Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite 5 uker, senest 6 da jeg hadde abort for 8 uker siden,

men her venter jeg fremdeles på mensen :(

Burde det ikke komme noe tegn til at den er på gang,

i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg mistet og foretok utskrapning blødde jeg en stund etter inngrepet, og etter det tok det ca 1 mnd til mensen var tilbake. :D

Dette varierer veldig fra kvinne til kvinne så det er ikke noe å bekymre seg for. Det er jo deilig så lenge den ikke kommer da.

Det samme med graviditet og fødsel, for noen tar det noen mnd. før mensen er tilbake, mens hos andre kan det ta opp til et år. :D

Skrevet

Hæh? ETT helt år?? :o

Er det virkelig mulig?! :o

Jammen, herregud!

Nei, håper jeg slipper vente SÅ lange!

Greit det er kjekt uten mensen,

men det er kjekkere å ha og å vite at ting er ok! :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det virkelig mulig?! :o

Nei nei...det er jo etter en fødsel da. Ved en abort tar det mye raskere. (mulig jeg ordla meg litt feil)

Ta det med ro, den kommer når den kommer!! :D

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tok abort idag og da fikk jeg beskjed om at det tar 4-6 uker ca.

Har du ikke fått den etter 8 uker må du gå til legen.

Skrevet

Hei!

Du burde kanskje tatt en tur til legen for å måle HcG-nivået. Det kan være at det ligger igjen rester i livmoren. Det løses ved å få utført en ny utskrapning. Det måtte jeg, og fikk da beskjed om at det slettes ikke var uvanlig. Ikke noe å bekymre seg for, men greit å få sjekket.

Lykke til!

Skrevet

Har hatt en MA i 15 svangerskapsuke. Utskraping og mens var tilbake akkurat på dag 28 etter utskraping og EL 14 dager før det. Forkjellen på meg nå og tidligere. Kjenner EL veldig godt. Spottet litt tiden etter aborten.

Bødde ikke så mye rett etter utskrapingen, Clearblue test var negativ på dag27 etter utskrapingen. (nå hadde det jo vært dødt inni magen siden min 11-12 svangerskapsuke så hcg var vel begynt å gå tilbake allerede da.)

Skrevet

Gå till läkaren och kräv en ordentlig undersökning.

Jag har en vänninna som tog medicinsk abort på ett stort sjukhus här i Stockholm och trots efterkontroll hos gynekolog så missade de att aborten misslyckats. Hon upptäckte det hela när hon kände sparkar i vecka 21 och gick till akuten!

Även om det inte behöver vara så hos dig är det viktigt att bli undersökt för att se att allt står rätt till. Din mens borde vara tillbaka efter 8 veckor.

Gjest nillepille
Skrevet

Jeg hadde en medisinsk abort for ca 1 år siden.

Fikk mensen ca 4-5 uker etter inngrepet.

• 6 år senere...
Gjest abort i uke 12
Skrevet

Jeg hadde en medisinsk abort for to uker siden. Blødde så i en uke ca også avtok det. Jeg og kjæresten min klarte å ha litt ubeskyttet sex, før jeg avbrøt og jeg tok en angrepille 2 dager etterpå. Nå føles det som om mensen har kommet. Blør "friskt" blod igjen og har "mensensmerter".

ER det noen som vet om det kan være mensen som har returnert? Eller er det alt for tidlig? Kan jeg ha tullet det til med angrepillen? At det er en slags mens som kommer pga den?

Mange spørsmål her.. Håper på svar

• 1 år senere...
Skrevet

Kan man bli gravid selv om mensen ikke har kommet?

Skrevet

ER det noen som vet om det kan være mensen som har returnert? Eller er det alt for tidlig? Kan jeg ha tullet det til med angrepillen? At det er en slags mens som kommer pga den?

Har det egentlig noe å si? Er ikke meningen å være frekk altså, men det er egentlig umulig for oss å vite om du har hatt EL eller om det er en bivirkning. Og du må jo nesten bare vente og se hvor lang tid det tar før neste blødning.

Ja. Først har man eggløsning (et modent egg er klart til befruktning), og ca to uker senere kommer mensen hvis egget ikke er befrukta (det modne egget støtes ut med mensblodet). Dermed kan man bli gravid i de to ukene fra EL til mensen egentlig skal komme, og når egget er blitt befrukta dukker heller ikke mensen opp (man kan få blødning, men den er da altså ikke mensen).

• 5 år senere...
Gjest Vilunich
Skrevet
På 8/10/2011 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Ja - det ble jeg :-)

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 11 og det tok 9 uker før jeg fikk mensen igjen, så det kan ta litt tid. Og man kan absolutt bli gravid selv om mensen ikke kommer. Det er fordi eggløsning kommer før mens.

Skrevet
5 timer siden, Arkana skrev:

Jeg hadde en SA i uke 11 og det tok 9 uker før jeg fikk mensen igjen, så det kan ta litt tid. Og man kan absolutt bli gravid selv om mensen ikke kommer. Det er fordi eggløsning kommer før mens.

Gikk du til legen da? Mistenkte du at du fortsatt var gravid når det tok så lang tid?

Anonymkode: ba985...a66

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gikk du til legen da? Mistenkte du at du fortsatt var gravid når det tok så lang tid?

Anonymkode: ba985...a66

Nei, pga høyrisikosvangerskap hadde jeg hatt ukentlige ultralyder og vi visste allerede i uke 10 at fosteret ikke hadde hjerteslag. Jeg hadde dessuten en ultralyd til mens aborten pågikk (fordi jeg blødde så utrolig mye) hvor de kunne se at alt hadde kommet ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...