, mindre sjans for belastningsskader og de holder som oftest lenger enn billige sko også. Bruk litt tid på å finne noen som sitter godt og kjenn at det er gode dempninger i skoene.. Hør deg litt rundt på gode sporsforretninger, nevn hva du skrev i ditt første innlegg!

Skrevet

Jeg er sikker på at du finner deg gode løpesko til under 1000kr. Kommer også an på hvilket land du er i.

Skrevet
Jeg er sikker på at du finner deg gode løpesko til under 1000kr. Kommer også an på hvilket land du er i.

Det er et land som ligner veldig på Norge, og sånn som kursen er nå blir alt litt dyrerer plutselig..

Kanskje jeg rett og slett skal vente til etter eksamen (ca en måned til) med å kjøpe, så kan jeg kjøpe hjemme der jeg kjenner butikkene og jeg er sikker på at selgerne forstår alt jeg sier :P Så kan jeg eventuelt jogge kortere turer inntil videre, eller gå/sykle til skogen (siden det ikke sliter så mye på knærene) og heller prioritere å jogge på mykt underlag enn så lenge *gruble* :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for et par mnd siden. Løpeskoene jeg hadde var alt for dårlig så jeg slet med vonde knær. Jeg dro til en sportsbutikk og forklarte problemet, og mannen i butikken anbefalte meg noen nye sko fra Asics. Disse kostet 1500, og dette var de skoene han hadde med den beste dempingen.

Etter at jeg byttet til disse skoene har jeg ikke hatt vondt i knærne i det hele tatt:) Kjempe glad for at jeg skaffet meg ordentelige sko. Disse kommer nok til å holde en stund og + at de er veldig fine.

Det er bra å investere litt i din egen helse. Hvis du ikke gjør dette kan det ende opp med å bli mye dyrere for deg senere. Hvem vil gå rundt med dårlige knær resten av livet fordi de ikke var villige til å spandere en tusenlapp ekstra på gode sko?

Skrevet

Hei TS !

Dette er vel individuelt med hva slags føtter man har og kan jo være du burde sjekke knea dine. Ikke ta til takke med dårlige saker...

Jeg bor i Nederland og her er det ikke så mye skog akkurat, så jeg løper kun på asfalt. Jeg investerte i sko som kosta meg 140 euro, så det er jo ikke så mye over 1000-lappen gjort om til norske.. Dama i sportsbutikken hadde sånn maskin der man setter beina oppi og måler ditten og datten og finner ut hva slags sko som passa til mine føtter. Jeg har aldri vært plaga iallefall.... Jeg tror dette var Inter-Sport når jeg tenker etter.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...