Gå til innhold

Uflaks ! Se om noen kan slå denne.

Gjest Coolaid

Er du uheldig?  

1 stemme

1. 1. Er du uheldig?

• Alltid
      2
    • Aldri
      0
    • Som oftest
      15
    • Sjelden
      22

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Kjøpte ny vaskemaskin, fikk levert feil model. En stund etter gikk den i stykker og måtte repareres.

Kjøpte ny tørketrommel, den var ikke skikkelig skrudd sammen og virket heller ikke som den skulle, bråket som et helvete gjorde den også. Ble reparert.

Kjøpte ny tv, samme dag oppdaget jeg at høytaleren skurret og virket ikke. Måtte bytte den inn i en ny.

Kjøpte samtidig ny video. Den har vært på reprasjon flere ganger. Første gangen klarte de ikke å reparere noe. Andre gangen reparerte de den. Nå er den ødelagt igjen.

Kjøpte vår første leilighet, oppdaget første kveld vi var i leiligheten at naboene festet og bråkte til den store gullmedalje. Har tatt oss to år å få bukt med det. Har måtte ringt til politiet, klaget en mengde ganger til styret i borettslaget.

Lommebok ble stjålet på jobben (jobber i barnehage) Fikk den igjen av politiet.

Sykkel stjålet, fant den heldigvis igjen.

Kjøpt oppvaskemaskin som begynnte å bråke etter en stund.

Tven som ble byttet inn i en ny en holder pr. dags dato på å ryke.

Pluss noen forstuinger av ankler som har resultert i legevakt besøk og sykemeldinger.

Tror alt vi har kjøpt av hvitevarer har vært noe feil på, unntatt elektrisk tannkost. Den virker som bare det. Noen er bare forfulgt av ulykke. Noen andre uheldige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror alt vi har kjøpt av hvitevarer har vært noe feil på, unntatt elektrisk tannkost. Den virker som bare det. Noen er bare forfulgt av ulykke. Noen andre uheldige?

Du er nok ikke uheldig Blåmann.

Noen har sikkert kastet en forbannelse over deg. :hoho:

Om jeg har opplevd noe lignende ??

Nei her melder jeg PASS :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er mye uheldig vanligvis, men etter å ha lest innlegget ditt så forandret jeg mening. Jeg er nok sjelden uheldig :lol:

Håper på bedre tider for deg snart, Blåmann :wink:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Ser at ingen kan slå meg i uflaks, sålangt.. Men har også mange flotte ting i livet mitt. To flotte barn, herlig kone, flotte svigerforeldre bla bla bla......mye å være takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

frastjålet lommeboken 5 ganger, mistet den 4 ganger

vinner aldri på noe :-?

Til første eksamen vi skulle ha skulle de trekke ut av 14 mapper jeg hadde levert inn, og jeg skulle forhørest i en, og jeg fikk den jeg IKKE ville ha i det hele tatt :-?

neste eksamen skulle vi trekke gruppeoppgave, der det var ca 20 ulike temaer, og vi trakk det temaet jeg IKKE ville ha.

Eksamen etter det fikk jeg en oppgave jeg igjen IKKE ville ha

Så eksamner er ikke noe for meg :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... du fikk jo igjen lommeboka, og sykkelen da i hvertfall. Det var jo litt greit :-?

Du trenger nok en firkløver, min gode mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Tar gjerne imot en firkløver eller fem dersom du skulle ha noen på innerlommen. Tror jeg kan trenge dem dersom det forsetter slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten
Tror alt vi har kjøpt av hvitevarer har vært noe feil på' date=' unntatt elektrisk tannkost. Den virker som bare det. Noen er bare forfulgt av ulykke.[/quote']

Det er nok bare utstrålingen din som er så intens at den kortslutter alt elektrisk som kommer inn i det blåmannske hjem! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer ganske nære da.. Har blitt veske nappa i stocholm og sto der uten penger men fikk nød penger fra reiseforsikringen. mista lommeboka tre ganger, og sist uke ble lommeboka stjålet og kontoen tømt..

Når det gjelder sykkel så ble bakdekket stjålet sammen med setet. Så kjøpte jeg nytt.. og to dager eterpå var sykkel (dyr merida sykkel) stjålet og det gikk ikke på innbo.

To uker etterpå ble sykkelen jeg hadde fått lånt meg (et gammelt vrak) stjålet! Så kjøpte jeg meg ny sykkel, en billig en heldigvis for etter tre dager var den stjålet! Og denne uka ble den sykkelen jeg fikk av mamma stjålet... igjen..

Ellers så er jeg super flink til å rote bort ting og slå meg. Går aldri uten blåmerker..

Men nå er det leggetid, skal på jobb snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Du er nok ikke alene!Jeg har det med å havne på sykehus i et par uker et par ganger i året. Er av typen som brekker ankelen på dansegulv og sånn........... :ler: Og nesten hver gang jeg har begynt i ny jobb eller møtt ny type opp gjennom årene, så har jeg alltid startet med brukket ribben, et par ukers sykemelding osv.

Trøster meg med at in the end så går vel alt i balanse. Dvs. at jeg har helvetes mye lykke til gode! Du oxo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

beklager, men jeg tror elektrisk tannbørste kommer under kategorien "brunevare",

så alle hvitevarene du har kjøpt har nok vært feil på :D :D

Stakkers deg,

uff, bra du er tålmodig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Hehe,

beklager, men jeg tror elektrisk tannbørste kommer under kategorien "brunevare",

så alle hvitevarene du har kjøpt har nok vært feil på :D :D

Stakkers deg,

uff, bra du er tålmodig ;)

Ja det var oppløftende, takk for den :sur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Husker godt en ferietur for noen år siden. En venninne skulle kjøre oss inn til flyplassen i vår bil. Denne skulle hun låne mens vi var borte. Siden det var midt i rush-tiden så hadde vi beregnet ekstremt god tid inn til flyplassen. I stedet for at køen løste seg opp på det sedvanlige stedet, så ble det helstopp. Ingen krise sånn den første tiden, men så begynte vi å bli litt stresset. Til slutt valgte vi taxi-fila. Der var det kontroll og vi ble huket inn. Forklarte situasjonen og viste fram flybillett, men politiet hevdet vi hadde god tid. Og så fikk vi en sabla bot. Vi kom så sent på flyplassen at vi ikke fikk sjekket inn bagasje. Måtte løpe gjennom korridorene med all bagasjen, et bilsete samt en to-åring. Vi var sistemann ombord på flyet.

Pustet lettet ut bare for å finne ut av vi hadde glemt å levere fra oss bil- og husnøkler. Bilen sto på korttidsparkering og venninnen som kjørte oss innover hadde ikke med seg penger. Hun fikk forklart p-kontoret hva som var skjedd så vi fikk iallfall ingen p-bot. Heldigvis var en kamerat møtt fram på flyplassen og lånte venninnen min penger til reisen hjem. Da vi landet så fikk jeg postet nøklene.

På vei videre så knakk jeg tanna mi i to. Dette var i påsken og ingen tannlege å oppdrive der vi var. De pengene vi skulle bruke til å kose oss med, måtte vi bruke til bota. Tror det fallt noen tårer da. Takket været min mor så fikk vi låne litt penger så ferien ble reddet. Får være glad for at hver ferie ikke starter sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nok hive meg på de uheldige ja...

Akkurat nå virker ikke oppvaskmaskinen (vasker opp for hånd), vaskemaskinen (vasker klær i stamp), TV gikk til H***** (etter at den var reparert holdt den i 2 mnd, så røk den igjen)....

det er lekkasje på badet, Kjøleskapet lekker, den ene PC gikk opp i røyk, DVD-spilleren fikk delirium (eller noe annet)

...kommer ikke på mer i farta jeg.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri følt meg spesielt heldig, men i i forhold til en del her er jeg jo reneste Fetter Anton :sjarmor:

Vinner aldri noe å skrive hjem om, men ting virker (stort sett) som de skal og jeg har aldri brukket noe eller vært særlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki. Jeg må nok her ved konstatere at jeg er visst ikke så uheldig og har så uflaks som jeg mange ganger har følt jeg hadde.

Så da må jeg vel bare prise meg lykkelig over det og slutte å klage på alle småting som skjer med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, "jeg" har opplevd noe av det samme. Eller, mine foreldre da, i min oppvekst.

Snekkeren som bygget huset var ikke til å stole på... dvs, veggene var ikke rette en eneste av dem (hen ble byttet ut etterhvert) vidnuene til spisestua hadde rett og slett hvite streker på tvers av glassene.. Alt elektrisk de kjøpte ble byttet, med unntak av oppvaskmasina. Vaskemaskina ble det byttet motor på etter 6 måneder, og igjen et ghalvt år senere, og ett år etter det, og ca et år etter det måtte den byttes igejn, men da bytta de maskin. Nå i senere tid har de faktsik kjøpt et fryseskap som funker enda, en måned gammelt. Det har altså blitt bedre med årene, normalt sett måtte nemlig alt byttes samme dag som det kom i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett ikke blant de mest uheldige, men hører til de som ikke vinner, hverken tipping, lotto eller på lodd. Men jeg kommer ganske bra opp på "stigen" denne vinteren/våren/sommeren:

Vinter:

Oppvaskmaskinen slutter å virke etter at vannet frøs i vinter. Døra på vaskemaskinen gikk istykker (utrolig hvor mye vann det er i en sånn maskin når alt havner på gulvet). En plate ryker på komfyren, og "noen" bruker døra til varmeskapet som stigetrinn = knekt hengsel. (barn er en velsignelse.....)

Har bytta alt dette nå.

Den ene pusen vår får kreft og må avlives

Vår:

Tv-n finner ut at den vil bedrive sensur - den slår seg av etter forgodtbefinnende. Reparere, reparere. Funker stort sett nå.

Sommer:

Skal flytte og holder på å pakke. Blir presset ut av veien (på sykkel), og ødelegger ankelen. Det er ikke lett å pakke når man går på krykker!

Skal handle noen hyller på IKEA - men tenkt - de har de ikke (egntlig ikke uflaks, for det er jo nesten flaks hvis dem har det man skal ha) Men bilen - som vi skal bruke til flyttinga - den bestemmer seg for å stoppe dagen før flyttelasset skal gå. Det er ikke lett å få leid bil på fredager!

Så da sto jeg altså på krykker og uten bil.....

Vi fikk flyttet takket være gode venner og barns venner og en vellvillig bilutleier. men vi fikk jo ikke kjørt vekk søppel, så vi måtte leie en konainer - og det er rådyrt!

Bilen - jo den står fortsatt på verksted, for etter påbegynte reperasjoner ble det klart at det var mer lønnsomt å bytte motor. Byttemotor ankom verkstedet - men gjett hva..... det var feil motor, gitt.

Klatret vel litt opp med den lista der, eller.......

Men det sol og det er sommer og det er fortsatt ferie, og jeg har blitt en supersyklist (som er litt redd store biler som kjører forbi en stakkars sykkelist med minimal klaring), og har blitt kjempesprek i løpet av sommeren, så aldri så galt.... osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av de uheldige. Absolutt ALLT som kan gå galt, går galt hos meg. Er ikke måte på liksom. De få gangene jeg har hatt flaks, har jeg virkelig hatt flaks også. Ytters skjelden! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...