Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Hei Håper jeg kan få noen svar av dere kloke hoder. Vi har vært prøvere i halvannet år nå, og det eneste dette har resultert i er en MA i uke 8. Det var for 2 mnd siden. Var i dag på kontroll på sykehuset for å sjekke en muskelknute de fant når jeg var gravid. Denne var ikke der lenger, og det er vel og bra. Men da jeg forsøkte å snakke med denne gynekologen om hva vi kunne gjøre videre, sa han bare at vi måtte ta det med ro og forsøke igjen.. Jeg forsøkte å si at vi gjerne ville ha noe videre utredning, men han sa da ganske overlegent at dette slettes ikke var nødvendig. Måtte vente til jeg eventuelt hadde vært gjennom to aborter til, eller til vi hadde prøvd i minst et år til fra nå... Når det hele pågikk med MA og utskrapning, virket det som om legen skulle sende oss videre etter den kontrollen jeg skulle på i dag. Men nå kom jeg altså til en annen lege, som overhodet ikke var villig til å høre på meg.. Hva skal jeg gjøre? Syns det er rart å si at vi ikke kan få utredning pga at jeg har blitt gravid av meg selv. Jeg tenker jo at det kan være en grunn til at jeg hadde en MA, f.eks. den muskelknuten legen så vokste mens jeg var gravid.. Noen innspill? Ble visst litt langt dette, men jeg blir så frustrert....
Strix Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Jeg tror du har fått den beskjeden som er ganske vanlig, når dere har fått det til en gang så er det i utgangspunktet ikke noe i veien for at det ikke skal gå igjen. Selv om det kan være en årsak til at dette endte i en ma, så er ikke det noe de bruker ressurser på å undersøke når det "bare" har skjedd en gang. Det er jo faktisk ganske vanlig å abortere, jeg syns å huske at 1 av 4 svangerskap ender i sa/ma uten at det er noe galt! Det er brutalt, men det er sånn det er. Du står jo fritt til å kontakte privat gynekolog og få hjelp der. Det er mange her inne som har vært gjennom både 2,3 og 4 ma`er eller sa`er før de får utredning mer hjelp. Synd at du mistet, men da er det i alle fall håp om en graviditet, lykke til videre
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Det heter seg jo egentlig at man må ha prøvd i minimum ett år eller ha minst 3 sa/ma bak seg for å få utredning. Dere prøvde jo ganske lenge før du ble gravid, men du ble gravid. Dessverre mistet du. Nå er det jo store sjanser for at det var muskelknuten som lagde all trøbbelet og den er jo nå borte. Derfor sa nok legen at dere nå må prøve igjen. Jeg ville vel ha kontaktet fastlegen om det ikke gikk på ca 6 mnd. Dere har jo tross alt en prøverhistorie bak dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå