Arwen Skrevet 24. juli 2003 #1 Skrevet 24. juli 2003 Har en oksestek i fryseren som jeg tenkte jeg skulle servere svigermor og svigerfar på søndag. Derfor lurer jeg på om noen har noen supre serveringstips. Aner ikke hva jeg skal ha til. Har tenkt kanskje fløtegratinerte poteter, men må jo ha noe mer..
Gjest Lea Skrevet 24. juli 2003 #2 Skrevet 24. juli 2003 Rødvinsaus og kokte grønnsaker... minigulrot, rosenkål, brokkoli og blomkål. Eh.. er litt kjedelig kanskje, men jeg liker best sånne ting jeg.
chimp Skrevet 24. juli 2003 #4 Skrevet 24. juli 2003 Rødvinsaus og kokte grønnsaker... minigulrot, rosenkål, brokkoli og blomkål. Eh.. er litt kjedelig kanskje, men jeg liker best sånne ting jeg. Mulig d, men d passer jo bare så utrolig godt nettopp til oksestek, d er akkurat sånt tilbehør jeg ville valgt, og da blir d også perfekt m fløtegratinerte poteter til. Har en kjempegod oppskrift på d, så bare si fra hvis du vil ha den.
Arwen Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2003 Takk for tips. :D Er vel sant at det er best med slike "standar" ting til oksestek. (takk for tilbudet om oppskriften Chimp, men har en i hodet mitt som er meget god den også)
floyel Skrevet 25. juli 2003 #6 Skrevet 25. juli 2003 Å! Hva med å koke selve oksesteika i en blanding av rødvin, kraft (eller kraftingredienser som bacon, kalveskanker, kraftbein) og litt grønnsaker? Steika blir nydelig og saftig, og du lager saus samtidig. Eksakt framgangsmåte finner du i kokeboka "det gode franske kjøkken" av Julia Child, eller du kan forsøke å søke på "boeuf a la mode". mvh Fløyel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå