Gjest Gjest_mann_* Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Hei. Jeg er mann, gift, har 2 barn som ikke er bitte små lenger. Ekteskapet fungerer egentlig optimalt med ett unntak. Dessverre er dette ene unntaket da veldig viktig for meg, nemlig sex eller da mangelen på sex. Vi har ikke noe som kan ligne på et sexliv. Jeg føler hun har sex med meg hver 2 eller 3 uke for å forhindre at jeg går fra henne. Vi havner innimellom i diskusjoner om dette særlig da jeg viser lyst på henne. Hun kommer med masse unnskyldninger (som jeg har hørt før) og så ender det med staus quo igjen. Men hvordan skal jeg da reagere når jeg stadig vekk kommer hjem og ser bevis på at hun har ligget hjemme på dagtid og kost seg med vibrator f.eks. Ikke spør meg hvordan jeg vet, jeg vet, rart hvordan man legger merke til alt mulig når man føler man blir løyet til om et tema som er så viktig for en. Jeg rett og slett hater følelsen av å bli løyet til, bli tatt for gitt, føle at jeg er grei å ha i huset, føle at jeg får et ligg for å bli værende.
allover Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Det er en kompleks sak det der.. Man kommer inn i de berømte, onde sirklene.. og det bare fortsetter. Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre.. men snakke med henne.. ikke nøye deg med et ligg hver 2-3 uke - FOR at du skal bli værende.. Si hva du føler.. fortell henne slik du skriver det her.. og si at du ikke er interessert i å bli "avspist med til nød ganger.." og forklar at det er et problem. Spørr hvorfor hun ikke har lyst.. -og ikke la deg avspise med en runde når du tar det opp for at hun skal slippe å svare konkret. Prate - prate - prate...
WateryMelon Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg syns dere bør snakke sammen om det. Spør hva hun tenker om deres sexliv, spør hvorfor hun ikke tar frivillig intiativ, hvorfor hun ikke har lyst. Hvis hverdagslivet er veldig rutinert, kan det hende hun føler at ting blir kjedelig. Har hun noen fantasier du tror du kunne realisert? Du kan skape en helt ny spenning bare ved å flytte sexen utenfor husets fire vegger. Gjør ting som dere gjorde i begynnelsen av forholdet. Bruk tid på hverandre, flørt, hvisk ting i øret, gjerne mens dere sitter på en restaurant eller lignende. Rollespill er også en god idé. Det trenger ikke innebære noe mer enn at dere kler dere opp (uniform, sexy undertøy, etc.). Endret 28. mai 2009 av WateryMelon
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Vi har snakket og snakket og pratet og pratet. Hele poenget for meg er jo at jeg føler hun lyver. Hun sier hun ikke føler lyst. Hun sier hun er redd for at jeg skal gå på grunn av dette. Men hva skal jeg så tenke når hun sier hun ikke føler lyst på sex men samtidig onanerer relativt jevnlig hjemme på dagtid? Som mann klarer jeg faktisk ikke føle annet enn at hun lyver, at hun enten har en annen eller at hun spyr av meg på det rent seksuell-tennings området.
Gjest hh Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Det er langt mer jobb å ha sex med andre enn med seg selv. Sex med seg selv er nærmest avspenning - sex med andre er godt og nært, men mye mer jobb. Synes ikke det er så opplagt at hun har noen andre eller at hun ikke tenner på deg.
Linni3 Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Tror nok det smarteste du kan gjøre er å ta dette opp på en rolig måte og fortelle henne at den seksuelle biten er totalt nødvendig for deg i et forhold. Spør (igjen) om hvorfor, og lov henne å ikke bli trist,forbanna eller å gå fra henne, men forklar at om du ikke får noe skikkelig svar (som du fortjener), så må du vurdere å gå videre, siden den type nærhet er viktig for deg. I slike tilfeller skal man ikke bli værende kun med tanke på at man har barn sammen o.l Vi mennesker trenger denne biten i livet vårt, iallefall om vi er i et forhold, siden det da på en måte forventes. Når du sier at dere har sex innimellom, hvordan er sexen da? Er den bra når dere først har dere? Eller merker du det på henne at hun ikke vil?
Stefan Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Hei. Jeg er mann, gift, har 2 barn som ikke er bitte små lenger. Ekteskapet fungerer egentlig optimalt med ett unntak. Dessverre er dette ene unntaket da veldig viktig for meg, nemlig sex eller da mangelen på sex. Vi har ikke noe som kan ligne på et sexliv. Jeg føler hun har sex med meg hver 2 eller 3 uke for å forhindre at jeg går fra henne. Vi havner innimellom i diskusjoner om dette særlig da jeg viser lyst på henne. Hun kommer med masse unnskyldninger (som jeg har hørt før) og så ender det med staus quo igjen. Men hvordan skal jeg da reagere når jeg stadig vekk kommer hjem og ser bevis på at hun har ligget hjemme på dagtid og kost seg med vibrator f.eks. Ikke spør meg hvordan jeg vet, jeg vet, rart hvordan man legger merke til alt mulig når man føler man blir løyet til om et tema som er så viktig for en. Jeg rett og slett hater følelsen av å bli løyet til, bli tatt for gitt, føle at jeg er grei å ha i huset, føle at jeg får et ligg for å bli værende. Når det er stort gap mellom sexlysten partnere imellom, blir det gjerne problemer. Dette kan være en periode hun føler seg lite sexy, og velger heller å ta en kjapp en med en vibrator enn å ta en økt med deg. Noe som selvsagt er sårende, og gjør deg usikker. Dette bør du formidle. Fortell hvor viktig sex er for deg, og at dette er noe dere må løse. Det er ikke noe særlig å bli i et sexløst forhold.
Gjest KateW Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Denne er kinkig. Jeg har selv vært i forhold hvor sex med meg var uaktuelt, men han runket på seg træler i hendene... Det er supersårende, for det betyr at jeg ikke er god nok. Det er bedre med en runk enn meg. Iallefall er det det man føler og tror, når man blir avvist seksuelt av noen som faktisk driver med sex. Iallefall med seg selv. Som enkelte påpeker så er det forskjell på sex og onani, men det ene bør ikke utelukke det andre, det er sårende, og det føles som om partner lyver. Å skulle si til en partner at; du onanerer, men meg vil du ikke ha, er nok ikke en god innfallsvinkel. Presser du, så blir det feil. Dere må kommunisere, det er klart, men en god oppskrift? Du må si hva du føler uten å angripe henne...
Ethereal Skrevet 28. mai 2009 #9 Skrevet 28. mai 2009 Ta dere en tur til sexolog eller samlivsterapeut
juliane Skrevet 28. mai 2009 #10 Skrevet 28. mai 2009 For det første vil jeg be deg om å tenke over om du er helt 100% sikker på at hun onanerer hjemme når du ikke er der. For min del kan jeg ikke skjønne hvorfor du vet dette (hvis hun ikke legger igjen vibratoren rundt i huset hver dag), men jeg stoler på at du ikke bare skaper problemer i hodet ditt fordi du er fortvilet. Vil også be deg om å tenke over om dette er noe som har skjedd en gang eller to, eller om det er som du sier at det skjer hele tiden. Jeg har selv vært den som ikke har sexlyst i et forhold, og det er utrolig slitsomt. Hvis min eks hadde anklaget meg for noe sånt uten at det hadde vært sant (eller at han hadde overdrevet veldig) hadde det nok drept det lille som var igjen. Jeg lover deg at hun syns dette er like ille som deg, kanskje enda verre fordi hun faktisk er den som har "skylden" for det hele. Og jo mer problemer dere skaper av det, jo større blir problemet neste gang dere har sex - for da er det enda flere krangler og ekle følelser som knyttes til det seksuelle. Jeg manglet sexlyst, men når jeg først "kom i gang" fikk jeg orgasme og nøt sex. En periode var eksen min alltid irritabel rett etter sex, sannsynligvis fordi han syns han måtte jobbe altfor mye for å få det til i utgangspunktet. Jeg skjønner tankene veldig godt, men det som skjedde var jo at mens jeg lå der og tenkte: "dette var deilig og koselig, jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke har sex oftere!" ble han irritert og fikk meg til å føle meg utilstrekkelig og ekkel, og dette ble så tanker jeg knyttet til det å ha sex. Det samme med de endeløse "hvorfor-har-vi-ikke-sex-samtalene", for min del gjorde det det hele bare vanskeligere ved å knytte sex opp mot min egen utilstrekkelighet og alt som var vondt i forholdet. Og da er man inne i en veldig vond sirkel som er vanskelig å bryte for begge parter. For det andre kan det faktisk hende at hun gjør dette i håp om å få sexlysten tilbake, og jeg snakker her av erfaring. Det sies at "mye vil ha mer", og at folk som har mye sex får mer lyst enn de som ikke har det. Jeg regner med det ligger noe i dette, ellers hadde jo folk gått på veggen i de periodene de er single. Jeg ser for meg at det er en mulighet for at din kone prøver å onanere så mye som mulig i håp om å få sexlysten på beina igjen. Det er tross alt mye enklere og raskere å gjøre det selv (og særlig hvis hun har vibrator) enn å skulle ha sex. Ikke trenger hun å være kåt på forhånd, og det tar neppe mange minuttene å gjøre seg ferdig. Dessuten slipper hun alle de ekle følelsene som dessverre oppstår mellom dere når dere sliter med sexlivet. Det er ikke bare for dere å ha sex og ha det godt og deilig der og da, fordi tankene om at det ikke skjer ofte nok og ikke er tilfredstillende for deg ødelegger mye av den umiddelbare gleden. Og dermed hjelper det ikke på for å eventuelt øke hennes sexlyst igjen heller... Til slutt vil jeg bare gi en stor til både deg og din kone, og si at jeg håper dere kommer dere gjennom dette. Siden du sier at forholdet er nærmest optimalt ellers ville det vært fryktelig trist hvis dette ødelegger forholdet deres. Samtidig skjønner jeg at det er sårt for deg at du ikke får dekket dine behov for sex og nærhet...
Gjest brutal_mann Skrevet 28. mai 2009 #11 Skrevet 28. mai 2009 Om hun bare ligger med deg pga plikt, men onanerer jevnlig utenom er forholdet nær å være over. Ikke bli overrasket om hun har, eller kommer til å få, en elsker. Uanett må du sette krav til samtaler og/eller samlivsterapi. For dette går mot brudd uansett om dere ikke gjøre noe aktivt. Om hun nekter så må du bryte ut av forholdet eller kreve å få ha en elskerinne eller tre.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Ja, jeg er 100% sikker på at hun onanerer relativt jevnlig hjemme. Som sagt, det er merkelig hva man legger merke til når man savner noe så intenst som jeg gjør. Kan ikke si så mye i tilfelle hun leser her, lett å kjenne seg igjen om jeg begynner å utbrodere. Jeg vet bare ærlig talt ikke hvordan dette skal gå. Jeg orker hvertfall ikke gå slik stort lenger. Sex er viktig for meg. Hun vet det. Brutal: tanken har slått meg og jeg tror faktisk ikke jeg ville bli veldig overrasket nei. Hun vet forsåvidt konsekvensen av det og om jeg skulle oppdage at noe slikt skjer. Juliane: Fine ord og mye sant der, men vi har vært igjennom det, snakket om det osv. Det er greit (egentlig ikke) at sexlysten er borte/laber i perioder, men ikke lyv til meg, ikke si at sexlysten er borte, ikke avvis meg gang på gang, for så å legge seg til hjemme og kose seg jevnlig. Får meg til å føle meg som en komplett dritt.
Gjest Gjest_JADA_* Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Ja, jeg er 100% sikker på at hun onanerer relativt jevnlig hjemme. Som sagt, det er merkelig hva man legger merke til når man savner noe så intenst som jeg gjør. Kan ikke si så mye i tilfelle hun leser her, lett å kjenne seg igjen om jeg begynner å utbrodere. Jeg vet bare ærlig talt ikke hvordan dette skal gå. Jeg orker hvertfall ikke gå slik stort lenger. Sex er viktig for meg. Hun vet det. Brutal: tanken har slått meg og jeg tror faktisk ikke jeg ville bli veldig overrasket nei. Hun vet forsåvidt konsekvensen av det og om jeg skulle oppdage at noe slikt skjer. Juliane: Fine ord og mye sant der, men vi har vært igjennom det, snakket om det osv. Det er greit (egentlig ikke) at sexlysten er borte/laber i perioder, men ikke lyv til meg, ikke si at sexlysten er borte, ikke avvis meg gang på gang, for så å legge seg til hjemme og kose seg jevnlig. Får meg til å føle meg som en komplett dritt. Sexlysten kan jo være borte fordet om lysten tilå onanere er tilstedet?? Det er jo to forskjellige ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå