Gå til innhold

tvilsomt,eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjæresten var på ferietur her for en stund siden. Greit nok det, han hadde det gøy og det skulle bare mangle.

Men han møtte et par jenter der nede.. som han har drevet og mailet med i ettertid.(hun ene ihvertfall)

Leste et par av disse mailene i begynnelsen, og ble ganske overrasket. Han hadde ikke nevnt meg i det hele tatt..

Hun skrev om hvor godt hun likte han,og om hun ikke kunne få et bilde så hun kunne vise det til alle venninnene sine.. Og om ikke hun kunne komme å besøke han eller omvendt.

Jeg kunne også se hva han hadde skrevet(hun hadde brukt reply-knappen) Han skrev at det ville han gjerne.

Etter et par mailer frem og tilbake spurte hun om han hadde kjæreste-først da sa han ja. (og det var alt..)

Han sendte et bilde-faktisk et med meg og han. Men ikke at det faktisk var kjæresten hans..

Føler ikke akkurat at han er mye stolt av meg, kunne liksom ikke nevne meg før hun faktisk spurte.

Han skrev at han likte henne godt også..

Vet ikke hva jeg skal tro jeg.

Ifølge han var det ikke så ille som det så ut som. Var ikke sånn han likte henne osv.

Han fortalte jo om henne da han kom hjem..men det var bare dritt egentlig. Som at hun virka billig, klengete, og brukte de enorme brystene sine på å lokke gutter.

Har tatt han i å skrive "mistenksomme" mailer før.

Som han unnskylder meg at han sier fine ting til jentene for å glede dem-for han vet de liker han. (han er en kjekk gutt...nesten dessverre må jeg si. oghan er velidg klar over det.)

Er kanskje jeg som må slutte å være såmistenksom..-har jo ikke akkurat beviser på noe heller.

Men jeg begynner virkelig å lure-på om jeg egentlig er alt for han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg...

Antar at kjæresten din er en ung gutt...en voksen mann bør ikke oppføre seg slik.

En unggutt vokser vel fra slike ting, sannsynligvis liker han å få ros og oppmerksomhet fra disse mailjentene sine.

Du må selv avgjøre om du aksepterer at han sender slike mail, men det er vel ikke spesielt koselig for deg.

Uansett så må du ha det bra!12

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke helt, men jweg syntes dette virker merkelig jeg da. Mulig han syntes det er spennende og småflrte med andre jenter på den måten, men er det noe du finner deg i? Hvis dette strider imot hva du mener er god oppførsel i ett forhold syntes jeg du skal fortelle ham det. Spørs om han ville likt det om du gjorde det samme? (bare ett lite tips icon_smile.gif ) Mitt råd til deg er derfor: Be han om en samtale, der dere blir enige om felles grenser for hva som er "god oppførsel" . Da unngår du sikkert sånne overaskelser i fremtiden icon_smile.gif12

Skrevet

Ja, jeg er enig. Ingen voksen mann gjør noe slikt.

Det er vel ikke uvanlig og maile med andre,men fra det, til det du beskriver hadde jeg stilt noen spørsmål.

Han trenger kansje oppmerksomhet da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for svar alle 3:)

Vel, har prøvd å snakke med han. Han vet det plager meg-men ser ikke ut til at det går så inn på han.

Jeg prøvde å si det,og jeg skrev det..(tenkte at han kanskje kunne få det emd seg da) men nei.

Vi har snakket om grenser og sånt før, men det betyr ikke så mye når det går andre veien for å si det sånn.

Han hadde ikke tillatt mye av tingene har gjør/har gjort.

Joda,han er jo ung.. 19 år. Men man bør være voksen nok til å høre på nå rman blir fortalt at man sårer andre. Jeg er jo ikke mer enn 18 selv, men jeg klarer da å skjønne hva som sårer andre. Og det siste jeg vil er jo å såre kjæresten. Hadde gjort alt jeg kunne for å rette det opp igjen om han mente jeg hadde gjort noe som han faktisk ikke likte.

Nei jeg vet ike jeg altså. Han har visst ikke kontakt med henne her lenger. Men denne andre som han også har drevet og mailet med gir seg ikke. Ringer stadig og ber han ut osv. Han har ikke gjort det,men er ikke akkurat avvisende heller. Dette har holdt på i over et halvt år, hadde han ikke gitt henne håp(som å si at han har følelser for henne, at han vil møte henne osv) da hadde hun antakelig ikke holdt på ennå.

Han har ikke svart på flere mnd nå da,hel ttil a ringte igjen her for et par uker siden.

Så nå er det på`n igjen.

Har hørt hvordan han er nå rhan er ute på byen, t.o.m bestekameraten reagerer og ber meg tenke litt.

Jeg er visst sammen er stor FLØRT..

(har har vært det halvannet år nå*sukk*)

Skrevet

Synes du har fått endel info om han som du selv ikke liker.

Det er ikke lett å være forelsket, og oppleve dumme episoder eller høre negative ting om partneren.

En liten trøst er jo at NÅ ser alt svart ut, men husk at du er ung og de fleste må gjennom hjerte og smerte før de finner den rette.

Ikke mye trøst men du har livet foran deg, og du skal ikke godta å være sammen med noen som gjør deg mye vondt følelsesmessig.

Hva om du gikk ut selv, og flørtet litt og da sett reaksjonen hans?

Det kan jo være at han tar deg litt for gitt, siden du er så bekymret for ham, og han trenger ikke tenke over hva du gjør?12

Gjest sexysadie
Skrevet

Hei!

Hva om du mailer disse pikene og ber dem om å slutte å maile din kjæreste fordi d plager deg??Spør dem om de ikke har noe respekt for folks forhold,Eller skaff deg noen " kompiser" som du sender til m bbrev og bilde og hele pakken;fortell dem at du liker dem så godt....

Noen ganger skjønner gutta bare sitt eget språk!

Lykke til!

Skrevet

Dette er helt uakspetabelt! Jeg FATTER ikke at du finner deg i å være sammen med en gutt som

- driter i hvordan du har det

- viser seg tilgjengelig for andre damer (og sannsynligvis er det også)

- er dobbeltmoralsk til de grader (setter andre grenser for seg selv enn for deg)

- er så tvilsom at til og med kameratene hans unner deg en bedre skjebne

Han har sikkert fine kvaliteter også, bevares, men hvorfor i all VERDEN vil du kaste bort ungdomsårene dine på en sånn - pardon my french - DRITT?!?!

Håper du unnskylder litt direkte tale, men det hørtest ut som om du kan trenge det....

12

• Liker 1
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Synes heller ikke at dette høres særlig bra ut, men det er jo en kjent sak at de "kjekke guttene" som vet at de ser bra ut også har større behov for oppmerksomhet.

Mange spekulerer også i at "se hvor populær jeg er, tenk over hvor heldig du har meg". Og noen går jo enda lengre i å hele tiden minne sine kjærester på at de alltid står i fare for å bli dumpet "siden det er så mange som vil ha meg".

Jeg ville tatt en skikkelig prat med denne fyren og fått ham til å slutte, hvis ikke hadde jeg slått opp.

Jeg ser på meg selv som en rimelig person men uhemmet mailflørting med små ferie-berter hadde jeg ikke godtatt. Jeg har da ryggrad!

Milla 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Det er jeg som har de laaaange innleggene lenger nede på siden her.."Problemer atter problemer"... Ikke for å sammenligne din kjæreste med min. Men jeg ser allikavel en del likhetstrekk. Jeg hadde en lengre prat med min sjef i går. En svært fornuftig dame. Hun ga ikke akkurat mitt forhold de store stjernene i boka da. Men hun sammenligna da meg og min kjæreste som mor og en tenåringssønn. Og når jeg tenker tilbake på den tiden jeg var tenåring, jeg hadde alltid rett. Foreldre var noe herk, som ikke skjønte noen ting. Uansett hva du sier, så vil han ikke fatte det. Som min sjef sa, du kan fortelle det til han, rett og slett som en informasjon. Men lenger enn det kommer du nok ikke. Selfølgelig alle kan ha sider ved seg om en kan gjøre noe med om en blir oppmerksom på det. Men dette høres ut som det er litt mer enn bare det. Det er rett og slett en del av personligheten hans. Og det blir vanskelig å rette på. Men nå skal jeg ikke snakke altfor høyt, om å forlate "drømmemannen", jeg sitter fortsatt frem og tilbake og vurderer hva jeg skal gjøre. Selv om jeg ser problemet, så er det allikavel ett stort MEN som ikke helt kan forsvinne. Du og`er jo klar over hva som er problemet. Og du har jo fortalt det til han , tilogmed kameratene reagerer på det.

Synes forøvrig Polyanna hadde en fin måte å si det på jeg. Som også gjaldt svært mye for min egen situasjon.

Hilsen

fortsatt trist

Skrevet

Hei!!!

Du har tydligvis et stort problem, som jeg kjenner igjen fra et av mine tidligere forhold. Jeg hadde en kjæreste som oppførte seg akkurat likt. Det gikk lang tid før jeg virkelig innså problemet, men da tok jeg affære...

Først og fremst spurte jeg meg selv om det virkelig skulle være slik. Og da jeg kom fram til at jeg aldri ville bli helt og holdent lykkelig med denne partneren, tenkte jeg at noe måtte gjøres. Jeg vurderte en kort kjærlighetssorg, mot at jeg muligvis hadde vert ulykkelig i flere år... Jeg var veldig glad i denne mannen, men det at han gjorde meg usikker og uttrygg, kunne ikke jeg leve med. Det som skjedde var at det ble et brudd mellom oss, og jeg var bånn ulykkelig i 21 dager. Flere ganger var jeg veldig fristet til å ta kontakt med ham, men jeg klarte å la være...

Etter disse tre ukene kom jeg meg på bena, og jeg fikk livs gnisten tilbake igjen. Jeg aktiviserte meg selv daglig, og vennene mine var til stor hjelp. Shopping, vinkvelder med veninnene, trening og jobb, gjorde at jeg veldig fort ble en glad jente igjen.

Og så kom verdens hærligste mann inn i mitt liv. Etter 10 måneder med singel livet, traff jeg en mann som gjorde meg lykkelig. Nå har vi vert sammen i over ett år, og vi har det helt fantastisk. Vi setter begge krav til hverandre, og vi tar hensyn.

Mitt råd til deg:

Tenk som så- " Kan jeg virkelig ha det slik resten av livet, og være lykkelig?" Og så når du svarer deg selv, håper jeg det blir lettere å ta en avgjørelse...

Tenk først og fremst på deg selv, og la ham komme i andre rekke når det gjelder din lykke...

Good Luck..

Klem fra Smiley

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har selv opplevd noe lignende korrospondanse i hemmelighet, som endte med at det forholdet ble slutt.

Snakk om dette, og ikke gi deg før han slutter, dersom han er glad nok i deg vil han gjøre det meste for deg, og sånn flørting vil nok ikke bli lettere for deg å takle med tiden. Ta problemet opp så fort som mulig, få ham til å forstå at dette kan bli et stort problem for deg.12

Gjest Anonymous
Skrevet

tusen takk for svar alle sammen-utrolig takknemlig for at dere tar dere tid til å gi råd.

Er en stund siden jeg skrev innlegget, men har hatt en alvorlig samtale med kjæresten og sagt at endel ting må endres.

Først kom det ikke på tale at han skulle forandre seg.

Men jeg gav meg ikke denne gangen og gav beskjed om at er alvor denne gangen.

Han kan velge- overdreven flørting.. eller meg.

Han endret holdningen litt da..

For han ville jo ikke miste meg..

Det har jo ikke gått så lang tid ennå, så hva som skjer vet jeg jo ikke.

Det må tiden vise..-det er opp til han nå.

Vi har hatt mye problemer i forholdet og jeg er sliten av det.

Han vet at dette er hans siste sjanse.

-jeg kan jo komme tilbak eher og si litt om hvordan ting har gått.

om noen er interessert i å høre.

Uansett, tusen takk alle sammen:)

• 19 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Gjest Anonymous skrev (På 24.2.2002 den 23.58):

Kjæresten var på ferietur her for en stund siden. Greit nok det, han hadde det gøy og det skulle bare mangle.

Men han møtte et par jenter der nede.. som han har drevet og mailet med i ettertid.(hun ene ihvertfall)

Leste et par av disse mailene i begynnelsen, og ble ganske overrasket. Han hadde ikke nevnt meg i det hele tatt..

Hun skrev om hvor godt hun likte han,og om hun ikke kunne få et bilde så hun kunne vise det til alle venninnene sine.. Og om ikke hun kunne komme å besøke han eller omvendt.

Jeg kunne også se hva han hadde skrevet(hun hadde brukt reply-knappen) Han skrev at det ville han gjerne.

Etter et par mailer frem og tilbake spurte hun om han hadde kjæreste-først da sa han ja. (og det var alt..)

Han sendte et bilde-faktisk et med meg og han. Men ikke at det faktisk var kjæresten hans..

Føler ikke akkurat at han er mye stolt av meg, kunne liksom ikke nevne meg før hun faktisk spurte.

Han skrev at han likte henne godt også..

Vet ikke hva jeg skal tro jeg.

Ifølge han var det ikke så ille som det så ut som. Var ikke sånn han likte henne osv.

Han fortalte jo om henne da han kom hjem..men det var bare dritt egentlig. Som at hun virka billig, klengete, og brukte de enorme brystene sine på å lokke gutter.

Har tatt han i å skrive "mistenksomme" mailer før.

Som han unnskylder meg at han sier fine ting til jentene for å glede dem-for han vet de liker han. (han er en kjekk gutt...nesten dessverre må jeg si. oghan er velidg klar over det.)

Er kanskje jeg som må slutte å være såmistenksom..-har jo ikke akkurat beviser på noe heller.

Men jeg begynner virkelig å lure-på om jeg egentlig er alt for han..

Altså han må få lov å ha venner av det motsatte kjønn uten at det skal bety noe mer. Han fortalte deg jo om henne/de, og han sendte bilde av deg og han. Det virker ganske uskyldig synes jeg.

Anonymkode: 368b1...c7b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Altså han må få lov å ha venner av det motsatte kjønn uten at det skal bety noe mer. Han fortalte deg jo om henne/de, og han sendte bilde av deg og han. Det virker ganske uskyldig synes jeg.

Hvem bryr seg, 19 år etter. 

Anonymkode: af4be...bdd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har de nok enten løst det eller gjort det slutt skulle man tro. Det er 19 år siden...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...