Gjest Dolphina Skrevet 24. juli 2003 #1 Skrevet 24. juli 2003 Hva har du eller mener du alle bør ha i kjøleskapet/kjøkkenskapet til en hver tid?
Rapitap Skrevet 24. juli 2003 #2 Skrevet 24. juli 2003 Grønnsaker - poteter, broccoli, gulerøtter, løk Pålegg - hvitost, brunost, fårepølse, leverpostei (gutten) Også agurk, tomat, egg, kaviar Drikke- melk, juice og brus Dette er vel the bare essentials.. =)
Skusla Skrevet 24. juli 2003 #3 Skrevet 24. juli 2003 Har til enhver tid: Ost- stort sett jarlsberg. Men også brunost, men da de småpakkene i skiver. Syltetøy, fårepølse, egg, kalkunpålegg, kaviar. Grønnsaker som tomat og agurk, paprika, gulrøtter og gjerne litt ruccola. Har stort sett alltid litt salat, enten italiensk eller rekesalat. Ikke sånn masseprodusert greier, for det liker jeg ikke, men de som de lager på butikkene. Har også alltid melk, juice og Farris i kjøleskapet.
Gjest Lea Skrevet 24. juli 2003 #4 Skrevet 24. juli 2003 I kjøkkenskapet har vi som regel alt av tørrvarer: Mel, sukker, salt, potetmel, pasta, ris, maizena osv. (lista er laaang) Det ligger som regel et par skinkebokser der også og hermetikk (mais, tomatpure, ananas, champignon) og en godt utvalg i supper og sauser. I kjøleskapet har vi alltid syltetøy, egg, margarin, ketchup, litt melk, farris, ost (norvegia og brunost).
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #5 Skrevet 24. juli 2003 Tørrmat: Ris (Brun og vanlig) TVP (Tekstured Vegetabile Proteine, kalles ofte "soyakjøtt" eller "soyabiter") Mandler Mel Tørrgjær Rosiner Pasta Tørkede erter Tørkede bønner Hermetikk: Mais Frukt Bønner Tomatpure Nutana vegan pålegg ("leverpostei") Syltetøy Kjølevare: Tofu Jus Grønnsaker (som jo er kjølevare, men skriver det opp separat): Poteter Gulrøtter Kålrot Løk Chilli Frys: Forskjellig ferdiglaget vegan middager (lager store porsjoner og fryser ned) Hjemmebakt brød. Litt forskjellig frukt/bær/grønnsaker. Diverse: Krydder Plamil sjokolade B jäst med b12 (vitaminpiller, sammenpresset ølgjær tilsatt b12) Dette er det jeg kommer på i farten :D Passer generelt på å ha langtidsholdbar mat i hus slik at jeg har mat om noe skulle skje, vet aldri når det blir streik el, og å sitte å tygge kun tørr ris er litt kjedelig i lengden.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #6 Skrevet 24. juli 2003 krydder av ulike sorter brus melk brød knekkebrød frukt grønnsaker hvetemel gjær sukker ris smør tørrvarer i ulike varianter pålegg som ost leverpostei nugatti skinke servelat olje egg sjokolade :oops: lakeris :oops: suppeposer gryteretter poteter så kommer jeg ikke på noe særlig mer, men regner med at jeg har ganske mye mer
Iset Skrevet 24. juli 2003 #7 Skrevet 24. juli 2003 I KJØLESKAPET flaske med vann frukt, mest appelsiner og epler brelett per margarin ketchup sennep soyasaus løk og hvitløk, og paprika fransk dressing fun light saft melk (kun til matlaging) egg pålegg, mest skinke og salami rødbeter sylteagurker hvitost I KJØKKENSKAPET knekkebrød maizenna hvetemel, fint og sammalt linfrø solsikkefrø gresskarkjerner mandler nesquick-pulver tørrgjær sukker candereel søtningsstoff sukkerkulør bakepulver vaniljesukker nudler hmm endel flere ting, men jeg orker ikke tenke nå, kommer ikke på alt. klem Iset 22+6
Ling Skrevet 25. juli 2003 #8 Skrevet 25. juli 2003 You asked for it!! hvetemel, sammalt hvete, soyamel, spelt, rug, solsikke- sesam- og linfrø, natron, tørrgjær, bakepulver, vaniljestenger, rosiner, tørka fiken, potetmel, maizenna... havsalt, maldonsalt, oregano, timian, tørket chilli av forskjellige slag, laubærblad, spisskarve, salvie, hel sort og hvit pepper, koriander frø, sorte sennepsfrø, kanel, ingefær, hel muskat... ...samt krydder i fryser'n: kaffirlime blader, sitrongress, galangal, habanero- og piri-piri chilli... olivenolje, rapsolje, hvitvin-, balsamico- og bringebæreddik, soyasaus, fiskesaus (Nam Pla)... thaicurrypaste både rød og grønn, rekepasta, pesto, auberginepesto, sennep både grov og Dijon... tomater på boks, tunfisk, mais, tomatpuree... Ellers diverse grønnsaker og frukt etter behov og sesong. Div. fisk, scampi og noe kjøttvarer. Prøver å kjøpe økologisk når jeg kan, med det er ikke alltid lommeboka tillater dét! Ann-Karin
Titti Skrevet 25. juli 2003 #9 Skrevet 25. juli 2003 Ja, du spurte...... Skap; Mel, sukker, gjær, bakepulver, vaniljesukker, kakao, nesquick, olivenolje, nugatti, sjokade, buljong, forskjellige posesauser,tomatpure, box; tomater, champ, mais, wok-gr.saker, Kjøleskap; Hvitost i skiver, skinke, gullsalami, leverpostei, makrell i tomat, jordbærsyltetøy, bringebærsyltetøy, kaviar, skinkeost, tyttebær, pesto, oliven, salsa, mackøl, lett-melk, maaaasse Pepsi Max, potet, gulrøtter, tomat, champignon, agurk, løk, rødløk, hvitløk, ketchup, sennep, Pluss film til kamera, aloveragel, negllakk og parfyme
Golosa Skrevet 25. juli 2003 #10 Skrevet 25. juli 2003 Mozzarella Prosciutto Crudo Tomater (cherry og store groenne) Ananas Vanilje Soyamelk Ruccola Stor Muller Yoghurt Naturell Sitroner Cola Light Litervis med vann (sprudlende og vanlig) Vannmelon Is Grano Mel Sukker Salt Fersk Basilikum Krydder Egg Extra Virgin Oliven Olje Cappuccino poser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå