Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest-jente
Skrevet
Enig.

Jeg har hatt to utbrudd, og har brukt både condyline og wartec. Begge er slike etsende liniment, ikke salver. Wartec var blåfarget, likte den bedre siden det var lettere å se hvor man hadde smurt. Første utbruddet var vrient, og jeg måtte behandle i mange omganger. Andre gangen holdt det med en behandling. Men begge linimentene gjorde altså jobben sin.

Men ja, det er etsende om man bommer og treffer frisk hud så man kan ikke bare drive og helle det inn i skjeden. Pluss det fungerer slik at vorta sprekker og gjør vondt, den "dør" og faller av og etterlater seg et sviende sår under. Jeg har bare hatt noen få så det gikk helt greit, men har du 50 så ser jeg for meg at hele underlivet blir som et åpent sviende brannsår.

Stemmer det!!, er så mange år siden at jeg hadde helt glemt disse greiene her! Funket ikke med condyline for meg (er ikke det en salve, eller husker jeg fremdeles feil?). Den sved så forferdelig og gjorde så vondt at jeg måtte kutte den ut. Fikk jo ikke sove engang, reagerte skikkelig på den. Men fikk da wartec som tok knekken på det. Men som nevnt i tidligere innlegg her, så hadde jeg kun noen få, så TS ta turen til gynekologen!

Og som sagt - til dere jenter der ute som har hatt det HUSK celleprøve, veldig viktig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått kjønnsvorter, og har penslet med Condyline. Men nå er jeg skikkelig sår i rompa... Og jeg har bare penslet 3 ganger, en og en halv dag... Vet ikke om jeg klare å pensle mer... Har tatt en liten pause... Noen som har noen gode råd????

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Gå til legen og spør om å få resept på wartec i steden! Den fungerte fint for meg, kroppen min klarte ikke Condyline, reagerte skikkelig og fikk veldig vondt!

• 1 år senere...
Skrevet

Når du sier det tror jeg man faktisk må ha hatt et utbrudd for at man klarer å finne viruset på test..Står noen steder på nett at man kun kan fastlå om man har det viruset ved at man undersøker synlige vorter (da er det jo for sent) eller ved gynekologiske undersøkelser..Så nei, kan vel i prinsippet være så uheldig at en partner som har viruset ikke slår ut på test men likevel smitter deg da :( Men, i alle fall sikret mot resten av sjukdommene ved å teste seg..En annen bad ting jeg lest var at viruset har man i kroppen hele tiden, og nok får flere utbrudd med årene..Blir med andre ord samme som kjønnsherpes..Det er jo kjipt å si til en fremtidig partner.

Nå vaksineres unge piker mot vortegivende og celleforandrende HPV varianter, vaksine finnes hos legen din. Du kan be din partner ta vaksinen før dere hard ubeskyttet sex.

Skrevet

BYTT LEGE!!!!!

Jeg hadde dette problemet for ti år siden... Og jeg brukte nesten to år på og bli hørt, og å bli kvitt problemet.. Jeg hadde ikke like mange som deg.. Men de lå på livmorhalstappen og bak mot rompa.. Jeg ble behandlet med frysing, pensling,krem, og elektro-behandling!! små fuckings støt!!!!!! Ja, det er ikke morsomt nei... Til slutt ble jeg henvist til laser.. Og det var jævlig. Og det ble ikke borte... Og idag har jeg arr. Ingen kommenterer de, men det er klart jeg ser de selv..

Vel, til slutt gikk jeg til en spesialist på veneriske sykdommer.. Han tok en titt på meg, sa " stakkars jente, hva er det legene har gjort med deg!?"... Han frøys vortene først, og SÅ penslet etterpå.. To behandlinger, alt borte, har aldri kommet tilbake.... Og godt er det...

DO IT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...