Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan unngår man sjalusi når den man er betatt av jobber på restaurant/utested på et velkjent ferie/partysted?

Han har helt ekstremt stort nettverk, mange venninner...

Vi har falt for hverandre, men jeg er litt tilbakeholden...

For at det skal fungere må jeg flytte dit, så vi er nær hverandre, men jeg vet ikke om jeg vil like å se han på jobben sin med den nesten flørtende tonen alle der har.

Vet at han har hatt masse ferieflørter, men det har jo jeg og. Kan være ordentlige forde... Virker som at de som er mest "på" andre når de er single, er mest opptatt av sin ene når de har kjæreste.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Jeg lurer på hvordan man skal unngå sjalusi i det heletatt. Livet skal jo ikke stoppe opp helt fordi om man har kjæreste... Det må gå an å bli kjent med nye folk, finne på ting med andre, unne kjæresten å gjøre det han vil, gjøre det man selv vil...

Men det er lettere sagt enn gjort kjenner jeg.

Hvilke tanker bør man gjenta for seg selv, hvis man begynner å bli sjalu?

Skrevet

Sjalusi er ikke lett å unngå....

Det er viktig å kunne snakke sammen. Med en gang det er en ting du reagerer på som kanskje ikke stemmer helt, og som gjør at sjalusien våkner, så snakk med han om det.

Ikke beskyld han for noe, selv om du føler at "her er det noe", men snakk rolig. begynn gjerne med: Det er noe jeg har reagert på. Kan vi snakke om det?

Ellers gjelder det å jobbe med forholdet, slik at en føler seg så sikker en kan på både sin egen og partnerens følelser.

Har vært med samme mannen i 23 år, men aldri klart å få helt bukt med sjalusien og mistankene som innemellom dukker opp.

Kanskje går det like mye på egen selvfølelse....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...