Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort noe over lengre tid som ikke er helt normalt. Det begynte med at jeg så at en eks av meg var blitt gift og fått barn på facebook. Jeg spurte han om vi skulle være venner, men han avslo. Jeg hadde så SYKT lyst til å se bildene deres, så jeg lagde en falsk profil og spurte kona hans om vi skulle være venner. Hun aksepterte. Etter det har jeg vært inne og "snoka" på profilen hennes ofte. Hun legger ut nye bilder og jeg sitter der og følger med på livet deres. Vil si jeg er inne på den 1 gang i uka eller mer.

Så, fant jeg en annen eks av meg på fb. Lagde enda en falsk profil, spurte om vi skulle være venner, han aksepterte, og jeg var inne å så på profilen hans. Vil si jeg er inne på den 1 gang i mnd ca.

Nå nettopp fant jeg eksen til mannen min på fb. Jeg har aldri truffet henne, og ei heller sønnen hans (bor langt unna, og har lite kontakt), så da jeg så henne på fb ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan hun og sønnen så ut, og hvordan dama er.

Lagde enda en ny profil, og hun aksepterte vennskapet.. (Vet forresten ikke hvorfor så mange aksepterer vennskap i hytt og pine med folk de ikke kjenner).. Vel, dette skjedde i går. Jeg var inne på profilen hennes og fikk sett endel bilder av henne (hun virker forresten som en ganske så spesiell dame men det er vel ikke saken her) og så også sønnen til min mann.

Hvorfor gjør jeg dette? Herregud, jeg føler meg litt syk i hodet som holder på slik. Allikevel klarer jeg ikke kontrollere meg. Jeg bare MÅ inn å se på andres folks liv, folk som jeg egentlig ikke vil ha noe med å gjøre, eller folk som har med fortiden min/min mann å gjøre. Hvorfor det egentlig? Jeg synes det er gøy, men samtidig stikker det litt i meg.

Jeg må jo ha problemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er så uvanlig å være nysgjerrig på eksers liv o.l... Man lurer jo på hvordan livet deres er, hvordan noen ser ut å er..

Har selv snoka litt på sidene til de jeg ahr vært nysgjerrige på, men aldri laget en fake profil!

Men tror ikke du er den eneste som har gjort dette.

De personene rundt deg vil vel kansje reagere litt på det om de fant det ut!

Du kan jo spørre deg om du bare er veldig nysgjerrig eller er du sjalu?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er også sånn. Kan snoke på telefon katalogen, på fb og i skattelistene for å finne ut om livet til sambo's exer, mine egne exer osv. Men har aldri laget falsk fb profil da. Hvordan klarer du å holde styr på så mange falske fb profiler og legger du til en hel haug tilfeldige folk i tillegg til den du er nysgjerrig på da eller?

Gjest Nyskjerrigper
Skrevet

Haha. Her ga du meg et kjempetips TS. Jeg er så nyskjerrig på eksen min sitt liv. Kanskje falsk profil og bli venner med den nye dama hans er tingen..

Gjest Nyskjerrigper
Skrevet

Men nå lurer jeg på; du må jo legge til andre venner og "skape" en profil med bilder o.l. Hvordan gjør du dette her??

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner at man kan være nysgjerrig, men jeg synes det du gjør er å gå over streken.

Skrevet

Ok, slik gjør jeg det:

Jeg lager først en ny mailadresse. Finner på et navn. Lager ny profil på fb med den nye mailadr. og det nye navnet mitt. På et par av mine falske profiler har jeg til og med bilde (bare leter rundt forbi på nettet). Deretter pleier jeg først å legge til forskjellige folk (feks fra samme by/venner av personen). Kan også finne på å skrive noe bull på status. Feks. at jeg vil ha flest mulig venner som er fan av et fotballag e.l. (som jeg vet denne personen liker)

Å holde styr på alle disse forskjellige profilene? Har samme passord på hver profil og hver mailadr. Mailadr har jeg bare "pugget".

Oi, litt flaut å se hva jeg driver med... se det skrevet ned liksom.. Jaja. Slik underholder jeg meg selv.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor tror du at søppel som Se&Hør selger over en lav sko? Fordi menneker generelt har et pervertert behov for å snoke i andre sitt liv.

Gjest ~VanDora~
Skrevet
Hvorfor tror du at søppel som Se&Hør selger over en lav sko? Fordi menneker generelt har et pervertert behov for å snoke i andre sitt liv.

Sant nok, men jeg har også vært nysgjerrig av meg som de fleste andre sikkert.

Tror nok at Ts vil vokse dette av seg.

Skrevet

trodde ikke det gikk an å bli SÅ nyskjerrig...? :sjokkert:

Gjest Gjest
Skrevet

Haha!

Jeg forstår tanken. Ble selv brutalt dumpet av en fyr en gang for en annen dame jeg ikke kjente og jeg googlet jo selvsagt henne for alt det var verdt, uten at jeg fant noe mer interessant enn adressen og hvor mye hun betalte i skatt i fjor. Kunne gitt mye for å snoke i facebook-profilen hennes der og da!

Gikk aldri så langt at jeg prøvde meg på en falsk profil. Forstår ikke helt at det skal funke engang, jeg avslår folk jeg ikke kjenner.

...hmm.. mon tro om noen av de var falske profiler, når jeg tenker meg om så har noen av dem vært uvanlig korte..!

Jaja uansett. Jeg hadde vært sykt redd for å bli tatt i det og! Men oddsen er vel lav for at det skjer.

Syns du kan styre på om du vil, men vil kanskje påstå at ditt snokebehov eller nysgjerrighet er et lite hakk høyere enn normalt:)

Skrevet
Haha!

Jeg forstår tanken. Ble selv brutalt dumpet av en fyr en gang for en annen dame jeg ikke kjente og jeg googlet jo selvsagt henne for alt det var verdt, uten at jeg fant noe mer interessant enn adressen og hvor mye hun betalte i skatt i fjor. Kunne gitt mye for å snoke i facebook-profilen hennes der og da!

Gikk aldri så langt at jeg prøvde meg på en falsk profil. Forstår ikke helt at det skal funke engang, jeg avslår folk jeg ikke kjenner.

...hmm.. mon tro om noen av de var falske profiler, når jeg tenker meg om så har noen av dem vært uvanlig korte..!

Jaja uansett. Jeg hadde vært sykt redd for å bli tatt i det og! Men oddsen er vel lav for at det skjer.

Syns du kan styre på om du vil, men vil kanskje påstå at ditt snokebehov eller nysgjerrighet er et lite hakk høyere enn normalt:)

Hehe, ja, det er det jeg føler. At det er litt spesielt slik jeg holder på..

Jaja.

Og om jeg "vokser det av meg" tviler jeg på... Er i slutten av 20åra nå.. Men skal aldri si aldri da.

Gjest Gjest
Skrevet

Virker det ikke litt dumt da, hvis alle de liksom-vennene du har lagt til skriver sånn "Hvem er du??????" på wall'en din, og ditt "offer" ser det? :)

Gjest Nyskjerrigper
Skrevet

ÅÅÅÅÅ! TS nå har du fått tankene mine over på noe jeg ikke får slått fra meg!!! Det frister så sinnsykt.

Skrevet
ÅÅÅÅÅ! TS nå har du fått tankene mine over på noe jeg ikke får slått fra meg!!! Det frister så sinnsykt.

Haha, det var ikke meningen med dette innlegget da! Men ja. Det er utrolig gøy. Selv om jeg vet at det er galt, og blablabla så er det jo de som er dumme nok til å akseptere vennskapet med "meg". Jeg utgir meg aldri for å være en annen person, alle navnene er fiktive..

Vel, det der med wallen. Det er faktisk mange som ikke skriver noe som helst, og gidder ikke spørre en gang hvem jeg er (!). Jeg har forresten stilt det inn slik at ingen kan se hva andre som skriver på veggen i tilfelle noen skriver. Hehe, en gang var det en som skrev: "Jeg tror jeg har verdens dårligste hukommelse, for jeg kan ikke helt huske deg? Men ja, hvordan har du hatt det siden sist?"

Så jeg har lært å kjenne folk jeg lurer på hvordan er.. Visse folk bretter jo ut hele livet sitt på fb. Er nesten som å følge med på dagbøkene deres.

Gjest lik ts
Skrevet

hei trådstarter!

herregud så godt det var å lese innlegget ditt. jeg har gjort akkurat det samme. ble ganske brutalt dumpet av en gutt for en annen jente da jeg var 20, og laget en fake profil og snek på henne. nå, 3 år etter, sniker jeg enda med jevne mellomrom... ingen i hele verden som vet om det. er flau over det. men er noe fascinerende med å snike. er over gutten og ikke sjalu på henne lenger, de har dessuten gjort det slutt. men finner nesten en pervers glede i å snike på henne, se hva hun gjør og hvordan hun ser ut... litt sykt egnetlig.

Skrevet
hei trådstarter!

herregud så godt det var å lese innlegget ditt. jeg har gjort akkurat det samme. ble ganske brutalt dumpet av en gutt for en annen jente da jeg var 20, og laget en fake profil og snek på henne. nå, 3 år etter, sniker jeg enda med jevne mellomrom... ingen i hele verden som vet om det. er flau over det. men er noe fascinerende med å snike. er over gutten og ikke sjalu på henne lenger, de har dessuten gjort det slutt. men finner nesten en pervers glede i å snike på henne, se hva hun gjør og hvordan hun ser ut... litt sykt egnetlig.

Herregud, da er jeg ikke den eneste!! :) Ja, jeg vet, jeg føler også at det er ganske sykt.. Jeg er også over min eks for lengst, men allikevel er det gøy å se hvordan livet deres er! Jeg har hatt denne eldste falske profilen i nesten to år nå, og er med jevnlige mellomrom inne på profilen til kona hans. Hun har over 20 albumer med bilder, og i hvert album er det en hel haug med bilder, så jeg har fått med meg bryllupet deres, fødselen av barnet deres, feriebilder osv osv. Kanskje det er fordi jeg tenker at det der kanskje kunne skjedd meg? Vi var tross alt forlovet, og han gjorde det slutt med meg.. Jeg vet ikke. Men det er hvertfall veldig gøy og inn å se på.

Min andre eks er jeg ikke så ofte inne og ser på, for han er ikke så aktiv lenger. Men gøy å se bilder da!

Eksen til mannen min er litt ekkelt og inn å se på. Ser hvem det var han var med tidligere, og da hjelper det ikke at hun er veldig pen, og virker i bunn og grunn som ei ganske kul jente. Da føler jeg det stikker litt i meg. Litt som sjalusi, selv om jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle være det? Kanskje dårlig selvtillit vil noen si, men jeg synes ikke jeg har det heller.

Har vel egentlig alltid vært veldig snokete av meg. Kommer sikkert til å bli en av disse gamle damene som står i vinduet og spionerer på naboene. Eller vent, jeg lager heller en falsk fb-profil og får med meg julebildene deres :ler:

Gjest nyskjerrigper
Skrevet

Huff, nå har jeg gjort det. Ikke alle som aksepterer vennskap da... og mange meldinger om "hvem er du". Fikk skikkelig dårlig samvittighet i dag og bestemte meg for å slette den igjen...kanskje jeg gjør det i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...