Gå til innhold

Liker dere at det motsatte kjønn en pågpende eller tilbakeholdne?de

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Når jeg er litt interessert i en gutt, liker jeg at han er litt pågåene tilbake. Mange av mine venninner sier at de mister interesseren når guttene blir masete, men for meg er det det som skal til for at jeg skal vite hva jeg føler for han. Dersom jeg ikke er interessert i en gutt i utgangspunktet hjelper det ikke at han maser, men dersom jeg er litt keen kan det at jeg alltid vet hvor jeg har han gjøre meg mer interessert. Dersom gutter er tafatte og nesten ikke tar initiativ mister jeg lett interessen, og begynner å se meg om etter nye.

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
En fin mellomting.

Hva vil mellomting si sånn konkret? Dersom man venter tre dager med å sende melding etter man møttes synes jeg det er evig lenge, mens noen synes det er passe. Akuratt passe for meg er at man utveksler 3-4 meldinger pr dag, og møtes minst et par dager i uka.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva vil mellomting si sånn konkret? Dersom man venter tre dager med å sende melding etter man møttes synes jeg det er evig lenge, mens noen synes det er passe. Akuratt passe for meg er at man utveksler 3-4 meldinger pr dag, og møtes minst et par dager i uka.

Det synes jeg blir for mye i begynnelsen, heller 4 meldinger i uken og ikke møttes på to eller tre uker noe i den dur.. blir det mer for fort "blir jeg kvalt".

Skrevet

Stjernedryss, du svarte jo på spørsmålet selv. Det er jo de du vil skal mase du elsker maser. Og de du misliker vil du jo skal holde seg unna.

Gjest jente 27
Skrevet
Når jeg er litt interessert i en gutt, liker jeg at han er litt pågåene tilbake. Mange av mine venninner sier at de mister interesseren når guttene blir masete, men for meg er det det som skal til for at jeg skal vite hva jeg føler for han. Dersom jeg ikke er interessert i en gutt i utgangspunktet hjelper det ikke at han maser, men dersom jeg er litt keen kan det at jeg alltid vet hvor jeg har han gjøre meg mer interessert. Dersom gutter er tafatte og nesten ikke tar initiativ mister jeg lett interessen, og begynner å se meg om etter nye.

Jeg liker at gutten er litt pågående i begynnelsen. Inviterer meg ut, sender mld, ringer. Viser at han er interessert. Etterhvert kan han godt være litt mer tilbakeholden, når jeg vet han er interessert osv. Må bare ikke være sånn at jeg vet hele livshistorien hans etter en date. Han må heller ikke være altfor generøs med komplimenter etter en eller to dater, da blir man jo bare usikker :sukk:

er ikke så greit, så det er bra jeg har vært sammen med samme fyr i 7 år :fnise:

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Stjernedryss, du svarte jo på spørsmålet selv. Det er jo de du vil skal mase du elsker maser. Og de du misliker vil du jo skal holde seg unna.

Ja, men det betyr jo ikke at alle andre er enige med meg ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener det er bra at menn viser interesse, men vet ikke om det kan kalles pågående eller ikke. Man kan godt avtale neste date på slutten av en date, eller en dag etterpå i stedet for den teite regelen om melding etter tre dager.

Vil begge to møtes igjen, men begge har stram timeplan er det fint med noen meldinger eller telefonsamtaler. Initiativet bør gå begge veier, så setter pris på at han også tar kontakt så det ikke føles enveis.

Skrevet

Jeg vil vel ha en som er litt pågående. Vil jo vite att han liker meg og vil treffe meg igjen. Vil gjerne høre fra han før det er gått 3 dager etter en date. Men vil ikke ha en som er veldig pågående da. For blir det alt for mye så er det turn off.

Skrevet

Fint med jenter som viser hva de syns spør du meg. At de er pågående om de er interesserte. Syns det er så rart med det at man lissom skal skjule sin interesse for en man møter og liker..må (selv om man vil svare med engang) vente 3 timer med å svare på sms og 3 dager med kontakt etter første daten osv..Ikke alltid så lett å vite om den andre er interessert men bare spiller hard2get, å tror nok en del har "spillt" seg bort fra ting som kunne blitt et forhold. En annen ting er at det kanskje ikke er så lett å ta et hint om at en jente ikke er interessert, når hun oppfører seg på nesten samme måte som en som er interessert men spiller hard2get..

Gjest Gjest
Skrevet
Fint med jenter som viser hva de syns spør du meg. At de er pågående om de er interesserte. Syns det er så rart med det at man lissom skal skjule sin interesse for en man møter og liker..må (selv om man vil svare med engang) vente 3 timer med å svare på sms og 3 dager med kontakt etter første daten osv..Ikke alltid så lett å vite om den andre er interessert men bare spiller hard2get, å tror nok en del har "spillt" seg bort fra ting som kunne blitt et forhold. En annen ting er at det kanskje ikke er så lett å ta et hint om at en jente ikke er interessert, når hun oppfører seg på nesten samme måte som en som er interessert men spiller hard2get..

Enig. Veldig bra skrevet.

Gjest gjest-jente
Skrevet

Enig. Veldig bra skrevet.

:jepp:

Vil gjerne at en mann som er interessert faktisk viser det! Er lei av "spillet" og har kanskje kommet til det stadiet at jeg ikke gidder det lenger. Og at "hard to get" nesten blir turn-off.... :filer: Vet at det alltid blir bitte litt "spill" og mye usikkerhet i begynnelsen, det er vel ikke til å unngå he he. Men er man interessert så vis det :)

Og å vise at man liker en person og ønsker å bli bedre kjent er da ikke ensbetydende at man skal gifte seg, få 2 unger, volvo og stakittgjerde innen 12 mnd. :ler: )

Skrevet

For min egen del er jeg gjerne initiativrik både når det gjelder kontakt og forslag til hva man skal finne på. Jeg ser forskjellen på initiativ og mas også altså. Om jenta frempå eller ikke på samme måten ser jeg ikke på som negativt i det hele tatt. Det bekrefter interessen, no som er bra!

Det som derimot er direkte forkastelig, er jenter som holder igjen fordi de har lest for mye jenterblader som sier man skal være hard to get. Dersom jeg er interessert i en jente (og hun selvsagt er interessert tilbake), og hun begynner å lage andre avtaler for å "teste" meg vil jeg jo selvsagt prøve meg igjen, men det skal ikke mange slike til før jeg mister interessen.

At gutter liker å jakte, og jenter liker å bli jaktet på, stemmer kanskje det, men ikke dermed sagt at jeg gidder å spille et spill av den grunn. Dersom en jente (som jeg da ikke er interessert i) sitter å sier at hun bevisst er tilbakeholden og hard to get når det kommer til avtaler i en tidlig fase, så har personligheten hennes allerede sagt nok til at jeg ikke gidder engasjere meg videre i henne.

Med andre ord, svar gjerne med samme mynt tilbake, vær initiativrik, ikke forvent at den andre skal dra lasset alene, og vær generelt oppriktig interessert. Signaliserer du at du kanskje ikke er veldig interessert, så er det fort det blir tolket slik også.

Skrevet

Enig! Veldig bra skrevet! Jeg skjønner heller ikke den 3 dagers regelen. Hvis man er interessert eller vil bli kjent med noen, hvorfor ikke vise det?! Jeg liker også at gutter er litt mer pågående enn at de holder tilbake. Selvfølgelig trenger man ikke gi alt av seg selv med en gang men litt og litt for hver gang man møtes.

Gjest Glør
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker å ta det første steget selv, siden jeg pleier å være en drittsekk- og tullingmagnet og derfor er skeptisk til alle menn som uprovosert viser interesse for meg. Deretter foretrekker jeg at det er jevnt fordelt, hvis bare jeg tar initiativ tenker jeg at han ikke er interessert, og hvis han alltid kommer meg i forkjøpet betyr det at jeg ikke er interessert nok.

Endret av Glør
Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg er helt lam i hodet og vil at han skal ta kontakt akkurat når jeg vil.

Gjest Gjest
Skrevet

3 dagers regel er "HIMLEMED DÅRYRØYNE LATTERLIG"

:romeo:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har blitt slik at jeg liker at de er pågående.

Før var jeg mye kaldere når jeg datet, brydde meg egentlig ikke filla om det ble noe seriøst forhold. Faktisk hadde jeg en ganske drøy forpliktelsesangst, og det var dermed skrekken om fyren oppførte seg som om jeg skulle bli hans fremtidige kone.

Men på mine "eldre dager" (nærmer meg 30, he he..) så er det mer jakten på kjærligheten det går i :fnise: Og da har jeg fått nok av spill og tull, jeg synes det er herlig befriende når både han og jeg bare kan buse ut med alt vi føler. Har opplevd en slags kjærlighet ved første blikk to ganger, hvor vi begge omtrent overøste hverandre med kjærlighetserklæringer fra dag 1. Ingen tanke på at man ville "skremme bort" den andre, ikke endeløse vandringer rundt grøten osv. Det var kjempedeilig.

Han forrige jeg holdt på med derimot, han var ekstremt forsiktig med å si at han var interessert i meg og jeg fikk ikke særlig respons på mine ganske direkte tilnærmelser. Faktisk endte jeg opp med å skremme hele fyren vekk. Tror jeg må prøve å legge meg på en mellomting selv, vente på respons og gi det litt tid før jeg blir helt intens!

Skrevet
Men på mine "eldre dager" (nærmer meg 30, he he..) så er det mer jakten på kjærligheten det går i :fnise: Og da har jeg fått nok av spill og tull, jeg synes det er herlig befriende når både han og jeg bare kan buse ut med alt vi føler. Har opplevd en slags kjærlighet ved første blikk to ganger, hvor vi begge omtrent overøste hverandre med kjærlighetserklæringer fra dag 1. Ingen tanke på at man ville "skremme bort" den andre, ikke endeløse vandringer rundt grøten osv. Det var kjempedeilig.

Kloke ord fra noen som tydeligvis har knekt koden :)

Menn skal jo visst nok være så enkle i forhold til kvinner, så ta tar du vel det du selv tenker, gjør motsatt, og så skal det visstnok gå bra...

...dessuten er også det enkle det beste

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan i all verden skal gutter/menn kunne gjette riktig fremgangsmåte på alt dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...