Gjest TS Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Hei alle sammen Jeg har en mor og en stefar som krangler noe voldsomt. De har hatt problemer i ekteskapet i mange år (minst 10), og passer vel etter mitt syn egentlig ikke sammen.. Dette er ikke noen "jeg-synes-stefaren-min-er-en-dust-"tråd, bare så det er nevnt. Jeg synes han er en alright fyr, men han og moren min er rett og slett altfor ulike. På mange måter er ikke dette mitt problem- jeg bor ikke hjemme (er 28), og tåler vel forsåvidt de små dosene av krangling som forekommer når jeg er der. Problemet er mine halvsøsken, som bor hjemme fremdeles.. Vet av erfaring fra da mor og far bodde sammen, hva slik krangling kan gjøre med et barn. Og kranglingen til mor og stefar inntar dimensjoner jeg ikke trodde var mulig!! Det er kjefting og smelling daglig, hyl og skrik og kasting av ting i vegger (og det som verre er). I tillegg til at humøret til de begge selvsagt blir dårlig av dette, noe de ikke klarer å la være å ta utover barna. Dette merker jeg også rettet mot meg selv når jeg er innom. Har skjønt på lillesøsteren min, som går på videregående, at de virkelig sliter med dette alle sammen. Er ikke uvanlig at hun gråter seg i søvn.. Hun, og vi andre søsknene, samt besteforeldre m.fl. mener det beste hadde vært om de bare flyttet fra hverandre. Dette blir da også "bestemt" tilnærmet hver uke av min mor, uten at noe skjer. Det virker som om det er noe som holder igjen- men jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hva det skulle vært. De oppfører seg ikke som om de er glad i hverandre i det hele tatt.. Uff, dette er så trist, jeg er så bekymret for småsøsknene mine!! Noen som har noen tips om noe jeg kan gjøre, eller forslag til hvorfor ting er som de er..? (Sorry at dette ble så langt, men jeg er så frustrert..)
cornia Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Hei! Jeg har dessverre ikke mye hjelp å komme med, men går det an å snakke med dem om dette? Uansett hvor mye de krengler er det vel mulig at de har en forståelse for hva det gjør med dem rundt dem dersom noen forklarer det? Skjønner at det ikke kan være lett å skulle sette seg ned med dem, alene eller begge sammen, men om det går ut over såpass mange andre må jo noe gjøres. Kan eventuelt rådgivning hjelpe? Ikke bare paret alene, men med de barna som takler å bli med og kan forklare situasjonen? Håper situasjonen blir bedre. Igjen beklager at jeg ikke har noen skikkelige råd å komme med.
Gjest brutal_mann Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Du får si det til dem hvordan ting faktisk er. setter en tier på at det er penger som er grunnen til at de ennå bor sammen.
Gjest Kaya83 Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Du tar med deg søsknene dine og lar de bo hos deg på ubestemt tid.. Ta de ut av skole og alt mulig.. Det vil nok sette en liten støkk i mor og stefar.. Sannsynligvis ender du opp med og ha søsknene dine hos deg max en uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå