Gjest Jente38 Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Jeg blir så irritert...kanskje noen her inne på KG har et klokt svar?! Jeg har truffet flere godt voksne menn, som alle sier at jeg er "så fantastisk at det er ikke måte på", men de tar ikke initiativ å beholde kontakten. Når jeg tekster dem for å se om vi skal finne på noe kult sammen en kveld, får jeg svar at: a)må jobbe overtid b)må i kameratens bursdagsselskap akkurat den kvelden c) eller jeg ikke får noe respons i det hele tatt. Med andre ord, er de ikke intereserte i å treffes, hvorfor ikke si ifra i klartekst? I stedet for å komme med masse LAME unskyldninger for å unngås å treffes. Er voksne menn virkelig så feige, at de heller gir deg 10 dårlige unskyldninger enn å si at de er ikke interesert?
Inx Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Jeg blir så irritert...kanskje noen her inne på KG har et klokt svar?! Jeg har truffet flere godt voksne menn, som alle sier at jeg er "så fantastisk at det er ikke måte på", men de tar ikke initiativ å beholde kontakten. Når jeg tekster dem for å se om vi skal finne på noe kult sammen en kveld, får jeg svar at: a)må jobbe overtid b)må i kameratens bursdagsselskap akkurat den kvelden c) eller jeg ikke får noe respons i det hele tatt. Med andre ord, er de ikke intereserte i å treffes, hvorfor ikke si ifra i klartekst? I stedet for å komme med masse LAME unskyldninger for å unngås å treffes. Er voksne menn virkelig så feige, at de heller gir deg 10 dårlige unskyldninger enn å si at de er ikke interesert? Fordi å si i fra i klartekst er ubehagelig og for egen del noe som er reservert for personer jeg ikke liker i det hele tatt. Jeg må innrømme at jeg heller blir "radiotaus" enn å si i fra at jeg ikke ønsker å ha kontakt med, gå på date med etc. med mindre jeg virkelig misliker personen.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Jeg synes det er greit at de finner på unnskyldninger fremfor å si rett ut at de ikke er interessert. Man skjønner jo da at de ikke er interessert. Men det at de sier at du er så fantastisk, og så ikke ønsker kontakt, hadde jo fått meg til å lure... Kanskje det er et eller annet du gjør som får dem til å miste interessen? Kanskje du tar for mye initiativ? En del menn liker jo å jakte litt i begynnelsen...
LukaFrost Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Fordi de vil holde mulighetene åpne for pulings.
Gjest Gjest_GirlNextDoor_* Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Grunnen til at de ikke tar kontakt med deg så er svaret egentlig ganske enkelt. Det er sikkert mange kvinner som ikke tør å innrømme det. Som de sier: "He's just NOT that into you". Dette må du bare svelge og akseptere. Ellers så hadde du ikke kommet her for å lufte tankene litt. Vi kvinner har tendenser til å tro at de ER interessert i oss når de egentlig ikke er det. Tenk hvor mye frustrasjon, hodepine og tid vi hadde spart oss hvis vi bare slutter med unnskyldninger som ikke henger grep i virkeligheten. Jada, de kan godt si at vi er så fantastiske, pene, attraktive osv. Dette er bare tommeord. Hvis en ordentlig og oppriktig mann som er VIRKELIG interessert i deg så hadde han ringt deg forlengst før du ordet av det. Mannfolk er skapt til å jakte og når de finner byttet så vil de mer enn gjerne slå seg ned. Lykke litt med jakten på "the tough love"
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 De gjør det fordi de kan og fordi de vil ha døra på gløtt...i tilfelle. Vi jenter har jo en tendens til å la døra stå på gløtt, så ikke rart de benytter seg av det.
Gjest gjest-jente Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Blir også fryktelig irritert og frustrert over menn som ikke er ærlige! Synes jo ikke det er noe mindre "kjipt" å høre det rett ut at; sorry, men... enn en dårlig unskylding! Er jo en helt ærlig sak at han ikke er intressert, bør jo ikke være værre enn som så! Blir jo ikke sint eller lei meg etter å bli "dumpa" etter en date.... Siste date jeg var på, da fikk jeg en hånd på kneet under kinoen, et kyss når vi gikk hvert til vårt og spørsmål om vi skal møtes igjen. En sms og så plutselig så gidder han ikke svare når jeg spør om vi skal finne på noe!! Hva slags oppførsel er det?! Ikke rart man ikke skjønner stort av disse mannfolka. Og siden jeg ønsker at guttene er ærlige med meg, så prøver jeg å være det tilbake. I alle fall ikke komme med dårlig unnskyldinger!
kristian82 Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Jeg blir så irritert...kanskje noen her inne på KG har et klokt svar?! Jeg har truffet flere godt voksne menn, som alle sier at jeg er "så fantastisk at det er ikke måte på", men de tar ikke initiativ å beholde kontakten. Når jeg tekster dem for å se om vi skal finne på noe kult sammen en kveld, får jeg svar at: a)må jobbe overtid b)må i kameratens bursdagsselskap akkurat den kvelden c) eller jeg ikke får noe respons i det hele tatt. Med andre ord, er de ikke intereserte i å treffes, hvorfor ikke si ifra i klartekst? I stedet for å komme med masse LAME unskyldninger for å unngås å treffes. Er voksne menn virkelig så feige, at de heller gir deg 10 dårlige unskyldninger enn å si at de er ikke interesert? Mange voksne menn er nok sånn ja, men det er absolutt ikke begrenset til menn. En laaang rekke damer som også oppfører seg på den nøyaktig samme feige måten! Skjønner ikke hva problemet er jeg, man bør jo ikke være slem/uhøflig, er jo bare å si "føler desverre ikke at vi har noe kjemi, så tror ikke det er aktuelt, (men vi kan være venner hehe)...
kristian82 Skrevet 28. mai 2009 #9 Skrevet 28. mai 2009 Fordi å si i fra i klartekst er ubehagelig og for egen del noe som er reservert for personer jeg ikke liker i det hele tatt. Jeg må innrømme at jeg heller blir "radiotaus" enn å si i fra at jeg ikke ønsker å ha kontakt med, gå på date med etc. med mindre jeg virkelig misliker personen. For min del blir jeg kjipere i form/føler meg mer dum/lurer lenger på hva som skjedde om jeg får behandlingen radiotaushet, enn om jeg bare for et kort svar på sms om at du ikke er interessert eller sorry men du er ikke min type. Så tror ikke nødvendigvis at de du misliker får den værste behandlingen av deg da, langt værre å bare rett og slett bli ignorert og oversett...Pluss da har man jo bestandig den der "ja, kan jo hende hun svarer i morgen, så sjekker man telefonen på morningen, å føler seg sååå "kul"...
Cashpink Skrevet 28. mai 2009 #10 Skrevet 28. mai 2009 Det er utrolig vanskelig å avvise mennesker. Man vet jo med seg selv hvor vondt det er å bli avvist, så noen velger å skåne den man ikke er interessert i ved å bare la det "fade out". Mennesker skyr konflikter vanligvis, derfor er det enklere å unngå, enn å si "sorry, men jeg er ikke interessert."
Serpica Skrevet 28. mai 2009 #11 Skrevet 28. mai 2009 Det er utrolig vanskelig å avvise mennesker. Man vet jo med seg selv hvor vondt det er å bli avvist, så noen velger å skåne den man ikke er interessert i ved å bare la det "fade out". Mennesker skyr konflikter vanligvis, derfor er det enklere å unngå, enn å si "sorry, men jeg er ikke interessert." Kjenner meg veldig igjen her ja.. Godt sagt. Jeg har store problemer selv med å si til menn at jeg ikke er interessert. Da unngår jeg heller kontakt og lar være å svare... Dårlig gjort, men det er da enda verre å få den brutale beskjeden om at du ikke er tiltrekkende i den andre personens øyne...
Cashpink Skrevet 28. mai 2009 #12 Skrevet 28. mai 2009 Kjenner meg veldig igjen her ja.. Godt sagt. Jeg har store problemer selv med å si til menn at jeg ikke er interessert. Da unngår jeg heller kontakt og lar være å svare... Dårlig gjort, men det er da enda verre å få den brutale beskjeden om at du ikke er tiltrekkende i den andre personens øyne... Nettopp.. der sa du det jeg tenkte når jeg skrev det der. Har selv latt være å svare fordi jeg ikke har vært interessert, men jeg har også holdt noen dører på gløtt, fordi jeg har vært halvveis interessert i noen og kanskje noen andre samtidig... og da sjekker man markedet der interessen er høyst også faller man tilbake der man gløttet på døren, dersom det ikke ble noe av... Et kynisk spill... men personlig velger jeg å være ærlig og satser ikke på å villede eller satse noe høyere enn vennskap med de guttene jeg møter.
Gjest brutal_mann Skrevet 28. mai 2009 #13 Skrevet 28. mai 2009 En avviser ikke fullstendig fordi en gjerne vil ligge med kvinnen, men ønsker ikke noe forpliktene. Så feigheten går mer i at en ikke sier at en vil ha sex men ikke forhold.
Nigo-san Skrevet 28. mai 2009 #14 Skrevet 28. mai 2009 ... og jeg som i min naivitet trodde menn var sleipe for å unngå "Men hva er galt med meg, da? Kan vi ikke praaaate om det?"-maset fra damer
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 28. mai 2009 #15 Skrevet 28. mai 2009 Hehe. Morsom lesning. Det TS beskriver høres vel så mye ut som hvordan kvinner oppfører seg når de ikke er interessert ;-) Du må ikke tro at kvinner er generellt bedre på dette området når det kommer til stykke.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #16 Skrevet 28. mai 2009 De som gir meg minst komplimanger er som regel mest interessert i meg, i tilegg jakter de ( dvs merker de liker spenningen, sender meldinger og ringer... likevel er de stille som bare det når det går på å " innrømme at de liker meg/ gi meg komplimanger.. de gjør det nesten "ubevisst / viser at de bryr seg men tro det eller ei " de prøver å skjule det"... dette er i begynnelsen..
Gjest gjest-jente Skrevet 28. mai 2009 #17 Skrevet 28. mai 2009 Kjenner meg veldig igjen her ja.. Godt sagt. Jeg har store problemer selv med å si til menn at jeg ikke er interessert. Da unngår jeg heller kontakt og lar være å svare... Dårlig gjort, men det er da enda verre å få den brutale beskjeden om at du ikke er tiltrekkende i den andre personens øyne... Men ved å unngå å svare eller la vær å ta kontakt er jo akkurat det samme som å si at man ikke er interessert, bare hakket værre fordi man da ikke har respekt for det andre mennesket! Hvis du får en melding og en kar inviterer deg ut, må man jo være tøff nok til å pent takke nei! Det går faktisk ann å si det på en fin måte. Og som sagt tidligere i tråden - det er da en helt ærlig sak!! Man kan da ikke ha kjemi med absolutt alle her i verden, og selvom man skulle ha kjemi, så trenger det nødvendigvis ikke være "riktig kjemi" !!!Tror de alle fleste forstår det, og har vært i tilsvarende situasjon selv. Det er kjipt å bli dumpa og kjipt å dumpe noen, men man kan da oppføre seg !
Gjest Gjest_julie_* Skrevet 28. mai 2009 #18 Skrevet 28. mai 2009 Fordi å si i fra i klartekst er ubehagelig og for egen del noe som er reservert for personer jeg ikke liker i det hele tatt. Jeg må innrømme at jeg heller blir "radiotaus" enn å si i fra at jeg ikke ønsker å ha kontakt med, gå på date med etc. med mindre jeg virkelig misliker personen. Jeg har aldri hatt noe suksess med den fremgangsmåten. Folk snakker om at kvinner ikke fatter at menn ikke er interessert og lager unnskyldninger for dem, men menn er jo like ille. De tar jo ikke et hint om man slår dem i trynet med det. Noen burde skrevet boka "SHE'S not that into you". Tror forøvrig menn er sånn enten fordi de er konfliktsky eller fordi de vil holde deg på gress/egentlig liker oppmerksomheten.
Inx Skrevet 28. mai 2009 #19 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har aldri hatt noe suksess med den fremgangsmåten. Folk snakker om at kvinner ikke fatter at menn ikke er interessert og lager unnskyldninger for dem, men menn er jo like ille. De tar jo ikke et hint om man slår dem i trynet med det. Noen burde skrevet boka "SHE'S not that into you". Tror forøvrig menn er sånn enten fordi de er konfliktsky eller fordi de vil holde deg på gress/egentlig liker oppmerksomheten. Menn er vel generelt mer pågående enn kvinner og enda dårligere til å ta hintet...
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #20 Skrevet 28. mai 2009 Samtidig er menn så lette å gjennomskue..off off off..mange av dem er såååå søøøte når de prøver å fremstå som store og sterke krigere.... ler meg i hel av dem av og til... tenk på jack sparrow..nei, menn skal være MENN, vil han en mann som ikke vil vaske opp fordi han maler garasjen i stedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå