Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #1 Del Skrevet 24. juli 2003 Finnes det noen kjerringråd for å bli kvitt små maur på veranda, trappoppgang osv? Takknemlig for alle svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. juli 2003 #2 Del Skrevet 24. juli 2003 Bestemor brukte "spill-olje" som hun la i en stripe rundt huset. Det fungerte visst kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #3 Del Skrevet 24. juli 2003 Takk for svar!! *Ut å prøve* :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 24. juli 2003 #4 Del Skrevet 24. juli 2003 Vet jo ikke hvor stor veranda du har - men maur liker ikke kaffegrut og pepper (hver for seg eller sammen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celiasse Skrevet 24. juli 2003 #5 Del Skrevet 24. juli 2003 Kjøp en maursluker, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronal Skrevet 24. juli 2003 #6 Del Skrevet 24. juli 2003 Et godt tips er å blande natron og melis. Det blir litt søl, men det regner bort - eventuelt kan du senere spyle det bort med hageslangen. Maur liker melis og når de spiser melisen får de også i seg natron. Poff, sier det når natron kommer ned i magesekken til mauren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #7 Del Skrevet 24. juli 2003 Maur liker melis og når de spiser melisen får de også i seg natron. Poff, sier det når natron kommer ned i magesekken til mauren. He he.....stakkars maur.... *Ut å mikse mat til maurne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 24. juli 2003 #8 Del Skrevet 24. juli 2003 Kjøp en maursluker' date=' hehe... [/quote'] Hvor kjøper man de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celiasse Skrevet 25. juli 2003 #9 Del Skrevet 25. juli 2003 Maurslukere?? Vet du ikke det?? ta deg en tur på Jernia, der har de flotte hjelpemidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celiasse Skrevet 25. juli 2003 #10 Del Skrevet 25. juli 2003 Han hadde sine tvil mauren, da han så slakteren. :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #11 Del Skrevet 25. juli 2003 hjelper dette på edderkopper også? det er så mange ekle eddiser rundt omkring på terrassen, vinduskarmene, kriker og kroker. noen som har råd mot dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 25. juli 2003 #12 Del Skrevet 25. juli 2003 Ikke drep edderkopper! De er lykkedyr. Dessuten spiser de midd og er renovatører i forhold til sånne greier som er så små at vi ikke ser dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #13 Del Skrevet 25. juli 2003 Like deler melis og potetmel er også effektivt. Miljøvennlig og billigere enn melis og natron. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 25. juli 2003 #14 Del Skrevet 25. juli 2003 Hvis problemet er akutt er varmt grønnsåpevann ganske effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celiasse Skrevet 26. juli 2003 #15 Del Skrevet 26. juli 2003 Mot edderkopper og andre krypende insekter (dette gjelder oxo alle typer maur) anbefaler jeg BAYGON., aktivt skum. Fåes kjøpt i div. jernvarebutikker. Selv har jeg fobi mot alt som kryper. I tillegg kan j oxo nevne netting til å ha på alle vinduer. Passer oxo alltid på å slukke alle lys i mørket( insektene strømmer jo mot lyset). Har alltid gardinen trukket for verandadøra, just in case....har fluesmekkere i alle rom, alltid sandaler på inne( i tilfelle d kom en ekkel edderkopp e.l. krabbende), velvillige ikke-fobiske naboer i tilfelle alt går galt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #16 Del Skrevet 26. juli 2003 I går gikk jeg til krig. Vepsekrig! Bolet i ventilen fikk seg en omgang Radar. Så vidt jeg har registrert er det tyst som i graven der inne nå. Men nå har jeg enda noen vepsebol på steder der jeg ikke kommer til med Radar'n. Og naturligvis: det at jeg ikke når tak i vepsene under taket betyr ikke at vepsene ikke får tak i meg og mat/drikke på bordet. Noen som har tips? Veps tiltrekkes jo av søtt slik som mauren, men hvordan dreper jeg dem? De ser ikke ut til å fristes av melis/potetmel slik som maurene mine. ... Forresten nytter det ikke med hverken melis, potetmel eller natron i dette plaskeværet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celiasse Skrevet 26. juli 2003 #17 Del Skrevet 26. juli 2003 Prøv hårspray.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #18 Del Skrevet 27. juli 2003 Hårsprayen er min beste venn i vepsenes nærhet. Og så så morsomme de er å se på etter en dusj... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nile Skrevet 15. august 2003 #19 Del Skrevet 15. august 2003 Ikke kjerringråd egentlig, men et godt råd: Du får kjøpt en tube som inneholder botox ( jada, nervegift, slik som Damer sprøyter inni rynker) på malingsbutikker. Dette stoffet legges ut i små dråper der mauren ferdes. Mauren tror dette er mat, tar det med seg inn i tua og så er det takk og farvel. Virker veldig bra, men kun på sukkermaur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 15. august 2003 #20 Del Skrevet 15. august 2003 Strø ut kanel! Det skal hjelpe!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå