Kalas Skrevet 24. juli 2003 #1 Skrevet 24. juli 2003 Jeg vurderer å farge håret med henna fra Body Shop - er det noen som har noen erfaringer? Jeg farget håret med rød henna for mange år siden, og det ble fint, men nå har jeg tenkt til å prøve den brune varianten. Det som bekymrer meg er at jeg har helbleket hår - hvordan vil hennaen reagere på dette? Og er det evt enkelt å bleke bort den brune hennafargen hvis det blir helt jævlig? Sukk, er allergisk mot hårfarge, men har lyst på forandring.... :-?
Damien* Skrevet 24. juli 2003 #2 Skrevet 24. juli 2003 Eg tror ikke at det er mulig å bleke bort henna...det er naturlig og det sitter ganske fast...spesielt hvis fargen har rød pigment.
jordbær Skrevet 24. juli 2003 #3 Skrevet 24. juli 2003 hm.. får teste den jeg også en gang. Rødt sitter IKKE i håret mitt.. Det gjør foresten ingen farger.. hirr
Kalas Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2003 Nei, jeg vet at det ikke er lett å bleke bort rødt pigment, men nå spurte jeg spesifikt om BRUN henna. Noen som har erfaringer?
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #5 Skrevet 24. juli 2003 På de fleste hennafarger står det at den ikke skal i bleket hår. Man skal heller ikke bleke håret etter å ha hatt i henna. Tror nok ikke du vil få brun farge...
Damien* Skrevet 25. juli 2003 #6 Skrevet 25. juli 2003 :D ja jeg skjønte det,men alle fargene er blandet fra andre farger..Da vi prøvde å få mitt sort hår til "blond"igjen,det var masse rød pigment i den fargen,så håret mitt ble ganske rød.(selv om det var ingen rød-aktig sort el.l.)Så det er sikkert noe røde greier i brun og.*tror jeg*
Kalas Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2003 Ja, det stemmer nok at det er rødt i denne også, ja... Husket plutselig også en gang jeg skulle bleke ned håret fra svart til hvitt, og fikk lyserøde striper... Får se om jeg tar sjansen.
Gjest Tristessa Skrevet 26. juli 2003 #8 Skrevet 26. juli 2003 For å gi et skikkelig svar: Hvis du hadde brukt rød henna, hadde du fått orange hår - brun henna er den røde hennaens motstykke på fargeskalaen, den kan altså gi grønnskjær i håret. Jeg har prøvd den røde hennaen fra Body Shop, men syntes ikke den satt godt nok i. Fant noe annet på en helsekostforretning som var langt sterkere, nå orker jeg ikke det maset lenger. For å være helt ærlig, bør du ligge unna hennaen hvis du har så lyst hår. Kjemisk behandlet hår kan reagere svært merkelig på hennaen, og det er ikke sikkert at det er mulig å bleke det igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #9 Skrevet 26. juli 2003 Prøv på en liten lokk først, så liten at du kan skjule eller klippe den bort om det blir helt "krise"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå