Gjest Leietager Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har leid leilighet siden 2007. Kontrakten vi har skrevet gjaldt i ett år til 2008. Jeg har ikke fulgt med på dette, så jeg har i praksis bodd her siste tiden uten gyldig kontrakt. dette visste jeg ikke da jeg spurte om å flytte med 1 mnd varsel i stedenfor tre, huseier skulle prøve å få tak i noen andre slik at jeg skulle slippe å betale de tre mnd oppsigelse. Han er kjempekresen og det er noe galt med "alle" som er på visning. Han vil kreve meg for husleie til han finner andre. Så oppdager jeg at kontrakten er utløpt i 2008. Kan han gjøre dette når vi ikke har gyldig kontrakt? det står ingenting om at kontrakten løper automatisk. Er det noe sted jeg kan sjekke dette og fremvise for han hvis han ikke kan holde depositumet tilbake og kreve meg for oppsigelsestiden? Takk for hjelp
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Det spiller ingen rolle om det står at den bli løpende eller ikke - den har gått over til å være det når dere begge har praktisert det slik. Du har tre måneder oppsigelsestid.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Alle enig her? Ja. Fra forbrukerrådet: Tidsbestemte avtaler Tidspunktet må være fastsatt på en slik måte at opphørsdatoen er satt ved avtaleinngåelsen. Leieforholdet opphører uten oppsigelse ved utløpet av den avtalte leieperioden. Aksepterer utleieren at leietakeren fortsetter å bo i boligen etter at leietiden er ute, går leieforholdet over til å være tidsubestemt. Ved en senere oppsigelse, må partene da forholde seg til reglene som gjelder for tidsubestemte leieavtaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå